شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » تاکید استاندار بر بررسی دقیق حادثه آتش سوزی

photo_2016-09-30_14-01-24

 مجتمع تجاری قائم خرم آباد ساعت ۲۲ پنجشنبه دچار آتش سوزی شد و همچنان ماموران آتش نشانی در حال خاموش کردن آتش هستند.به گزارش بلوطستان دیشب مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری خرم آباد در محل حادثه به خبرنگار ایرنا گفت: این آتش سوزی راس ساعت ۲۱ و ۵۹ دقیقه شب پنجشنبه به سازمان آتش نشانی اعلام شد و ماموران آتش نشانی ساعت ۲۲ و ۲ دقیقه خود را به محل حادثه رساندند.
فضل الله رشیدی افزود: تمام ۱۳۰ نیروی هشت ایستگاه آتش نشانی خرم آباد حتی نیروهای در حال استراحت در محل حادثه حضور یافته و در عملیات خاموش کردن آتش شرکت کرده اند.
وی اظهار کرد: به رغم چند بار خاموش کردن آتش شاهد گسترش آتش سوزی از دیگر واحدهای تجاری بوده ایم. مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری خرم آباد با اشاره به قدمت بالای پاساژ قائم گفت: به علت فرسودگی و خطر ریزش بر اثر آتش سوزی کار برای ماموران آتش نشانی سخت شده است.
وی با بیان اینکه تعداد مصدومان این آتش سوزی به طور دقیق مشخص نیست، افزود: یکی از آتش نشانان و معاون عملیات سازمان آتش نشانی به دلیل مصدومیت و سوختگی در عملیات اطفای حریق به بیمارستان اعزام شده اند.
وی گفت: چهار دستگاه آمبولانس ۱۱۵ در محل حادثه مستقر شده و معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان به دلیل تمام شدن اکسیژن از رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان درخواست انتقال کپسول اکسیژن به محل حادثه کرده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری خرم آباد افزود: آتش از زیرزمین شروع شد و به طبقه همکف و دیگر طبقات سرایت کرده است.وی افزود: وجود لباس، لوازم رایانه و مواد آتش زا موجب افزایش آتش سوزی شده است.

آتش سوزی پاساژ قائم خرم آباد مهار شد

 آتش سوزی پاساژ قائم خرم آباد که از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه شب آغاز شده بود پس از حدود ۱۰ ساعت صبح روز جمعه مهار شد.مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم آباد در این باره  گفت: تمام ۱۳۰ نیروی هشت ایستگاه آتش نشانی خرم آباد و حتی نیروهای در حال استراحت در عملیات خاموش کردن آتش شرکت کرده بودند.

غلامرضا ترکمن شاهی افزود: به رغم چند بار خاموش کردن آتش شاهد گسترش آتش سوزی از دیگر واحدهای تجاری بودیم که خوشبختانه این آتش سوزی اکنون به طور کامل مهار شده ولی نیروهای امدادی در محل حضور دارند.
به گفته وی در این آتش سوزی یکی از آتش نشانان و معاون عملیات سازمان آتش نشانی به دلیل مصدومیت و سوختگی در عملیات اطفای حریق به بیمارستان اعزام شدند.
وی اضافه کرد: آتش از زیرزمین این مجتمع تجاری شروع شد و به طبقه همکف و دیگر طبقات سرایت کرد که وجود لباس، لوازم رایانه و مواد آتش زا موجب افزایش آتش سوزی شده بود.
مدیرکل مدیریت بحران لرستان نیز گفت: در ۲۵ سال گذشته آتش سوزی به وسعت و سختی آتش سوزی پاساژ قائم در خرم آباد رخ نداده بود.رضا آریایی افزود: متاسفانه به دلیل بافت ناموزون و قدیمی پاساژ قائم به رغم چند بار مهار آتش سوزی، آتش دوباره از جای دیگر شعله ور می شد.به گفته وی طبق اظهارات شاهدان عینی، اتصال سیم برق موجب آتش سوزی شده بود و تعمدی در کار نبوده است.
photo_2016-09-30_14-02-25
استاندار: علت حادثه آتش سوزی مجتمع تجاری خرم آباد با دقت کافی بررسی شود
استاندار لرستان گفت: علت حادثه آتش سوزی مجتمع تجاری قائم خرم آباد توسط ستاد بحران استان و با همکاری دستگاه های اجرایی با دقت کافی بررسی شود.
هوشنگ بازوند روز جمعه در ستاد بحران استان لرستان اظهارکرد: با توجه به اینکه در زمان وقوع هر بحرانی سرعت عمل به عنوان فاکتور مهمی لازم است ولی در مرحله بعد از رفع بحران نیز باید علت یابی درستی انجام شده تا از وقوع مجدد این قبیل اتفاقات جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه باید از همه توان دستگاه های اجرایی وخدمات رسان برای بازسازی این مجمتع کمک گرفته شود ، افزود: کمیته ای نیز متشکل از اعضای ستاد بحران تشکیل شده و برآورد خسارت این حادثه را اعلام کنند.
بازوند ادامه داد: اداره برق شهرستان نیز با توجه به وجود انشعابات غیرمجاز در سطح شهر خرم آباد نسبت به جمع آوری و اصلاح آنها اقدام کند.وی اضافه کرد: شهرداری خرم آباد نیز باید توسعه و تجهیز امکانات برای مواقع بحران را در الویت کاری خود قرار داده و نسبت به رفع این نواقص وکمبودها اقدامات لازم را انجام دهد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان نیز در این جلسه گفت: حادثه آتش سوزی در پاساژ قائم خرم آباد یک هشدار جدی برای مواقع بحران در این شهر محسوب شده و کمبودهایی که در این حادثه نمایان شد رفع کنند.سید سعید شاهرخی ادامه داد: تجهیز و تقویت نیروی انسانی سازمان آتش نشانی باید در دستور کار شهرداری و شورای شهر خرم آباد قرار گیرد.
هشدارهای ستاد بحران جدی گرفته نمی شود


مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان نیز در این جلسه گفت: با توجه به هشدارهای مکرر ، وقوع حوادث احتمالی توسط دستگاه های اجرایی و شهرداری خرم آباد جدی گرفته نمی شود.
رضا آریایی اظهار کرد: با توجه به بافت فرسوده و متراکم واحدها تجاری و وجود انشعابات غیرمجاز برق خسارت مالی حادثه شب گذشته سنگین بوده است.
وی بیان کرد: با وجود اینکه امکانات وتجهیزات آتش نشانی نیز برای اطفا حریق کافی بود ولی وجود موانع و محدودیت های غیرکارشناسی در خیابان امام خمینی (ره) راه دسترسی را برای مهار آتش سخت تر کرد.
به گفته وی سازمان آتش نشانی باید نسبت به صدور پروانه های ساختمانی بدون رعایت مقررات ایمنی اقدام کرده و نظارت خود را نسبت به این مهم بیشتر کند.
شهردار خرم آباد نیز گفت: در ساعات اولیه حادثه باتوجه به قطع رشته اصلی برق مجتمع تجاری قائم ، برق های غیر مجاز امکان دسترسی نیرو های آتش نشانی را به کانون حادثه به تاخیر انداخت و این مشکل بسیاری از مجتمع های تجاری شهر بوده که دستگاه خدمات رسان باید نسبت به اصلاح آن اقدام کند.
یحیی عیدی بیرانوند گفت: تلاش نیروهای آتش نشانی وپرسنل شهرداری خرم آباد برای اطفا حریق خوب بود ولی کمبود تجهیزات وماشین آلات لازم باعث شده بود که مهار آتش طول بکشد.
وی افزود: ۳۰۰ واحد تجاری با حوزه های مختلف و متفاوت کاری در این مجتمع وجود داشته که این خود دلیل شعله ورشدن آتش از نواحی مختلف این مجتمع شده بود.
عیدی بیرانوند ادامه داد: ۱۲۷ هزار واحد مسکونی وتجاری در شهرخرم آباد وجود دارد که فقط هفت هزارو ۵۰۰ واحد آن عوارض پرداخت می کنند.مدیر بیمه ایران استان لرستان نیز اظهارکرد: ۱۰ واحد تجاری این مجتمع توسط کارشناسان بیمه برای صدور بیمه آتش سوزی تایید شده بودند و مابقی واحدها به دلیل فرسوده بودن بافت مجتمع و رعایت نکردن اصول ایمنی تحت پوشش بیمه ای اتش سوزی نیستند.

عکس ها از مهر و روابط عمومی استانداری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان