شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » جلیلی در چه مواردی از رهبری تذکر گرفت

جلیلی در چه مواردی تذکر گرفت
 

صادق خرازی که این روزها اولین کنگره حزبش را برگزار می‌کند، بار دیگر اظهاراتش درباره تذکر رهبری به سعید جلیلی را تکرار کرد و جزئیاتی از آن را بازگو کرد.
خرازی که با خبرآلاین گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این که جلیلی اظهارات وی را تکذیب کرده است. او را به «مناظره انتخاباتی» و «پاسخ ولایتی به وی» ارجاع می‌دهد و می گوید که من دراین باره حرف نمی‌زنیم. با این وجود او می‌گوید که  قصد ندارد جلیلی را «متهم» کند. و معتقد است که وی «زحمات زیادی کشید».
خرازی اما در عین حال معتقد است که «بالاتر از جلیلی» و «شخصی احمدی‌نژاد بساط را بهم ریخت». به باور وی جلیلی یک «مجری» بود. مجری که البته «غیرحرفه‌ای» و تنها «ابلاغ کننده» بود.
خرازی  درباره اظهارات دولت قبل که معتقد بود «پروند هسته‌ای» از دست آنها خارج بود نیز توضیحاتی را ارائه می‌کند و می‌گوید که تا آخرین روزها احمدی‌نژاد بر پرونده هسته‌ای اعمال نفوذ می‌کرد: «آقای احمدی نژاد تا آخرین روزی که بر سر کار بود روی پرونده هسته ای اعمال نفوذ می کرد و در جاهایی که اشاره می کرد من نقشی نداشتم در واقع به خارجی ها پیام غلط می داد و می خواست خود را تبرئه کند. متاسفانه باید اشاره کنم که نظم پرونده هسته ای را آقای احمدی نژاد بر هم زد.»
او احمدی نژاد را «مبسوط الدین ترین رئیس‌جمهور» ایران می‌داند که «دستش در تمام امور باز بود».
به گزارش مثلث آنلاین، خرازی موضوعی را مطرح می‌کند که پیشتر نیز درباره آن به تناوب بحث شده بود. او معتقد است که احمدی‌نژاد پرونده هسته‌ای را به «رابطه با آمریکا» گره زد تا بگوید که آن را خودش حل کرده است. او می‌گوید احمدی‌نژاد «تلاش کرد این موضوع را به مسئله گفتگو با آمریکا گره بزند و در عین حال هم مسئله رابطه با آمریکا به نام او تمام شود و هم بگوید پرونده هسته ای را حل کرده است.»
دو تذکر رهبری به جلیلی چه بود؟
با وجود آنکه در ابتدای مصاحبه خرازی تلاش کرد تا درباره تذکر رهبری وارد جدل با جلیلی نشود اما در ادامه ناچارا دو تذکر را افشا می‌کند. او می‌گوید که در اجلاس استانبول «آقایان تصمیم گرفتند تمام سوخت ۲۰ درصدی ایران را بدهند و آن را به میله سوختی تبدیل کنند» اما «مقام عظم رهبری مخالفت کردند و آن موضوع منتفی شد».
او می‌گوید که تذکر دوم نیز در رابطه با دیدار جلیلی و برنز، نماینده آمریکا داده شده است: ملاقاتی که آقای جلیلی با آقای برنز انجام دادند و طرفین یک ساعت و نیم با یکدیگر مذاکره کردند هم دیگر موردی بود که رهبری انقلاب به آقای جلیلی تذکر دادند که شما اجازه نداشتید به صورت دوجانبه با آمریکایی ها مذاکره کنید.»
خرازی بلافاصله پس از این تاکید می‌کند که «بنای جدل و بحث» و «ادامه این موضوع» را ندارد. والا «اگر قرار بر گفتن باشد گفتنی‌ها بسیار است.»

  1. hd

    خداوندخدمت گزاران صدیق نظام را یاری نمایدوانشالله هرکدام که هدفشان در راستای اهداف رهبری میباشدموفق باشند.چراکه رهبرعزیز هیچ دغدغه ای غیراز مردم ندارد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان