شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » تلاش و ممارست علمی و فرهنگی ، مهمترین پیام انقلاب اسلامی به نسل جوان و آینده ساز

9s9b1222

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در پیامی با تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وگرامیداشت یادو خاطره شهدای انقلاب به ویژه شهدای دانش آموزو فرهنگی گفت : تلاش و ممارست علمی و فرهنگی ؛ مهمترین پیام انقلاب اسلامی به نسل جوان و آینده ساز است .

به گزارش بلوطستان در این پیام آورده است : ” دهه فجر، تجلی شکوهمند حماسه و سرافرازی ملتی است که در عصر اسارت انسان با انقلاب خویش، صفحه‏ای زرین را در تاریخ حیات بشریت گشود و فریاد استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی را در گوش و جان جهانیان طنین ‏انداز کرد.”

مشروح این پیام بدین شرح است :
بسم الله الرحمن الرحیم
دهه فجر‌ سرآغاز دوباره طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. دهه فجر، ، نقطه عطف تاریخ و تبلور اراده امتی مومن و مجاهد برای حاکمیت شعار استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی و در یک کلام انفجار نور بود. اولین روز این دهه ورود سراسر نور بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و آخرین روزش، تجلی همه خوبی ها با پیروزی نور بر ظلمت بود.
ایام الله دهه مبارک فجر به عنوان روزی ماندگار و فراموش نشدنی در تاریخ ملت بزرگ ایران ثبت شد؛ انقلابی که رساترین فریاد تاریخ بود و امام امت، آن را رهبری کرد و به فرجام رساند و برای حفظ آن، با تمام وجود تلاش کرد. انقلابی که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود.
دهه مبارک فجر، ایام به ثمر رسیدن جانفشانی‌های مردم آزاده‌ای است که در برابر استبدادی دیرپا، وابسته به بیگانه و عدالت ‌ستیز یکپارچه به پاخاستند ودر چنین روزهایی فرشی از صداقت به پهنای ایران زمین گستردند و حضور امام عشق را در فضای این آب و خاک محقق ساختند و انقلاب بزرگ و تاریخ‌ ساز خود را به پیروزی رساندند.
اینک ۳۸ سال از عمر پرخیر و برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی،سپری می شود و در شرایطی که دولت تدبیر و امید در راستای تحقق سند چشم انداز کشور در افق ۱۴۰۴ تلاش می کند تا با توسعه عدالت آموزشی بستر مناسب را برای رشد و بالندگی نسل جوان و آینده ساز فراهم کند ، شایسته است تا با اتحادو همدلی دست در دست یکدیگر بگذاریم و برای عزت و سرافرازی کشور بیش از گذشته تلاش کنیم .
فرهنگیان شریف و دانش آموزان عزیز باید بدانند که هم‌اکنون پرچم انقلاب اسلامی بر دوش آنان قرار دارد و مهمترین وظیفه‌ در این مسیر صعب و پرمسئولیت این است که با تلاش و مجاهدت علمی ، فرهنگی و ورزشی این میراث و امانت گرانبها را به بهترین شکل حفظ و در باروری آن تلاش کرده و آن را به آیندگان بسپارند.
در پایان یاد و خاطره ایثارگران ، جانبازان و شهدای گرانقدر به ویژه ۹۰۷شهید دانش آموز و ۱۸۷ شهید فرهنگی را ارج نهاده و با گرامیداشت یادو خاطره سردار بزرگ سازندگی مرحوم هاشمی رفسنجانی ، امیدوارم با تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل و اقدامات هوشمندانه دولت تدبیر و امید شاهد اعتلای روزافزون نسل جوان و آینده ساز کشور در ابعاد مختلف باشیم .
خدانظر دریکوند
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان

  1. حمزه قبادی

    امیدوارم باتوجه به گذرزمان وپیشرفت علم وخرداندیشه هاهم تغییر کنند وامروزمان بهترازدیروزباشدوفرهنگیان گرامی درراه زدودن خرافات ازذهن خودودانش آموزان ازهیچ گونه تلاشی دریغ نکنندکه باعث رشدواعتلای جامعه خواهد شد وامیدداریم که محتوای کتابهاتغییروبه روزشوندوازدادن محتوای کلیشه ای به خورددانش آموزان که باعث عقب ماندگی جامعه ازتوسعه وپیشرفت می شودپرهیزشود!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان