شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » تَــبِ انتخابات مجلس دهم در لرستان مُــسری می‌شود

گروه سیاسی بلوطستان؛ قریب به هشت ماه به موعد برگزاری انتخابات مجلس دهم باقی‌مانده اما افراد، گروه‌ها و جریانات سیاسی فعالیت‌های خود برای این انتخابات را در استان لرستان آغاز کرده‌اند. در این بین جناح اصول‌گرا هر چند دولت را به رقیب اصلاح‌طلب واگذار کرده، ولی همچنان فعال‌ترین جناح در عرصه سیاست لرستان محسوب می‌شود.
این جناح که هم‌‌اکنون اکثریت کرسی‌های مجلس را در حوزه انتخابیه لرستان در دست دارد، تلاش می‌کند، کرسی‌های مجلس را به رقیبان ساکت اما مترصدِ فرصتِ اصلاح‌طلب و نزدیک به دولت واگذار ننماید. حکایت اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در لرستان متفاوت از اصول‌گرایان است، در بین کاندیداهای احتمالی این طیف نام افرادی به چشم می‌خوردکه در صورت تایید صلاحیت در عرصه انتخابات می‌توان به پیروزی آنها چشم دوخت؛ اما بیم از آینده و نامعلوم بودن آتیه از عواملی است که بخش اعظم نیروهای شناخته شده این جریان را در سکوت فرو برده و با چراغ خاموش چشم انتظار رقابت‌های انتخاباتی هستند.


در حوزه‌های انتخابیه لرستان حکایت دورود و ازنا و هم‌چنین الیگودرز تا حدودی آرام است گرچه زمزمه‌های حضور غلامرضا عبدالوند نماینده اصلاح‌طلب دورود و ازنا در دوره‌ی ششم و حسین پاپی نماینده اسبق این شهرستان در دوره‌ی هفتم در کنار حسین گودرزی رقیب عباس قائدرحمت در دوره‌ی نهم به گوش می‌رسد و در الیگودرز هم اوضاع تقریبا آرام است، اما باید گفت حکایت هفت حوزه دیگر برای کسب کرسی مجلس دهم متفاوت بوده و تب انتخابات در لرستان رفته رفته مسری شده است.
در حوزه‌ی انتخابیه خرم‌آباد، دوره و چگنی -که مهم‌ترین حوزه‌ی انتخابیه‌ی لرستان نیز بشمار می‌رود- تاکنون نماینده‌ایی نتوانسته است دو دوره‌ی متوالی به مجلس برود و پدیده‌ی نمایندگان یک‌بار مصرف در انتخاب‌های مردم در نه(۹) دوره‌ی اخیر جاری بوده است. محمدرضا ملکشاهی‌راد و رحیمی نسب نمایندگان خرم‌آباد در مجلس هشتم، فتح‌اله حسنوند نماینده‌ی خرم‌آباد در مجلس هفتم، مرتضی محمودوند و اعظم محمدی‌نیا نامزدهای ناکام انتخابات مجلس نهم، مدت‌هاست فعالیت‌های خود را برای حضور در مجلس دهم آغاز کرده اند. این افراد همگی در زمره نامزدهای احتمالی اصول‌گرا بشمار رفته و به نظر می‌رسد در صورت تأیید صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب رقابت در دوره دهم متفاوت‌تر از سایر ادوار باشد.
آقامحمدی و عبدی نمایندگان فعلی خرم‌آباد از کاندیدای احتمالی این شهرستان خواهند بود. محمدرضا ملکی‌راد معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان در دوران احمدی‌نژاد نیز از جمله کاندیداهای احتمالی خرم‌آباد، دوره و چگنی به شمار می‌رود، وی در انتخابات مجلس نهم از حوزه‌ی خرم‌آباد، دوره و چگنی حضور داشت و حائز نزدیک به ۱۷هزار آرأ در مرحله اول انتخابات گذشته شده بود. محمدرضا ملکی‌راد اهل رومشگان است و قبل از استعفای رسمی‌اش از مشاور استانداری لرستان برای حضور در انتخابات دهم، حضورش در حوزه‌ی انتخابیه کوهدشت نیز به گوش می‌رسد. مهرداد ویسکرمی اصول‌گرا هم عزم حضور در انتخابات آینده را خواهد داشت. نورمحمد فردی‌بیرانوند که در مجلس نهم حائز ۲۷۷۴۲هزار رأی شد و در جایگاه چهارم قرار گرفت، از دیگر کاندیداهای احتمالی بشمار می‌رود. وی چندی پیش از فرمانداری قدس استعفا داده و به نظر می‌رسد عزمش را برای حضور در انتخابات جدی کرده است. علاوه بر این امیرناصر غلامرضایی و مصدق مدیرکل صنایع لرستان در دوران اصلاحات نیز در زمره کاندیداهای احتمالی این حوزه هستند و در جمع این چند نامزد احتمالی اصلاح‌طلب نام کریم ملک‌آسا را نیز باید اضافه کرد که اگر اطمینان حاصل کند با مانع رد صلاحیت مواجه نخواهد شد به عنوان کاندیدی شناخته شده در انتخابات دهم حضور پیدا می کند.
محمد صارمی‌زاده، معاون مستعفی سیاسی امنیتی استاندار سمنان نیز از جمله کاندیداهای احتمالی این حوزه خواهد بود.
وی باهدف حضور در میدان رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا داد. صارمی‌زاده در بهمن ۹۲ به عنوان معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان مشغول به کار شده بود. محمد صارمی‌زاده ۵۳ ساله با مدرک کارشناسی ارشد انتظامی و کارشناسی مدیریت اویل دولت نهم ابتدا به عنوان فرماندار خرم‌آباد و سپس معاونت سیاسی-امنیتی استانداری لرستان برگزیده شد؛ با کنار رفتن دکتر محسنی ثانی از استانداری لرستان و انتصاب و آغاز بکار صابری به عنوان استاندار لرستان در دولت نهم و بروز اختلاف‌نظر و سلیقه با صارمی‌زاده وی به ناچار از پست معاونت استانداری کنار گذاشته شد. در ادامه به مجموعه شهرداری تهران تحت مدیریت دکتر قالیباف وارد شده و پس از مدت کوتاهی به مدیریت شهرداری منطقه ۲۱ تهران انتخاب شد و مدت دو سال نیز شهردار منطقه ۱۸ تهران بود. وی هم‌چنین از مشاورین و عضو حلقه نزدیک به قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم که خردادماه برگزار شد، محسوب می‌شد و به نوعی وظیفه هماهنگی ستادهای این کاندیدای ریاست‌جمهوری را در استان لرستان برعهده داشت.


در حوزه‌ی انتخابیه داغ کوهدشت و رومشگان اوضاع کمی پیچیده به نظر می‌رسد علی کورانی فر معاون مستعفی استاندار لرستان که از افراد نزدیک به اصلاح‌طلبان است در زمره‌ی کاندیداهای احتمالی قرار دارد که زمزمه‌ی حضورش در عرصه انتخابات دهم کوهدشت از یک‌سال قبل به گوش می‌رسید. ناظران سیاسی از تکثر در بین اصلاح‌طلبان و احتمال رد صلاحیت وی به عنوان دو چالش کورانی‌فر یاد می‌کنند که درصورت عبور از آنها شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات خواهد داشت. کورانی‌فر در آخرین ساعات سوم تیر ماه تصمیمش را برای حضور در انتخابات با استعفا از معاونت توسعه منابع انسانی استانداری قطعی کرد.
علی امامی‌راد نماینده کوهدشت در ادوار چهارم، ششم و هفتم که در انتخابات پیشین چهره ناکام لقب گرفت در کنار شیخ علی قبادی از دیگر کاندیداهای مطرح حوزه‌ی انتخابیه کوهدشت و رومشگان بشمار می‌رود که اصول‌گرا هستند و به نظر می‌رسد یکی از آنها بعنوان کاندید نهایی اصول‌گرایان در انتخابات دهم معرفی شود.این در حالیست که الهیار ملکشاهی نماینده‌ی فعلی -که به طور یقین در انتخابات دهم نیز حضور خواهد داشت- تمایلی به حضور در لیست اصول‌گرایان نداشته و در پی جذب حمایت طیف نزدیک به دولت بوده و نشانه‌های این امر نیز در حمایت دوستی عضو فعلی شورای شهر تهران و همچنین سفر مجید انصاری معاون امور مجلس رئیس جمهور به کوهدشت از وی کاملا هویداست. ملکشاهی علاوه بر اصلاح‌طلبان معتدل نزدیک به دوستی چشم به آرای حوزه انتخابیه رومشگان نیز دوخته و از آن بعنوان برگ برنده خود یاد می‌کند.
حمزه فیضی‌پور استاد دانشگاه و مدیر مستعفی آموزش و پرورش کوهنانی هم با استعفای انتخاباتی خود در اوایل تیر ماه بر حضور در انتخابات مصمم است. وی از اصلاح‌طلبان خوش‌فکر و در زمره‌ی نویسندگان عرصه مجازی بشمار می‌رود. یونس امرایی نیز شایعات کاندیداتوری‌اش به گوش می‌رسد. وی در انتخابات شورای شهر چهارم از حوزه‌ی انتخابیه خرم‌آباد کاندید شد و حدود ۸ هزار از آرأی این حوزه را کسب کرد. بر پایه‌ی گزارش بلوطستان، مسعود امرایی نیز از قضات و حقوقدان‌های رومشگانی الاصلی به شمار می‌آید که شایعه کاندیداتوری‌اش مطرح شده است.فرج‌اله مومنی، علی‌محمد سوری، محمد آزادبخت و طهماسب علی‌پور -معاون آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه- از جمله کاندیداهای احتمالی هستند که بر اساس اخبار تأیید نشده زمزمه‌ی حضورشان در انتخابات کوهدشت به گوش می‌رسد.
یکی از حوزه‌های انتخابیه بسیار حساس و پرحرف و حدیث -از حیث انتخابات- حوزه‌ی انتخابیه پل‌دختر و معمولان است که مدت‌هاست فعالیت‌های انتخاباتی در آن آغاز شده و برخی چهره‌های سیاسی و فعال در زمینه انتخابات فعالیت خود را بلافاصله پس از اتمام انتخابات مرحله دوم مجلس نهم استارت زده و به طور جدی‌تری وارد کارزار انتخابات مجلس دهم شده‌اند. سید حمیدرضا کاظمی نامزد ناکام انتخابات گذشته -که هم‌چنان خود را بواسطه آرای دوره نهم مدعی می‌داند- به همراه چند چهره دیگر از جمله دکتر مصطفی چراغی متخصص قلب و عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس شبکه بهداشت و درمان پل‌دختر در ادوارگذشته، غلام‌رضا کوشکی فرهنگی و از مدیران بازنشسته آموزش و پرورش از جمله افراد مطرح در ماه‌های گذشته هستند که اخبار متفاوت‌تری در قیاس با سایر نامزدهای احتمالی دیگر بواسطه فعالیت‌هایشان به گوش می‌رسد.


علی کاییدی نماینده پل‌دختر و معمولان در مجالس هشتم و نهم نیز به طور قطع در انتخابات آتی حضور خواهد داشت، که با احتساب وی و افراد مذکور و حضور احتمالی علی‌همت محمودنژاد کاندیدای ناکام مجلس نهم و رئیس جامعه معلولین ایران و حجت الاسلام محمد محمودی امام جمعه موقت قصر شیرین کرمانشاه و رئیس ادارات تبلیغات اسلامی پلدختر و قصر شیرین که اخباری مبنی بر کاندیداتوری‌شان به گوش می‌رسد شمار نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس دهم در حوزه پلدختر و معمولان تا کنون به بیش ازشش نفر در هشت ماه مانده به انتخابات آینده رسیده است.
علی کاییدی هم اینک ریاست مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشته و به طور حتم وی یکی از قطب های اصلی انتخابات آتی خواهد بود. کاییدی به کار تشکیلاتی و سازمان یافته اعتقاد نداشته و تمایلی به گرم کردن تنور انتخابات از خود نشان نمی‌دهد. نماینده فعلی پلدختر در مجلس شورای اسلامی در زمره چهره‌های آرام و خون‌سرد در عرصه سیاسی بوده که غیرقابل پیش بینی بودن و همچنین تخصص در زمینه جذب آرا از خصوصیات منحصر به فرد وی بشمار می رود. احتمال می رود وی همانند انتخابات گذشته با سیل کاندیداهای متنوع رقیب روبرو شده و انتخاباتی چند قطبی در مجلس دهم پلدختر رقم بخورد. این در حالیست که کاییدی با چالش‌هایی نیز مواجه است که شاید کام‌یابی سه باره او در عرصه‌ی انتخابات را به مخاطره اندازد.
در اردوگاه اصلاح‌طلبان پل‌دختر ذبیح‌الله عصمتی برای حضور در انتخابات حتی تا آستانه استعفا از مدیریت آموزش و پرورش معمولان پیش رفت که به دلایلی منصرف شد و وضعیت این طیف بعد از انصراف این فعال اصلاح‌طلب مبهم به نظر می‌رسد. برای تحلیل اردوگاه اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در پل‌دختر باید چشم انتظار روزهای آتی ماند.
در حوزه‌ی انتخابیه بروجرد و اشترینان اوضاع تقریبا آرام است اما انتخابات نقل محافل سیاسی شده و به نظر می‌رسد علاءالدین بروجردی خود را برای پنجمین دوره‌ی نمایندگی در بروجرد آماده می‌کند.
به نقل از روزهای بروجرد پیشتر شایعاتی مبنی بر شرکت وی از حوزه انتخاباتی شهرستان لار در استان فارس، با توجه به نسبت فامیلی خود با خاندان آیت‌الله لاری وجود داشت که با توجه به شروع غیررسمی فعالیت‌های انتخاباتی اطرافیان وی (از چاپ بنر و تقویم جیبی و …) حضور وی از حوزه‌ی انتخاباتی بروجرد قطعی به نظر می‌رسد. بروجردی از رأی سنتی در بدنه ادارای، بازار، کارخانجات و صاحبان صنایع در شهر بروجرد و برخی از اصول‌گرایان سنتی برخوردار است. بروجردی اگرچه هم چنان یکی از شانس‌های ورود به مجلس به حساب می‌آید اما رغبت به رأی ندادن به او نیز افزایش پیدا کرده و چه بسا اگر مشارکت در انتخابات مجلس دهم بالا باشد اتفاقات دیگری برای وی رقم بخورد.
بهرام بیرانوند نماینده بروجرد در مجلس نهم مسیر دشواری برای راه‌یابی به مجلس دهم پیش رو دارد . وی یکی از منتقدان سرسخت دولت به حساب می‌آید که این خود مسیر دشوار وی را برای راه‌یابی مجدد به مجلس نشان می‌دهد. از جمله نکات مثبت نمایندگی بهرام بیرانوند عدم ورود به مسایل اجرایی و عزل و نصب‌ها است که طبق قانون در حوزه اختیارات دولت است اصطلاح “والیان مجازی” که در مراسم معارفه فرماندار بروجرد به کار برد و کنایه به کسانی است که نباید در عزل و نصب‌ها در بروجرد دخالت کنند در فضای سیاسی بروجرد ماندگار شد. روستاهای جنوب بروجرد و اصول‌گرایان، جمعی از نیروهای بسیجی و مذهبی بروجرد از جمله حامیان بهرام بیرانوند به حساب می‌آیند.
هادی مقدسی نماینده مجلس هشتم بروجرد نیز به طور جدی قصد ورود به انتخابات مجلس دهم را دارد، وی که در دور دوم انتخابات مجلس نهم در رقابت با بهرام بیرانوند از راه‌یابی به مجلس بازماند، در سه دوره‌ی گذشته انتخابات مجلس توانسته است پایگاه رأی ثابتی برای خود بدست آورد و امیدوار است با تغییر شرایط دوباره به مجلس راه پیدا کند.


دو عضو مستعفی شورای شهر بروجرد نیز سودای بهارستان را در سر دارند، به نحوی که حسن روح‌بخشان رئیس شورای شهر بروجرد و حسن کره‌رودی در جلسه فوق‌العاده شورای شهر بروجرد استعفای خود را تقدیم اعضای شورا شهر کردند که با استعفای آنان موافقت شد. محسن روح‌بخشان از حمایت بخش قابل توجهی از فرهنگیان بروجرد نیز برخوردار است.
پس از بی‌تفاوتی اصلاح‌طلبان و ردصلاحیت‌های انجام گرفته در دو دوره‌ی گذشته انتخابات مجلس که موجب شده بود فضای انتخابات به صورت یک طرفه در اختیار اصول‌گرایان قرار گیرد و نمایندگان بروجرد نیز از طیف اصول‌گرایان انتخاب شوند، شنیده‌ها حاکی از آن است که هم‌گام با سراسر کشور اصلاح‌طلبان و طرف‌داران دولت تدبیر و امید به طور جدی وارد انتخابات مجلس دهم خواهند شد و برای بدست آوردن حداقل یکی از صندلی‌های بروجرد در مجلس در حال برنامه‌ریزی هستند. با توجه به شیوه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس که در همه‌ی استان‌ها و شهرهای کشور یکسان خواهد بود، شورای مشورتی استان لرستان نیز به ریاست محمد رضایی معاون سیاسی سیدحسن رسولی استاندار لرستان در زمان اصلاحات تشکیل شده است، اگرچه هنوز وارد مصادیق نامزدهای احتمالی در بروجرد نشده است. سرهنگ هوشنگ گودرزی، محمدرضا جابر انصاری، شهاب گودرزی نیز به عنوان نامزدهای احتمالی در انتخابات آینده مطرح هستند؛ اگرچه نام‌های مطرح شده در این یادداشت به طور قطعی و رسمی اعلام حضور نمی‌کنند اما برخی از هم‌اکنون محل ستادهای تبلیغاتی خود را در شهر بروجرد مشخص کرده و سفر به روستاها را نیز در برنامه‌ی کاری خود دارند.
در حوزه‌ی رقابتی سلسله و دلفان انتخابات پیش روی مجلس سه قطبی و رقابت اصلی بین اصلاح‌طلبان، اصول‌گرایان و جریان اعتدال با محوریت دولت تدبیر و امید خواهد بود. در حوزه‌ی انتخابیه دلفان تکثر حرف اول را می‌زند و به نظر می‌رسد این بار هم به سیاق ادوار گذشته خبری از ائتلاف نخواهد بود.
رسول بهمانی (رئیس اسبق دانشگاه پیام‌نور دلفان)، علی چراغیان (کاندیدای دوره‌ی نهم مجلس در حوزه‌ی سلسله و دلفان)، عالی رستمیان (کاندیدای دوره‌ی نهم در حوزه‌ی سلسله و دلفان)، ربیع صادقیان (دبیر دبیرستان‌های دلفان)، علی‌حسن غلامیان (شهردار اسبق دلفان)، دکتر سیروس کاظمی از فعالین اصلاح‌طلب (مدیرکل اسبق بهزیستی لرستان)، محمدامین رضوانی -که مدیرکلی سیاسی انتخاباتی سابق استانداری لرستان و نائب رئیسی رسیدگی به امورتخلفات اداری اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان را در کارنامه خود دارد و از افراد منتسب به شیخ محمدی نماینده‌ی سابق سلسله و دلفان به شمار می‌آید،- این‌بار به دلیل عدم داشتن شرط سنی به جای وی وارد عرصه خواهند شد. سیدعلی نوربخش (رئیس دادگستری سرآبله ایلام) یوسف‌رضا میرزائیان(دبیر آموزش و پرورش) نیز از جمله کاندیداهای احتمالی خواهند بود.
دکتر یحیی ابراهیمی (فوق‌تخصص قلب و عروق و مدرس دانشگاه)، دکتر هادی احمدی (استاددانشگاه)، عباس حسنوند(مسئول انتصابات ناجا)، وحید حسنوند (دبیر آموزش و پرورش)، سعید حقیقی(فرماندار سابق شهرهای قم، نهاوند و کوهدشت)، حجت‌اله خدایی سوری (نماینده‌ی فعلی مجلس شورای اسلامی)، حاج عظیم دادگر (مهندس جهاد کشاورزی و معاون سابق زراعت استان)، محمدرضا درخشان (رئیس اداره‌ی امور مشاورین دبیرخانه تشخیص مصلحت نظام)، دکتر علی‌باقر طاهرنیا (استاد دانشگاه و مدیرکل پژوهش و نظارت دانشگاه تهران)، مهندس شیراوند (کارشناس رسمی دادگستری)، منوچهر عبدی‌پور (مسئول ثبت اسناد و املاک جنوب تهران)، حسین کریمی‌راد (مهندس جهاد کشاورزی مدیرسابق شرکت خدمات حمایتی استان) و حجت‌الاسلام شیخ علی نوریان (قاضی محاکم عمومی و انقلاب تهران مدرس حوزه و دانشگاه) نیز احتمالاً به عنوان کاندیدا از حوزه‌ی انتخابیه سلسله به رقابت با نامزدهای احتمالی دلفان خواهند پرداخت.

این مطلب بعنوان تیتر نخست در شماره ۱ ماه‌نامه بلوطستان چاپ گردید.

  1. رضا

    با سلام.قطعا در پلدختر شرایط به سمت اعتلاف به نفع سید حمید کاظمی پیش میرود و اگر اصلاحات کاندید داشته باشد قطعا از اصلاح طلبان حامی کاییدی کاسته خواهد شد. هرچند که تحلیلگران معتقدند که اصلاح طلبان منصب دار ،بدنبال گزینه سازی چهره ای منفعل به عنوان اصلاح طلب جهت تجمیع اصلاح طلبان ودر نهایت اعتلاف با کاییدی هستند که انتصابات سیاسی انتخاباتی اخیر من جمله ارشاد اسلامی که برادر مدیرکل حمایت شده توسط کاییدی آموزش وپروش در پی این اتفاق خواهند بود

    • مسعود

      رضاجان از این ائتلاف نوشتنت پیداست . چه عقده ایی از این اصلاح طلبان معتدل داری که آنها را تخریب می کنید؟

    • 56

      شتر در خواب بیند پنبه دانه ف مگر شهر هرت است راست یکدفعه چپ شود ، مردم فریب این اد ا و اطوارها را نخواهند خورد

  2. رضا

    شنیده شده هفته آینده فرماندارجدید پلدختر که غیر بومی وخارج از استان است معرفی خواهد شد.که شرایط برای نماینده فعلی در عرصه انتخابات سخت تر خواهد شد چرا که در جلسه ای که اصلاح طلبان منصب دار با فرماندار فعلی داشته اند و قول حمایت از وی را داشته اند از حامیان چراغ خاموش نماینده فعلی هستند.و تغییرات مدیریتی هغته های گذشته را نیز با هماهنگی به به جهت تقویت نماینده فعلی رقم خورده است.

    • مسعود

      برادر رضا تحلیلت کاملا آبکی است چرا که اصلاح طلبان بی منصب حامی فرماندار فعلی هستند و امثال تو هم از همین قماشی که می خواهی تغیر فرماندار فعلی را کمرنگ جلوه بدهی،در ضمن کاییدی مگر مثل تو فکر می کندکه بدنبال انتصاب دیناروندی باشد که با دولت همسو نبوده است؟

    • 56

      فرماندار پلدختر تغیر می کند اما این تغیر در راستای پست طلبان نیست اعتدالیون واقعی همین هایی است که شما آنها را منصب داران حامی کاییدی می دانید پست طلبان بدنبال تجزیه اصلاحات و تقدیم آن به مخالف دیروز هستند

  3. رضا

    مدتی است که آقای نماینده پلدختر به شدت بدنبال انتصاب مسئول ستاد انتخابات سابقش یعنی بهمن دیناروند جهت تصدی پست فرمانداری است.

  4. صادق

    به این آقای رضا که از اعتلاف با کاندیدای مدنظرش کرده بگوئیدء این به معنی لاف درغربت است چرا که تو نه تنها نمی توانی یک طایفه یا جریان را با کاندیدای خودت معتلف بکنی بلکه همه از شما گریزانند. مگر نمی بینی درمراسماتی که این روزها درشهر اتفاق افتاد ( چندین مراسم ختم )هیچ پلدختری از سیاسی و غیرسیاسی حاضر نشد مردم اورادرکنار کاندیدای جنابعالی ببینند ؟ این تجزیه تحلیل های درپیتی را کناربگذاریدوبه فردای بعداز باخت خود فکر کنید.

    • رضا

      شک نکنید سید حمید کاظمی پیروز انتخابات و نماینده دور بعد مجلس خواهد بود ————– و این/////////////////////// خط ونشان

      • فرهنگی

        در انتخابات این قدر محکم سخن نگو چون طوفان هم وجود دارد و احتمال غرق شدن هست برادر رضاجوش نزن

    • رضا

      بگو چرا عصمتی استعفا نداد.

  5. مسعود

    همه مردم می داند که کاییدی و فرماندار فعلی با هم اختلاف دارند و حتی سخنرانی کاییدی در روز قدس همه چیز را ثابت کرد تغیرات احتمالی را در مخالفت با دکتر کاییدی تعبیر نکنید

  6. گلی

    مردم بهترین معیار برای انتخابات هستند به قول امام راحل میزان رای ملت است پس اینقدر خط و نشان الکی نکشید تا خدایی ناگرده فردا و پسین فردا مث دورذ گذشته وقتی نتیجه باب میلتان نبود نگید تقلب شده و باید ابطال شود.
    در باب اصلاح طلبان هم شما نگاه کنید همین کوشکی و کاییدی اصولگرا هستند و می گویند ما اصولگرا هستیم واهمه ایی ندارند که هویت خود را پنهان کنند مردم می فهمند این چیزا رو و عوض کردن جریان سیاسی اصلا پسندیده نیست و در انتخابات می شود نقل محافل

  7. پلدختری

    … را چه به فرمانداری? میخوان خرابش کنند

  8. فرهنگی

    توکلی و بروجردی و کاییدی نمایندگانی هستند که احتمال تکرارشان در مجلس دهم وجود دارد اما قاطبه مجلس آینده اعتدالی خواهد بود

  9. سیاسی

    رقایت در پلدختربین کاییدی و کاظمی است ،تحلیل سیاسی در این مورد را باید به مردم ارایه دهید بقیه کاندیداها فقط تنور را گرم می کنند

  10. فرهنگی

    قطعا حاج غلامرضا کوشکی نماینده این دوره مجلس است درضمن لطفا هنوز هیچی نشده خط ونشان برا مردم نکشید

  11. ناشناس

    سلام دکتر فتوحی معاون سابق وزیر جهادکشاورزی از حوزه خرم آباد طبق نظرسنجی فعلا نفر اول است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان