شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » تعداد نمایندگان مجلس یازدهم به ۳۳۰ نفرمی رسد

Image result for ‫مجلس‬‎
 
 

تکلیف یک نماینده اضافه ‌شده به لرستان مشخص شد.به گزارش بلوطستان  بر اساس کلیات طرح افزایش نمایندگان که قبلا” در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، یک نفر به نمایندگان لرستان اضافه خواهد شد.
بر اساس این طرح به حوزه انتخابیه سلسه و دلفان یک نفر اضافه‌ شده و این حوزه به دو بخش: ۱- “حوزه انتخابیه سلسله و بخش مرکزی با یک نماینده” ۲- “حوزه انتخابیه دلفان و بخش مرکزی با یک نماینده” تقسیم می‌شوند.
استان لرستان در حال حاضر دارای ۹ نماینده در مجلس شورای اسلامی است که با افزایش یک نماینده، تعداد نمایندگان استان به ۱۰ نفر خواهد رسید.
بر اساس “طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن‌ها” تعداد افزایش نمایندگان مجلس در دوره آینده به این شرح است:
خوزستان ۳ نماینده، آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری و کرمان هر کدام ۲ نماینده، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، بوشهر، تهران، مرکزی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، گلستان، لرستان، هرمزگان، همدان و یزد هرکدام یک نماینده.
شایان ذکر است طبق قانون هر ۱۰ سال یک‌بار بر اساس میزان جمعیت، موقعیت سیاسی و جغرافیایی، تعداد نمایندگان مجلس حداکثر ۲۰ نفر می‌تواند افزایش یابد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان