شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » حمله شدید قالی باف به روحانی و ثبت نام وزرای احمدی نژادی

ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با ثبت نام چند چهره شاخص دیگر در روز شنبه به پایان رسید.به گزارش بلوطستان در اخرین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری محمد هاشمی رئیس اسبق صداوسیما ،عوض حیدر پور نماینده سابق مجلس ،حشمتیان رئیس خانه احزاب، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در دولت احمدی نژاد ،صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی در دولت احمدی نژاد ،حسن بیادی ،مقتدایی استاندار سابق خوزستان در دولت تدبیر وامید،محسن رهامی وکیل دانشجویان در حادثه کوی دانشگاه ،عباس پالیزدار ،علیرضا منادی  ، محمد باقر قالیباف و اسحاق جهانگیری  با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کردند.

محمد هاشمی پس از ثبت نام در انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: اگر شرایط مهیا باشد ممکن است تا آخر در صحنه بمانم .وی با بیان اینکه ورودم به انتخابات بدون مشورت نبوده است ،اظهار داشت: به توصیه خانواده مرحوم آیت اله هاشمی و همچنین برخی از چهره های شاخص که در این جا نمی توان نامی از آنها ببرم به میدان آمده ام.وی گفت: بدون تردید حفظ وحدت وهمدلی میان جامعه و تفکر میانه روی یکی از ضروری‎ترین نیازهای امروز است که همه باید به آن پایبند باشیم.

حمیدرضا حاجی بابایی نیز در جمع خبرنگاران گفت: سازوکار جمنا در راستای وحدت بین نیروهای ارزشی و انقلابی است.وی افزود: منا در اطلاعیه خود بیان کرد که به پنج کاندیدا رسیده است و هر پنج کاندیدا، کاندیداهای اصلی هستند. هر کس که بتواند بعد از مناظره ها آرای اول را داشته باشد، قطعا باید بماند و مورد حمایت واقع شود.

حاجی بابایی گفت: چنانچه دولت یازدهم را دولتی موفق می‌دیدم که می‌تواند موانع اقتصادی موجود در کشور از جمله اشتغال را حل کند، قطعا آن را تایید و به او کمک می‌کردم اما امروز خیلی روشن است که دولت در دستیابی به اهداف خود موفق نشده است.وی در پاسخ به سوال خبرنگار عصر ایران در خصوص عدم پای بندی احمدی نژاد به توصیه رهبری  بیان کرد: ملاک و معیار در کشور سخن رهبری است.

علیرضا منادی سفیدان نماینده سابق مجلس هم پس از ثبت‌نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری، گفت: من از دولت روحانی تشکر می کنم. من معتقدم همه دولت‌ها تا به امروز، زحمت کشیده اند ولی همه آنها با این سیستم اداری و این دولت بزرگ و قطور نمی‌تواند کار خاصی انجام دهد.

حسن بیادی عضو سابق شورای شهر تهران نیز در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کرد. و.ی در جمع خبرنگاران گفت: تاامروز نیامده بودم چون فکر می کردم نیاز نیست، ساختار اجتماعی که در کشور ماست در شان مردم نیست.

وی با انتقاد از وضعیت غیر شفاف قانون برای ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری نیز گفت: اگر این حجم از مردم برای ثبت نام آمدند ضعف قانون است نه مردم، اگر تایید صلاحیت نشوم،تمکین می کنم.وی ادامه داد: عده ای پشت سر احمدی‌نژاد بدو بیراه می گفتند، اما پس از اینکه رای آورد در دولتش مسئولیت گرفتند اما من بخاطر یکسری نابسامانی ها از وی جدا شدم. من از وی انتقاداتی دارم اما رفاقتم با او سر جای خود است.وی گفت: پشت پرده جمنا بر همگان آشکار شده و جمنا بخاطر حمایتش از احمدی نژاد خجالت بکشد زیرا در بین جمنایی ها کسانی هستند که سهمی در پیروزی احمدی نژاد نداشتند اما در دولت او سمت گرفتند وکاری کردند تا زمینه برای جریان انحراف فراهم شد.

بیادی گفت: مستقل و برای اعتراض به کسانی که می گویند مردم چرا ثبت نام می کنند آمده ام زیرا مردم مشاهده می کنند کسی به مطالبات شان توجه نمی کند خود برای ثبت نام می آیند.وی افزود: قالیباف بهتر از همه گزینه هایی است که نامشان در جمنا مطرح شده است زیرا رای آوری اش و شناختش از جامعه و مطالبات مردم بیشتر است.

عبدالحسین مقتدایی استاندار سابق خوزستان در دولت تدبیر وامید نیز در گفتگو با بلوطستان گفت: من کودک کار بوده ام که تمامی مدارج را طی کرده و استاندار شده و هم اینک نیز داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شده ام. وی افزود: به نفع هیچ کس کنار نمی روم به نظرم اصلاح طلبان درانتخاب خود تعجیل کردند.

حمله شدید قالی باف به دولت و طفره رفتن از پاسخگویی به خبرنگاران

محمد باقر قالیباف نیز یکی از چهره های شاخصی بود که در اخرین لحظات به جمع داوطلبان ثبت نامی پیوست. قالیباف در مسیر وزارت کشور در میدان فاطمی از ماشین پیاده شده و با همراهی تعداد زیادی از حامیانش وارد وزارت کشور شد.

قالیباف که همراه تیم تبلیغاتی و کارگردان فیلم انتخاباتی اش کاملا هماهنگ به نظر بوده و بر اساس نظرات وی در جلوی دوربین های خبرنگاران حاضر می شد وارد ستاد انتخابات شده و ثبت نام کرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: عدم صداقت روحانی در عمل به وعده هایش باعث شد تا برای حضور در انتخابات تصمیم قطعی خود را بگیرم .وی با بیان اینکه روحانی وعده داد که در ۱۰۰روز اقتصاد را سامان دهد،اظهار داشت : کسی که صداقت ندارد و حتی وعده های خود را هم زیر سوال می برد چون در میان مردم نیست از درد و مشکلات مردم خبر ندارد .

قالیباف تصریح کرد: وقتی کسی بی هیچ مبنا و فقط برای کسب رای وعده ۱۰۰ روزه می دهد مشخص است که درکی از مدیریت اجرایی کشور ندارد و مجبور می شود به بی صداقتی روی بیاورد.

وی افزود: صد روز اول ، دولت فقط از طرح ها و بسته های بی سرانجام و تبلیغاتی را مشاهده می کنیم بدون آنکه این طرح ها و بسته ها به نتیجه ای روشن برسد.کاندید ای اصولگرا خاطر نشان کرد: امروز نه تنها انبوهی از طبقه محروم جامعه دنبال کار می گردند بلکه اصلی ترین دغدغه  عمده بسیاری از  قشر متوسط نیز  اشتغال فرزندان شان شده است  . وی ادامه داد: شما می دانید  نگرانی  از آینده فرزند چقدر بر روحیه و روان یک پدر یا مادر تاثیرگذار می گذارد.قالیباف گفت: بعد از ۴ سال هنوز رئیس جمهور در آستانه انتخابات به صدور بخشنامه و نامه نگاری و رسانه ای کردن آن روی  است . وی افزود:  با «مدیریت بخشنامه ای» که نمی شود با سونامی بیکاری مقابله کرد.

وی خاطر نشان کرد: هزینه‌های بازگشت انحرافیون به بازی سیاست نتیجه ناکارآمدی دولت حرف است. قالیباف گفت: قانون میثاق ملی همه ماست و پیشرفت کشور در گرو اجرای قانون است.

ثبت نام جهانگیری در دقیقه۹۰

اسحق جهانگیری در حالی وارد ستاد انتخابات شد که قالیباف در جمع خبرنگاران با سخنان تند دولت تدبیر و امید را ناکارآمد قلمداد کرد. وی در اواسط سخنرانی قالیباف در جمع خبرنگاران وارد وزارت کشور شده و به دلیل ورودش عمده خبرنگاران نشست خبری قالیباف را ترک کردند.

وی با بیان اینکه من و روحانی مکمل هم هستیم در جمع خبرنگاران گفت: کاندیداتوری برایم بسیار مشکل بود به گونه ایی که در مقاطع گذشته تا جلوی وزارت کشور هم آمدم، اما منصرف شدم.وی در واکنش به سخنان قالیباف نیز گفت: دولت یازدهم، آنچه که تحویل گرفت و آنچه که امروز در اختیار ملت ایران قرار داده، تفاوتش زمین تا آسمان است  و گویا برخی ها نمی دانند بیکاری بزرگترین چالش نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با رد کردن حضورش بعنوان کاندیدای پوششی روحانی نیز بیان کرد: حتما همه ابعاد مختلف را برای ملت مشخص می‌کنم، نمی‌خواهم باز کنم که دولت چه چیزی در زمینه‌های اقتصاد، سیاسی و داخلی تحویل گرفته بود. معاون اول روحانی گفت: برای آنکه کشور به نقطه مطلوب برسد مسائل اقتصادی بسیار جایگاه ویژه ای دارد تسلط به وضعیت اقتصادی، چالش های پیشرو و راهکارهای مناسب برای مواجهه با چالشها مثل محیط زیست و آب نیازمند برنامه های دقیقی است.

وی خاطر نشان کرد: در این دوره داطلب ریاست جمهوری نبودم اما اصرارر گروه های اصلاح طلب و تحول خواه و برخی دوستان و مقامات باعث شد بپذیرم و ثبت نام کنم.

وی افزود: برنامه هایم را در وقتش اعلام می کنم. در این لحظه می توانم تأکید کنم برای رساندن ایران به جایگاه واقعی و شایسته خودش در منطقه و جهان هیچ گاه وضعیت اینقدر مهیا نبوده است. باید عافیت طلبی را کنار گذاشت همه مردم به صحنه بیاید تا آرامش و پیشرفت را با هم داشته باشیم.

جهانگیری گفت: دولت یازدهم آنچه تحویل گرفت آنچه امروز در اختیار ملت ایران قرار داده تفاوتش از زمین تا آسمان است . وی گفت: می خواهم بار دیگر همه ابعاد مختلف را باز کنم دولت در اقتصاد، سیاست داخلی، اختلاف بین ارکان داخلی نظام، مسائل بین المللی و فرهنگی کشور و فساد چه وضعیتی را تحویل گرفت.

معاون ائول دولت گفت:  من در متن همه این جریانات بودم و از کارنامه دولت دفاع خواهم کرد. جهانگیری بیان کرد: در هیچ مقطعی از مقطع انقلاب بین معاون اول و رئیس جمهوری چنین رابطه و هماهنگی صمیمی وجود نداشته زیرا من و آقای ورحانی ساعت ها با هم دونفری صحبت می کنیم .

 وی در پاسخ به این سوال که آیا به نفع آقای روحانی انصراف خواهید داد ،گفت: آقای روحانی جایگاه خودش را در انتخابات خواهند داشت من هم از برنامه ها و عملکرد دولت دفاع می کنم.وی گفت: آنهایی که با هم هماهنگ باشند سعی می کنند در انتخابات مسیر واحدی را طی کنند. من و آقای روحانی در کنار هم و مکمل هم هستیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان