شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » تکرار واژگونی نفتکش های عراقی در لرستان/ راننده در میان شعله های آتش سوخت

یک دستگاه کامیون نفتکش در جاده پلدختر – کرمانشاه واژگون شد و راننده و کامیون آن در میان شعله های آتش سوخت.

به گزارش خبرنگار مهر، یک دستگاه کامیون عراقی به رانندگی سوزن لطیف فرزند نصراله ۴۰ ساله حامل نفت خام سیاه ساعت پنج صبح درجاده پلدختر – کرمانشاه  در هشت کیلومتری شمال غربی پلدختر در گردنه طول کش واژگون و دچار آتش سوزی شد.

در این سانحه رانندگی، کامیون دچار حریق شد و راننده کامیون نفت کش عراقی  در میان شعله های آتش سوخت.

کارشناس پلیس راه ملاوی علت این حادثه را بی احتیاطی و عدم کنترل از سوی راننده کامیون عراقی اعلام کرد و گفت: بی‎ توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی، از مهم ‎ترین عوامل بروز سوانح در جاده‎ها است و با وجود آموزش‎ های گسترده و توصیه‎های دائمی پلیس، همچنان شاهد بروز این‎ گونه تصادفات دلخراش هستیم.

بنابر این گزارش تریلرهای نفتکش عراقی سالهاست که محورهای مواصلاتی غرب کشور را در اختیار گرفته اند و تکرار حوادث متعدد برای این تریلرها تاکنون مشکلات زیادی را در زمینه آلودگی آب و خاک و محیط زیست به وجود آورده است.

انتقادات مسئولان امر و به ویژه فعالان محیط زیست در زمینه خسارات جدی این تریلرها به محیط زیست منطقه از یک سو و نگرانی متولیان امر در زمینه خسارات به زیرساختهای ارتباطی و جاده ای از سوی دیگر از تردد این نفتکش ها معضلی ساخته که مسئولان برای رفع آن “کاسه چه کنم” در دست گرفته اند.

این در حالیست که مطابق برخی آمارها روزانه نزدیک به دو هزار و ۳۰۰ تریلر نفتکش عراقی از محورهای جنوبی لرستان تردد می کنند که این رقم در طول ماه و سال به رقم چشمگیری می رسد که اگر تعداد حوادث مربوط به این تانکرها را هم بخواهیم محاسبه کنیم متاسفانه به اعداد قابل تاملی خواهیم رسید که نتیجه آن خسارت جدی به محیط زیست و زیرساختهای منطقه است.

وضعیت فعالیت این تانکرهای نفتکش به گونه ای است که حتی مسئولان شهرستان پلدختر برای ترمیم زیرساختهای جاده ای و خسارت ناشی از تردد این ماشین ها خواستار اخذ عوارض از این تریلرها شده اند، موضوعی که هنوز محقق نشده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان