شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » استاندار: اگر در بحث اشتغال کوتاهی شود خیانت کرده‌ایم

photo_2016-09-18_01-47-43

جلسه ستاد تسهیل در سرمایه گذاری لرستان با حضور استاندار لرستان  برگزار شد. به گزارش بلوطستان جلسه ستاد تسهیل استان در شهرستان کوهدشت به ریاست استاندار لرستان و با حضور فرماندار کوهدشت، نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه کوهدشت برخی مدیران استانی و شهرستانی در فرمانداری کوهدشت برگزار شد.

در این جلسه استاندار لرستان ضمن تاکید بر رفع موانع سرمایه گذاری در کوهدشت گفت:یکی از راه های کاهش بیکاری در کوهدشت سرمایه گذاری بخش خصوصی است و باید در این خصوص زمینه برداشتن موانع آن فراهم شود.هوشنگ بازوند اظهار داشت: رونق تولید و بهبود وضعیت اشتغال در استان در گرو جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: در این زمینه همه دستگاههای مرتبط باید احساس مسئولیت کرده و پای کار بیایند تا بتوان به نتیجه مطلوب رسید.استاندار لرستان با بیان اینکه  ۳۰۴ واحد تولیدی استان باید احیا شود،افزود:برخی از واحدهای تولیدی شهرستان با مشکلات مالی روبرو هستند که در این جلسه مشکلات ۱۳ واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه سرمایه‌گذاران مشکلات خود را با بانک‌ها برطرف کردند و در مورد آنها تصیم‌گیری شد.بازوند گفت: از این ۱۳ واحد ۱۱ مورد تصمیم‌گیری شد که بانک‌ها تسهیلات آنها را بپردازند و برای پرداخت مالیات برابر قانون با آنها کنار بیایند و سودهای جرائم را ببخشند.

وی با بیان اینکه ۲ مورد از این واحدها در استان بررسی می‌شود به دلیل اینکه کار کارشناسی آنها انجام نگرفته بود، اظهار کرد: بحث استمهال از سوی برخی واحدها مطرح شد که قرار شد با بانک مرکزی برای رفع این مشکل صحبت شود.

بازوند اضافه کرد:  در شهرستانی که بحران بیکاری دارد و مردم از این مسئله رنج می‌برند نیازمند مدیران ریسک‌ پذیر برای عبور از این بحران هستیم.وی با بیان اینکه اگر در بحث اشتغال کوتاهی شود خیانت کرده‌ایم،گفت:  طی ۲ سال باید ۳۰۴ واحد تولیدی استان احیا شود و این تعهد را داده‌ایم. وی گفت:ظاهر ناحیه صنعتی کوهدشت باید درست شود تا سرمایه‌گذار رغبت به سرمایه‌گذاری داشته باشد.

فرماندار کوهدشت نیز گزارشی از وضعیت صنایع راکد کوهدشت و موانع و مشکلات سرمایه گذاری در این شهرستان ارائه کرد و گفت: باید موانع سرمایه گذاری در این شهرستان برداشته شود.

به گزارش بلوطستان در این جلسه هم چنین نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  برای سرمایه گذاری در کوهدشت، امنیت بسیار بالایی وجود دارد ،گفت: هیچ گونه جرائم خاص و امنیتی در این شهرستان دیده نشده است.

الهیار ملکشاهی افزود: صنعت در کوهدشت مانند یک محتضر است که اگر به او رسیدگی نشود بدون شک فوت خواهد کرد وی با بیان اینکه از مجموع ۲۱ واحد صنعتی که در شهرک صنعتی کوهدشت وجود دارد، حدود شش واحد فعال و مابقی غیرفعال هستند،اظهار داشت: بنا بود که این واحدها هزار و ۲۰۰ شغل ایجاد کنند که متاسفانه امروز تنها ۱۱۷ نفر در این ۶ واحد مشغول به کار هستند.

photo_2016-09-18_01-48-06

وی به مشکل صنایع کوهدشت در زمینه معوقات بانکی اشاره کرد و گفت:  بانکها برای فعالان صنعت کوهدشت اجراییات صادر می کنند و حتی حقوق خانواده برخی از آن ها را مسدود کرده اند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: از دیگر مشکلات صنایع کوهدشت عدم وجود سرمایه در گردش و ضعف زیرساخت ها است و  امیدواریم به زودی قسمتی از مشکلات صنعت کوهدشت برطرف شود.وی با تشکر از تلاش های استاندار لرستان برای اجرایی شدن معشوره اظهار داشت:معشوره سدی است که منفعت آن به همه استان لرستان می رسد و شهرستان های پلدختر و دوره چگنی بیشتر از کوهدشت از منافع این سد بهره مند خواهند شد.

وی افزود: مدیریت ارشد لرستان سال گذشته قول برطرف شدن مشکل طرح محور کوهدشت به زانوگه را دادند و امیدواریم کار این ۱۶ کیلومتر به زودی عملیاتی شود.

photo_2016-09-18_01-42-03

به گزارش بلوطستان استاندار لرستان در حاشیه سفر خود به کوهدشت در بازدید از شهرک صنعتی این شهرستان از نزدیک مسائل و مشکلات صنایع راکد این شهرک را بررسی کرد.افتتاح گازرسانی به روستای کله گاو راه شهرستان کوهدشت بخش دیگر ی از برنامه های سفر استاندار لرستان به کوهدشت بود.

photo_2016-09-18_01-34-43

photo_2016-09-18_01-44-00

عکس ها از سپه وند و میرزایی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان