شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » محور توسعه لرستان، سرمایه گذاری و مشارکت فعال بخش خصوصی در عرصه های اقتصادی است

استاندار لرستان گفت: محور اصلی رشد و توسعه همه جانبه و پایدار اقتصادی استان، حضور فعال و مشارکت موثر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی و تولیدی است.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، مهندس هوشنگ بازوند در نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت، افزود: برهمین اساس، رویکرد اصلی و محوری مدیریت اجرایی استان لرستان در زمینه رشد و توسعه اقتصادی و رفع محرومیت های موجود در لرستان، فراهم کردن بستر حضور و مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی برای استفاده بهینه از ظرفیت های این استان است.

وی با اشاره به اینکه سرعت توسعه و پیشرفت استان به میزان حضور و مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی بستگی دارد، اظهار کرد: دولت با توجه به منابع مالی و اعتبارات محدودی که دارد نمی تواند به تنهایی زمینه رشد و توسعه و رفع کمبودها و مشکلات موجود در استان را فراهم کند و دستیابی به توسعه اقتصادی همه جانبه و پایدار مستلزم استفاده از توان و سرمایه های بخش خصوصی است.

بازوند با اشاره به ظرفیت های فراوان لرستان، گفت: یکی از عوامل اصلی در بروز محرومیت ها و ضعف های اقتصادی استان لرستان، عدم کار و تلاش علمی و کارشناسی برای شناسایی و استفاده بهینه از ظرفیت ها و قابلیت های گسترده اقتصادی، صنعتی و تولیدی موجود در این استان است.

استاندار لرستان تصریح کرد: همچنین حضور کمرنگ بخش خصوصی و سرمایه گذاران این بخش در عرصه های مختلف صنعتی و تولیدی از دیگر عوامل عدم رشد و توسعه متوازن و همه جانبه لرستان محسوب می شود.

نماینده عالی دولت درلرستان به معضل بیکاری موجود در استان اشاره کرد و گفت: نرخ بالای بیکاری، یکی از مشکلات جدی و از دغدغه های اصلی مردم و مسوولان این استان است که این معضل موجب بروز آسیب ها و مشکلات زیادی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی نیز شده است.

به گفته وی، نرخ بالای بیکاری و پایین بودن سرانه درآمدی در استان لرستان و همچنین عدم شناسایی و استفاده مطلوب و بهینه از ظرفیت های اقتصادی، از عوامل بروز محرومیت ها و عقب ماندگی های انباشت شده دراین استان است.

بازوند با تاکید بر لزوم فراهم کردن بستر مناسب حضور و مشارکت فعال بخش خصوصی در سطح استان، افزود: دراین زمینه ضروری است موانع پیدا و پنهان در مسیر همکاری و مشارکت فعال بخش خصوصی با دولت برای رونق فعالیت های صنعتی، تولیدی و رشد و توسعه اقتصادی استان، شناسایی و رفع شوند.

استاندار لرستان اظهار کرد: این مهم نیازمند ترویج و نهادینه شدن فرهنگ و روحیه امید و خودباوری در سطح استان و حضور فعال نیروی انسانی کارآمد و متخصص بومی در عرصه های مختلف اقتصادی، تولیدی و صنعتی با هدف رفع محرومیت ها و مشکلات موجود است.

بازوند همچنین با اشاره به تخصیص ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل منابع بانک مرکزی برای اجرای پروژه های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالا در استان، گفت: تامین و پرداخت این میزان اعتبار، ظرفیت بالایی را در مسیر رشد و توسعه اقتصادی استان و رفع چالش های پیش روی بخش خصوصی فراهم خواهد کرد.

به گفته وی، سرمایه گذاری موثر و هدفمند در صنعت گردشگری با توجه به جاذبه ها و ظرفیت های بیشمار استان لرستان در حوزه طبیعی، تاریخی و توریستی از دیگر قابلیت های موثر استان لرستان در مسیر رشد و توسعه است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان