شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » تبدیل شدن ۲۷۰۰هکتار از اراضی دیم پلدختر به آبی در سال ۹۴،تعین تکلیف پالایشگاه و موافقت بانک ملی با اعطای تسهیلات به کارخانه سیمان

استاندار لرستان گفت: همدلی و همزبانی فرصتی بی بدیل برای توسعه در کشور است.هوشنگ بازوند در جلسه بررسی پروژه های عمرانی شهرستان پلدختر افزود: توافق هسته ایی گام اولی بود که با همدلی و همزبانی دولت و ملت و همچنین حمایتهای مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید محقق شد.

استاندار لرستان تصریح کرد: فتوای تاریخی مقام معظم رهبری در خصوص هسته ایی در توافق کنونی بسیار موثر بوده و در تاریخ ثبت خواهد شد.وی افزود:نمایندگان لرستان به خصوص در اعتبارات ماده ۱۸۰با مدیریت ارشد استان لرستان بیشترین تعامل را داشته اند.بازوند اظهار داشت: اعتبارات استان لرستان نسبت به سال گذشته جهش چمشگیر و قابل توجه ایی داشته و این مرهون تعامل صورت گرفته در سطح استان لرستان است.

وی گفت:توجه به زیر ساخت ها و توسعه کشاورزی در شهرستان پلدختر می تواند به برون رفت از وضع موجود منجر شود.استاندار لرستان خاطر نشان کرد:نرخ بیکاری پلدختر با توجه به بخش کشاورزی و حمایت از آن می تواند تک رقمی شود.بازوند تصریح کرد:۲۷۰۰هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پلدختر تا پایان سال ۹۴از دیم به آبی تبدیل خواهند شد.وی با ابراز رضایت از وضعیت راههای شهرستان پلدختر گفت:با تلاشهای صورت گرفته و اعتبارات تخصیص یافته خوشبختانه ئر حوزه راه کارهای خوبی انجام گرفته که چشمگیر است.

آخرین وضعیت کارخانه سیمان و پالایشگاه:

استاندار لرستان با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت های تعهد داده شده کارخانه سیمان از سوی استانداری گفت: ما تعهد داده ایم زیر ساخت های کارخانه سیمان را فراهم کنیم و بدین منظور با پیگیریهای نماینده مردم پلدختر و همچنین تعهدات استانداری بانک عامل قبول کرده که تسهیلات اختصاص یافته به سیمان پلدختر هرچه سریعتر اعطا گردد.وی با ابراز تاسف از وضعیت پالایشگاه پلدختر گفت:پالایشگاه یک مطالبه عمومی است که تداوم این وضعیت اثرات منفی اجتماعی را در بیم مردم بر جای خواهد گذاشت.وی افزود:پروژه برای ایجاد به دو سرمایه گذار واگذار شده که یکی از این سرمایه گذاران قرارگاه خاتم است و مهندسین مشاور در حال مطالعه طرح هستند.بازوند اظهار داشت:مکاتبات با وزیر نفت در خصوص تاییدیه خوراک ۳۰هزار بشکه ایی احداث پالایشگاه انجام گرفته و لذا این پروژه ظرف سه ماهه آینده تعین تکلیف خواهد شد.

وی گفت:در بحث آب روستایی کارهای بزرگی در پلدختر انجام گرفته که بی سابقه است.بازوند با انتقاد شدید از بی تفاوتی برخی مدیران نسبت به پروژه های عمرانی و طولانی شدن روند ساخت آنها تصریح کرد: برخی از پروژه ها بین ۱۰تا ۱۳سال عمر دارند که مایه تاسف است.وی گفت:امور آب منطقه ایی لرستان نسبت به اتمام پروژه ها ی حوزه آب حساسیتی نشان نمی دهد به طوری که گویا فایده و منفعت انها در این روند است.

بهره برداری از ۲۷۰۰هکتار از اراضی کشاورزی دیم به آبی در سال ۹۴:

نماینده عالی دولت در لرستان اظهار کرد: ۲۷۰۰هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پلدختر تا پایان سال ۹۴از دیم به آبی تبدیل خواهند شدکه مهم ترین آنها پمپاژ آمیران کوشکی، زیودار،ملیون،جلگه خلج،چم مهر و واشیان خواهد بود.وی افزود: طرح شهرک گلخانه ایی با ۹۰۰میلیون اعتبار در سال ۹۳با ظرفیت ۳۵۰۰تن محصولات گلخانه ایی و ۱۸۰نفر اشتغالزایی و پیشرفت فیزیکی ۸۰درصد در هفته دولت زیر ساخت های ان تکمیل و اماده واگذاری به بهره برداران بخش خصوصی است.

پمپاژ واشیان و روضه نماینده پلدختر:

بازوند اظهار داشت:۵۰۰هکتار از اراضی کشاورزی دشت واشیان با تخصیص اعتبار ۲/۵میلیارد تومانی در دو بخش ۳۰۰هکتار در هفته دولت و ۲۰۰هکتار در دهه فجر ۹۴به بهره برداری خواهد رسید.وی گفت:دشت واشیان از پروژه های مدت دار و زمانبر با اعتبار استانی است به طوری که روضه ایی که نماینده پلدختر برای این پروژه در طی چندین سال گذشته خوانده انرا به عنوان طرحی شناخته شده حتی در سیستان و بلوچستان مطرح کرده است.

استاندار لرستان از بهره برداری پروژه های آبی کردن اراضی آمیران کوشکی و جلگه خلج و زیودار در دهه فجر خبر داد و گفت:آمیران با ۲۰میلیارد ریال اعتبار و پیشرفت فیزیکی ۳۰درصدی و سطح اراضی ۲۰۰هکتار،جلگه خلج و همچنین زیودار با ۲۰میلیارد ریال اعتبار مصوب و همچنین پیشرفت فیزیکی ۶۰درصدی در خط انتقال و سطح ۲۰۰هکتار در هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید.

مطالعه راه آهن دورود- خرم آباد به پلدختر- اندیمشک

استاندار لرستان  همچنین در این جلسه، آخرین وضعیت راه‌آهن درود ـ خرم‌آباد و پلدختر ـ اندیمشک را تشریح کرد ه و گفت: مسیر عبور این راه‌آهن انتخاب شده و کارهای مطالعاتی آن در دست اقدام است.وی افزود: راه اهن دورود به خرم آباد عملیات اجرایی آن آغاز و در فاز دوم نیز مطالعه فاز یک دورود خرم آباد به پلدختر – اندیمشک انجام گرفته و به زودی اعتبار برای شروع عملیات اجرایی آن اختصاص خواهد یافت.

فرماندار پلدختر : اعتبارات عمرانی شهرستان پلدختر نسبت به  سال گذشته ۸۵۰ درصد رشد داشته است

7

فرماندار پلدختر هم در این جلسه گفت:اعتبارات عمرانی شهرستان پلدختر نسبت به  سال گذشته ۸۵۰ درصد رشد داشته است. وی افزود: اعتبارات مصوب پلدختر در سال ۹۲۱۸میلیارد تومان بوده که ۱۹درصد تخصیص یافته است. وی گفت:در سال ۹۳۵۰میلیارد تومان اعتبار در سر فصل های مختلف به پلدختر اختصاص یافته که ۸۵۰در صد رشد را نسبت به سال  ۹۲نشان می دهد. فرماندار پلدختر اظهار داشت: در سال ۹۳۴۰میلیارد و دویست و پنج میلیون تومان معادل ۸۳درصد از اعتبارات تخصیص یافته اند.

ترابی نژاد تصریح کرد:۱۲۱پروزه از این اعتبارات تزریق می کنند که مهم ترین آنها ۵پمپاژ شهرستان پلدختر که برخی از انها از پیشرفت بالایی نیز برخوردارند.وی گفت:در برخی پروژه ها مشکلات خاصی را داریم که باید موانع اجرایی شدن آنها رفع شود.فرماندار پلدختر خاطر نشان کرد: جایدر بزرگترین پروژه پمپاژهای پلدختر است که اگر فاز بندی نشود آب در هاون کوبیدن است.

وی اظهار داشت : استخر شنای پلدختر به پیمانکار جدید واگذار شده و طی قرار دادی ده ماهه فعالیتهای خود را شروع کرده و علیرغم این قرار داد پیمانکار قول داده که تا هفته دولت به بهره برداری برسد.ترابی نژاد افزود:از این پروژه به صورت منظم بازدید می کنم و امیدواریم با تخصیص اعتبارات وزارت ورزش شاهد بهره بردلری از آن باشیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان