شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » جلسه شورای پیشگیری ازوقوع جرم پلدختر

photo_2016-11-09_00-14-31

معاون اجتماعی و پیشگیری ازجرم دادگستری لرستان گفت: تبعیض درتوزیع اعتبارات ملی ازدلایل مهم بروز آسیب های اجتماعی است. به گزارش بلوطستان محمد تقی شاکرمی با بیان این مطلب در جلسه شورای پیشگیری ازوقوع جرم پلدختر افزود: امروزه دراستان ما یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی « فرارازقانون»  است.

وی با بیان اینکه لرستان یکی از استان های موفق دربحث امنیت وکنترل آسیب های اجتماعی است،تصریح کرد:   وضعیت استان لرستان به لحاظ کنترل آسیب های اجتماعی ازمشهدکه یک استان مذهبی است و ازکرمانشاه بهتراست اما متأسفانه هنوزدودسیاه گزارشها و اخبار غیر واقعی که قبلا از این استان به مرکز ارسال شده به هوا بلند است.

شاکرمی گفت: استان مابه شکل دیگری به مرکزمعرفی شده است.اما نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره مسئولیت های خطیررابه نیروهای توانمندومخلص این استان واگذار کرده که با سربلندی از عهدۀ آن برآمده اند وگواه این ادعا شهدای عزیز و سردارانی است که مردم این استان به انقلاب و نظام اسلامی تقدیم کرده اند.

وی ادامه داد:  اگر نظارتی بازدارنده و دقیق اِعمال می شدمدیرانی که امین مردم به حساب می آمدندو سرمایۀ ملی وبیت المال به امانت نزدشان بوده ،مسائلی مانند حقوق های نجومی و املاک شهرداری اتفاق نمی افتاد.

شاکرمی گفت:  مسائلی مانندحقوق های نجومی ،املاک شهرداری در جامعه ما وجود دارد  اما گاهی بعضی ها انتظار دارندکسی که یک کیلو موز سرقت کرده دستگاه قضایی پدرش را در بیاورد.معاون اجتماعی دادگستری لرستان اضافه کرد: علت اصلی بسیاری  ازآسیب های اجتماعی ،بیکاری  است و لذا بیاد  دربرنامه ریزی ها و سیاست گذاری های مسئولین ما  راههای کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت منطقه ای و استانی برای رفع این موضوع اتخاذ شود.

photo_2016-11-09_00-14-55

 معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان خاطر نشان کرد: آماربالای طلاق، و اعتیاد ناشی از بی عدالتی درتوزیع منابع ،اعتبارات و درآمدهای دولتی و ملی است. وی افزود:  وقتی دراستان لرستان به اقتصاد دولتی بی توجهی شده و اقتصادخصوصی را هم خودمان مانع آن هستیم نباید انتظارداشت که سرقت، طلاق، فرارازخانه، وکودکان کارخیابانی نداشته باشیم.
وی ادامه داد: ۲۲ دستگاه در امر آسیب های اجتماعی نقش دارند . شاکرمی تصریح کرد:  مسئولان باید بر مجموعه تحت مدیریت خود در حوزه پیشگیری نظارت کامل داشته باشند در صورتی که زیر مجموعه آنها جرمی مرتکب شوند آن مدیرمعاونت در وقوع جرم محسوب می شود .وی گفت:در استان لرستان جرایم خشن وجود ندارد و در شهرستان پلدختر نیز امنیت خوبی در حوزه های مختلف وجود دارد تریبون هایی مانند نماز جمعه و جماعات در ارتقای آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرم نقش مهم و اساسی دارند .

امام جمعه پلدختر نیز در این جلسه گفت: فضای مجازی مهم ترین بستربرای بروز آسیب های اجتماعی است. حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری تصریح کرد: درفضای مجازی به همۀ مقدسات، شخصیت ها ونهادهای مقدس نظام اهانت می شود  اما این فضا همچنان رها شده است. وی افزود:  انتظار می رود از طریق پلیس فتا اقدامات مؤثر و پیشگیرانه ای درحوزۀ فضای مجازی بعمل آید.
امام جمعۀ پلدختر خاطر نشان کرد: چنانچه ازطریق پلیس فتا و نیروی انتظامی با کسانی که درفضای مجازی باآبروی دیگران بازی می کنندبرخوردنشود ناگزیرخواهیم شد ازتریبون نماز به اطلاع مردم و مسئولان برسانیم.
حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری تصریح کرد: کسانی که عنوان  مسئول  را در نظام اسلامی یدک می کشند بایستی نسبت به سایر افرادجامعه متفاوت بوده و منفعل نباشند.
امام جمعۀ پلدختر گفت: تاکنون چندین بار درخصوص سرقت هائی که از وسایل نقلیه نمازگزاران جمعه می شود تذکر داده ایم اما بی نتیجه بوده است . وی افزود: با توجه به اینکه سهل انگاری در پیگیری این موضوع باعث گستاخی وجرّی شدن سارقان و مخلان نظم و امنیت خواهدشد به هیچ عنوان نباید دراین زمینه کوتاهی شود.
امام جمعه پلدختر ادامه داد:  برخی رانندگان وسایل نقلیه ازپلیس راهورشهرستان در دیدارهایی که با امام جمعه داشته اند گلایه داشته اند و لذا مقامات مسؤول ،بسترهرگونه اهمال قانون و سوء استفاده ازتخلفات احتمالی رانندگان را باید ازبین ببرند.

نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از فعالیت های دادگستری شهرستان در تامین امنیت پلدختر گفت: مجموعه قضایی شهرستان الگوی خدمت صادقانه است. سید حمید رضا کاظمی افزود: مردم از عملکرد دادگستری شهرستان اظهار رضایت دارند. وی با بیان اینکه ممکن است اظهاراتی مطرح شوند که سرمایه گذاران از حضور در شهرستان منصرف شوند افزود: رسانه ها در این خصوص دقت لازم را داشته باشند.

رئیس دادگستری پلدختر هم در این جلسه گفت: بیشترین آمار پرونده های قضائی شهرستانمربوط  به تصادفات رانندگی است. بیژن سوری افزود: مواد مخدر و اختلافات ملکی در درجه دو وسوم پرونده های قضایی شهرستان قرار دارند.وی بیان کرد:  درسال جدید تابه امروز پرونده قتل عمد نداشته ایم وپلدختر رتبه اول را دراین زمینه دارد.

رئیس دادگستری پلدختر خاطر نشان کرد:  همه دستگاههای اداری و انتظامی باید درموضوع پیشگیری از وقوع جرم  به یاری قوه قضائیه بشتابند زیرا رفع بیکاری و حرکت به سمت توسعه زیربنایش امنیت است.

photo_2016-11-09_00-14-46

جلسه شورای پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرستان در حالی با خیرمقدم سرپرست فرماندرای پلدختر آغاز شده بود و بعد از آن رئیس دادگستری و  امام جمعه  و نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی  نیز سخنانی بیان کردند که پیش از  شروع سخنان شاکرمی معاون پیشگیری دادگستری استان سرپرست فرمانداری پلدختر  برای همراهی با نماینده مردم پلدختر درمجلس شورای اسلامی  جلسۀ شورای پیشگیری ازآسیب های اجتماعی شهرستان را ترک کرد و در غیاب او  « علیرضا بیرانوند» سرپرست معاونت فرمانداری ،جلسه شورای پیشگیری از آسیب های اجتماعی پلدختر را ارائه کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان