شما اینجا هستید
خبری » به ازای هر ۷۰هزار هکتار یک جنگل بان داریم

 photo_2017-03-09_21-37-22

رئیس منابع طبیعی پلدختر در جمع اصحاب و انجمن های مردم نهاد گفت: پلدختر با کمبود جنگل بان مواجه است به گونه ایی که به ازای هر ۷۰هزار هکتار یک جنگل بان داریم.به گزارش بلوطستان شهرام میررضایی افزود: پلدختر با دارا بودن ۳۶۱هزار هکتار عرصه جنگلی رتیه سوم از حیث جنگل را در سطح استان به خود اختصاص داده که به منظور صیانت از این منابع خدادادی با کمبود جنگل بان مواجه است.وی با بیان اینکه در این زمینه نیازمند فرهنگ سازی و همیاری مردم و نهادهای مردم نهاد  رسانه ها هستیم،تصریح کرد: در فرهنگ سازی اگر تغییر ایجاد نکنیم منابع طبیعی با چالش جدی مواجه می شود.

میررضایی اظهار داشت : به دلیل کمبود جنگل بان به ناچار از نیروهای فنی و کارشناسان اداره منابع طبیعی برای صیانت از جنگل ها و مراتع استفاده می کنیم. وی گفت: ظرفیت چرایی برای دام ها در پلدختر ۲۳۰هزار دام است که در حال حاضر ۵۵۰هزار راس دام از سطح چراگاههای شهرستان چرا می کنند.

رئیس منابع طبیعی پلدختر گفت: ۲۵۰هزار از عرصه های جنگلی لرستان باپدیده زوال یا خشکیدگی بلوط مواجه است که یک چالش جدی برای منابع طبیعی استان محسوب می شود. وی افزود: کاشت گیاهان دارویی از اولویت های منابع طبیعی است و ما آمادگی داریم با واگذاری اراضی ملی و آموزش رایگان زمینه را برای کشت گیاهان دارویی در شهرستان فراهم کنیم.

photo_2017-03-09_21-30-57

وی تصریح کرد: در سطح جهانی برای هر ۵هزار هکتار جنگل یک جنگل بان وجود دارد که این میزان در سطح کشور ۱۳هزار هکتار یک جنگل بان و در سطح استان نیز ۲۷هزار هکتار جنگل یک جنگل بان  است و در شهرستان پلدختر به ازای هر ۷۰هزار هکتار یک جنگل بان وجود دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان