شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » دریافت حقابه از طرح قمرود خواسته به‌حق مردم الیگودرز است

سال94 سال حرکت نوین در لرستان است

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از اجرای طرح قمرود قنوات خشک شده و برخی روستاها نیز از سکنه خالی شده‌اند و تاکنون مردم الیگودرز حقابه خود را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش بلوطستان به نقل از فارس محمدتقی توکلی ظهر امروز در مراسم آبگیری سد حوضیان الیگودرز اظهار داشت: میزان ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب از الیگودرز به شهرهای مرکزی و حتی سدهای ۱۵ خرداد و کوچری انتقال می‌یابد و مردم تاکنون حقابه خود را دریافت نکرده‌اند.
وی افزود: علی‌رغم پیگیری‌ها و همچنین تاکیدات معاون رئیس جمهور بر رفع مشکل کسی توجهی نمی‌کند و اقدامی هم صورت نگرفته است و ما همواره مردم را بر احترام به قانون و رفع مشکل از این طریق دعوت کرده‌ایم، اما اگر مشکل رفع نشود، شاید مردم خودشان برای احقاق حقوق‌شان اقدام کنند.
توکلی افزود: دو سد قشلاق و دهجانی  برای جبران خسارات طرح قمرود در دستور کار قرار دارد و نیازمند حمایت دولت است وی با اشاره به بحث فرمانداری ویژه گفت: پیگیری‌هایی صورت گرفته و با ارتقاء چمن‌سلطان، شاپورآباد و بزنوید به شهر زمینه بهتر برای ارتقاء الیگودرز به فرمانداری ویژه فراهم می‌شود. نماینده الیگودرز در مجلس از جمله معضلات موجود را بیکاری عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه از مهمترین راه‌حل‌های رفع این مشکل جذب سرمایه‌گذار است، متاسفانه در گذشته زیرساخت‌های جذب سرمایه‌گذار فراهم نشده است.
وی با اشاره به پروژه‌های الیگودرز گفت: تعداد ۲۰۰ پروژه بزرگ و کوچک در دست اجرا داریم که با تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات این طرح‌ها تکمیل و بخش اعظمی از مشکلات رفع می‌شود.توکلی با اشاره به احداث خط آهن ازنا الیگودرز به اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۵ کیلومتر از مسیر ۲۰ کیلومتری یک فاز از آن در حال انجام است.نماینده الیگودرز در مجلس احداث چهارخطه الیگودرز خمین وادامه الیگودرز به داران را از دیگر طرح‌های در دست اقدام عنوان کرد و خواستار حمایت دولت در تکمیل این پروژه‌ها شد.
وی یکی از خواسته‌های مردم لرستان و خوزستان را احداث جاده بزنوید به استان خوزستان عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح الیگودرز به استان خوزستان متصل می‌شود و فاصله زمانی کاهش می‌یابد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان