شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » بهارِ بهارستان خزان شد/کلنگی بی سرانجام

پروژه بهارستان خرم آباد

 

 

پروژه بهارستان خرم آباد

یکی از این پروژه ها که مربوط به حوزه شهری، افتتاح تقاطع غیر همسطح بهارستان و ولایت در منطقه گلدشت خرم آباد بود طرحی که در صورت به اتمام رسیدن آن می تواند  گره کور ترافیکی جنوب خرم آباد را حل کند.پروژه ایی که افتتاح آن در ابتدا جز برنامه های جهانگیری نبود اما با درخواست مسئولین، معاون رئیس جمهور برای افتتاح پروژه در محل مورد نظر حضور یافت.کامیون ها، بولدوزرها و وسایل نقلیه اجرای کار، آماده باش کلنگ زنی پروژه بودند گویی قرار بود بلافاصله بعد از کلنگ زنی، بهره برداری از آن شروع می شد.

پروژه بهارستان خرم آباد

شرایط جوی و به دنبال آن بخت یار نبودن با شهردار وقت خرم آباد باعث اختلال در تسریع اجرای این پروژه شد. همین امر باعث نیمه تمام ماندن کلنگ زنی این طرح در روز مقرر و امتناع معاون اول از افتتاح این پروژه شد. با تمام این مسائل کار اجرای پروژه بعد از وقفه چند ماهه آغاز شد و پروژه به پیمانکار واگذار شد.

اما چندی از آغاز به کار پروژه نگذشته بود که با استیضاح “محمد مهرابی” بساط این پروژه برچیده شد و شهردار وقت با استناد به ماده ۴۸ پروژه را خاتمه داد و از این پروژه تنها خیابان های زخمی، چمن های خشک شده و نابودی میدان ها باقی مانده است.

استاندار لرستان در هشتم آذرماه با اعلام اینکه پروژه بهارستان تا ۱۰ روز دیگر از سر گرفته می شود بذر امید را در دل شهروندان جنوب شهر کاشت اما اکنون که از صحبت استاندار نزدیک به یک ماه می گذرد هنوز هیچ اقدامی مبنی بر از سرگیری مجدد پروژه صورت نگرفته است و مردم همچنان منتظر احقاق مطالبه خود هستند.

رستم کوشکی عضو شورای شهر خرم آباد در خصوص این پروژه به سفیرافلاک می گوید: پروژه تقاطع بهارستان را شهردار وقت” محمد مهرابی”  بر اساس ماده ۴۸ بدون حضور پیمانکار فسق قرار داد کرده است.

 

پروژه بهارستان خرم آباد

 او می گوید: استاندار لرستان از سرگیری مجدد پروژه را خواستار و گفته است چنانچه شهرداری و شورای شهر نتوانند این طرح را اجرایی کند استانداری خود وارد عمل می شود و کار را انجام می دهد.

این عضو شورای شهر در خصوص هزینه های بالای این پروژه می گوید: کل بودجه شهرداری ۱۰۷ میلیارد تومان است و پروژه تقاطع بهارستان ۱۰۰ میلیارد هزینه می خواهد در حالی که شهرداری نمی تواند این هزینه را بپردازد. به همین خاطر مطابق رای گیری انجام شده به صورت غیر رسمی در شورای شهر ادامه این پروژه با مخالفت بیشتر اعضای شورای شهر روبه شده است.

کوشکی این پروژه را بدون کار کارشناسی دقیق عنوان می کند و می گوید: از ابتدا شروع این پروژه همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور” اسحاق جهانگیری” با عجله صورت گرفت و اقداماتی که باید به صورت کارشناسی صورت می پذیرفت متاسفانه انجام نشد.

پروژه بهارستان خرم آباد

وضعیت فعلی پروژه بهارستان

 این عضو شورای شهر می گوید: اگر از همان ابتدا به جای انجام این پروژه اقدامات دیگری مانند جمع آوری میوه فروشان بهارستان، ایجاد یک تقاطع در میدان تمدن و یا اجرای همین پروژه در ساحلی خیابان بهارستان که شمال را به جنوب وصل می کرد انجام می شد علاوه بر  اینکه هزینه کمتری در بر داشت بار ترافیکی را نیز در جنوب شهر روان تر می کرد.

او ادامه می دهد: پروژه بهارستان مطالبه ای است که برای مردم ایجاد شده است. اگر شرایط جدیدی مانند انجام پروژه در متراژ کمتر مورد موافقت صورت بگیرد و استانداری نیز نصف هزینه پروژه را تقبل کند اجرای این پروژه از سر گرفته می شود.

اینک انتظار می رود؛ طرح تقاطع غیر همسطح بهارستان و ولایت به سرنوشت دیگر پروژه ها تبدیل نشود و امیدواریم مردم بار دیگر شاهد کلنگی بی ثمر در شهر نباشند و به زودی خزان، بهارستان بهاری شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان