شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » مدیر اموزش و پرورش کوهدشت :شرایط حساس است ، عده ایی می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند ، بهانه دست انها ندهید


به گزارش بلوطستان  ظهر امروز۹اسفندماه ۱۳۹۳جمعی از فرهنگیان کوهدشت نسبت به قانون افزایش حقوق ۱۴درصدی و همچنین مشکلات معیشتی و اقتصادی خود درمحوطه اداره آموزش و پرورش این شهر تجمع و اعتراضی بسیار ارام برپا کردند.

این درحالی است که این تجمع بنا به فراخوان‌های  تشکلهای صنفی فرهنگیان صورت گرفته و مختص شهرستان کوهدشت نبوده ودر مرکز استان و برخی از شهرهای دیگرکشور نیز صورت پذیرفته وبه شکلی کاملا آرام و مدنی بوده است.

یکی ازتجمع کنندگان در گفتگو با خبرنگار بلوطستان گفتند: افزایش حقوق سال ۹۴ تمامی ارگانهای دولتی از آموزش و پرورش که زحمتکش ترین قشر هستند بیشتر دیده شده این در حالیست که حقوق ومزایای قشرفرهنگی خیلی پایین است وجوابگوی زندگیمان نیست ، به گونه ای که مجبور هستیم  به کارهای غیر فرهنگی رو آوریم که عواقب جبران ناپذیری برای فرهنگ کشور دارد .
تجمع کنندگان افزایش پایین وناچیز ۱۴درصدی حقوق فرهنگیان ، عیدی اندک م ۶۰۰هزارو سیصد تومانی به فرهنگیان نداشتن بیمه طلایی فرهنگیانرا ازعمده ترین دلایل تحصن خود عنوان کرده اند.

یکی از فرهنگیان به بلوطستان گفت :  مراکز بهداشتی ودرمانی به ویزه دندانپزشکی ها از پذیرش بیمه طلایی امتناع می ورزند.وی افزود : اگر فرهنگی حقوق ومزایایش کفاف زندگی روزمره بکند هرگز یک معلم روی به مسافر کشی نمی آورد
یکی دیگراز این افراد با لحنی گله مندانه گفت: کت تنم از مغازه دانش آموز مدرسه ام قسطی آورده ام که همین امر باعث شده به مضحکه دانش آموزان تبدیل شوم.
تجمع کنندگان در پایان خواستاررفع مشکل بیمه طلایی فرهنگیان در شهرستان و همچنین افزایش عیدی فرهنگیان شدند و از مدیر اداره آموزش وپروش کوهدشت خواستند حرف این قشر را به گوش مسئولین برساند.
حجت اله مومنی مدیر آموزش و پرورش کوهدشت نیز در گفتگوی اختصاصی با بلوطستان عنوان کرد: من هم جدا از این مجموعه نیستم وخودم را جدااز آنها نمی دانم ودرب دفترم برای شنیدن انتقادات و پیشنهاد و راهکار دادان توسط دوستان و صاحب نظران باز است.


این مسئول در پاسخ به سوالات خبرنگار بلوطستان گفت: بحث اضافه حقوق فرهنگیان و کم یا زیاد بودن درصد آن در حیطه احتیارات این مدیریت نیست ودولت ومجلس تصمیم می گیرند و باتوجه به اینکه دنیای اینترنت و رسانه است مسئولین در این خصوص از ما آگاه تر هستند هرچند بنده همواره مشکلات ومسائل را به عنوان نماینده قشر فرهنگی انعکاس میدهم واین مسئله یک شبه حل نمیشود وباید پروسه طی شود.
وی ادامه داد: در بحث بیمه طلایی فرهنگیان اولا تمام فرهنگیان بیمه خدمات درمانی دارند دوما بیمه طلایی اجباری نبوده ونیست روز اول اداره اعلام کرده کسانی که با این شرایط (شرایطی که به فرهنگیان اعلام شد) دوست دارند و به دردشان میخورد بیایند وعضو شوند بنابراین خدمات همان است که روز اول گفته شده وپذیرفته اند و در خصوص پزشک باید گفته شود که هم پزشک عمومی و هم پزشک اطفال وهم درمانگاه تخصصی بیمارستان امام (ره) ودر خرم آباد نیز بیمارستان شفاء، عشایر، امام وچند پزشک در میدان امام قرارداد داریم وخدمات را ارائه میدهند
مومنی همچنین تصریح کرد: تصمیمات معیشتی خوبی گرفته شده و به دلایلی فعلا رسانه ای نشده که به امید خدا با اجرای آن برنامه مشکلات فرهنگیان حل خواهد شد.
مدیر آموزش و پرورش کوهدشت گفت: از همکاران خوب خودم که پیش قراولان تعلیم وتربیت هستند می خواهم با توجه به شرایط حساس کشور و اینکه برخی از آب گل آلود ماهی میگیرند بهانه ای دست بیگانگان ندهند و اجازه بدهند مسئولین که مدام ومستمر در تلاش هستند و به امور رسیدگی میکنند مشکلات را حل نمایند.

گزارش احمد بساطی/ بلوطستان

عکس ها تزئینی است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان