شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » روزگار سخت محمود؛ حلقه تنگ‌تر شد

فرماندار روحانی در میتینگ سیاسی احمدی نژاد چه می کرد؟! / از «میزبانی تمام عیار آقای فرماندار» تا «حاضران در جلسه شبانه احمدی نژاد»

به گزارش مثلث آنلاین، خبر بازداشت بقایی مانند بمب در فضای رسانه‌ای روز گذشته ایران ترکید. خبری که رئیس قوه قضائیه آن را اعلام کرد و نشان می‌داد ماجرا برای تیم رسانه‌ای دولت قبل بسیار غافل‌گیر  کننده بوده است. این خبر امروز به تیتر اول اغلب رسانه‌های ما تبدیل شد. رسانه‌های اصلاح طلب آن را به شدت پوشش دادند و رسانه‌های اصولگرا نیز در تیترهای اصلی خود خبر بازداشت معاون اجرایی رئیس‌جمور دهم را جای دادند.روزنامه شرق در یکی از تندترین گزارش‌های خود به مساله این بازداشت پرداخت و زیر عنوان «دست‌های آلوده» که به کنایه انتخاب شده بود نوشت: خبر بازداشت حمید بقایی تداعی ساده‌ای است از توالی فساد زنجیره‌ای در دولت‌های نهم و دهم؛ دولتی که به تأکید رئیسش بنا بود دولت پاکدستان باشد و درواقع به مسیری خلاف پاکدستی رفت و حالا انبوهی از پرونده‌های فساد و تخلف به یادگار گذاشته و ردیفی از اسامی مسئولان بازداشت‌شده که یکی‌در‌میان در رسانه‌ها منتشر شود. کارنامه دولت عدالت‌محور محمود احمدی‌نژاد ‌روزها از سوی قوه‌قضائیه ورق می‌خورد، چندی پیش محمدرضا رحیمی راهی اوین شد و حالا قرعه فال به نام حمید بقایی افتاده. البته بماند این‌که بسیاری از نزدیکان مشایی و بقایی از یکی، دو سال پیش راهی زندان شده و دوره‌های محکومیت را پشت‌سر گذاشتند؛ همان‌ها که به «حلقه انحرافی» معروف شده بودند….  نمره رفوزگی کارنامه تاریک محمود احمدی‌نژاد به این زودی‌ها تمامی ندارد و هردم از این باغ بری می‌رسد. حالا خبر داغ این‌روزها، بازداشت حمید بقایی است؛ مردی که در دوره مدیریتش در سازمان میراث و مناطق آزاد کارنامه ضعیف و پرابهامی از خود به‌جا گذاشت و جالب اینکه بسیاری از مدیران منصوب او پیش‌تر از او روانه زندان شده بودند؛ از معلم زبانش، گرفته تا بسیاری دیگر

شرق سپس در این گزارش به بررسی پرونده اعضای دولت قبل پرداخت و در مورد احمدی‌نژاد معتقد بود: احمدی‌نژاد هنوز به دادگاه نرفته، اما پرونده شکایت از او در حال پیگیری است. و در ادامه به پرونده اعضای دولت قبل از قبیل: بقایی، رحیمی، جوانفکر، شریف‌زادگان، داوری، رویانیان، امیری فر، پرونده باز بنیاد شهید و زریبافان، آزاده اردکانی (رئیس موزه ملی و معلم زبان بقایی)، پوستین دوز، علیرضا عامری (مدیرعامل منطقه آزاد کیش) و عباس غفاری جن‌گیر و رمالی که در دولت قبل بازداشت شدند پرداخت.

واکنش تیم دولت قبل

سایت محمود احمدی‌نژاد که در۱۲ بهمن ۹۳ با سروصدای زیادی افتتاح شده بود همچنان سوت و کور است و نه تنها به این خبر بلکه مدت‌هاست که متروک افتاده است. در سایت‌های دیگر این تیم هم تنها به یک افشاگری در مورد شکایت غریب الوقوع بقایی از جهانگیری اشاره شده است. مردی که خود برای اتهامی نامعلوم که به گفته نوبخت «قابل بیان نیست» راهی زندان شده است، حالا مدعی شده است که به دنبال مساله ریاست جهانگیری بر یک صندوق در نهاد ریاست‌جمهوری که بقایی را از آن عزل کردند به دنبال پس گرفتن ۱۲ میلیارد تومان است.

یکی دیگر از سایت‌های احمدی‌نژادی نیز با انتشار گزارشی مدعی شد که معاون سابق احمدی‌نژاد با شکایت دولت روحانی به زندان رفته است.در این میان واکنش عبدالرضا داوری و مرتضی تمدن از نزدیکان احمدی‌نژاد به این اتفاق هم جالب بود. در ماجرای دستگیری رحیمی احمدی‌نژاد با انتشار بیانیه‌ای از او اعلام برائت کرد که در نهایت منجر به نامه‌ای شد که رحیمی در آستانه رفتن به زندان منتشر کرد و لحن بسیار تندی داشت. لحنی که حاکی از عصبانیت او از رفتارهای احمدی‌نژاد و این اعلام برائت بود.

عبدالرضا داوری گفته بود که مدت‌هاست بقایی را ندیده و در دفتر ولنجک حضور ندارند. این مصاحبه به سرعت به تیتر بسیاری از رسانه‌ها تبدیل شد. او گفت که دستگیری بقایی را از طریق رسانه‌ها شنیده است.

مرتضی تمدن نیز از اینکه از او سئوال شده بود ناراحت بود و به خبرنگار انتخاب گفته بود: چرا از من می‌پرسید؟

وی در پاسخ به اینکه «بقایی با احمدی‌نژاد حشر و نشر دارد»، گفت: کل ملت ایران با احمدی‌نژاد حشر و نشر دارند، چون این طور است باید از کل مسائل اطلاع داشته باشند؟ خود شما هم با آقای احمدی‌نژاد حشر و نشر دارید، پس باید از تمامی مسائل آگاه باشید؟تمدن در واکنش به اینکه «شما به احمدی‌نژاد و بقایی نزدیک‌تر هستید تا خبرنگاران»، گفت: من از شما به آقای احمدی‌نژاد نزدیک‌تر نیستم.وی در ادامه تاکید کرد: بنده اطلاعی از هیچ مسأله‌ای ندارم و درس و کلاس و دانشگاه دارم و فرصت این طور صحبت‌ها را ندارم.

روزنامه آفتاب یزد نیز تیتر اصلی خود را به این مساله اختصاص داد و ذیل عنوان «معاون اجرایی هم بازدداشت شد» نوشت: تمام “بگم‌بگم”های احمدی نژاد از اسامی داخل جیبش، اینک به اسم خودی‌ها ختم شده است! بعد از معاون اول رئیس جمهور سابق، اینک نوبت به معاون اجرایی احمدی نژاد رسیده! در حالی که “محمدرضا رحیمی” روزهای مجازات خود را در اوین می‌گذراند، روز گذشته “حمیدرضا بقایی” نیز بازداشت شد.

با این حال هنوز هیچ واکنشی از سوی خود احمدی‌نژاد دیده نشده است.

272985_497

بازداشت معاون احمدی‌نژاد

روزنامه اعتماد نیز این موضوع را به یکی از گزارشات اصلی خود تبدیل کرد و نوشت: «حمید بقایی بازداشت شد. «کارآمدی، کاردانی، شایستگی‌های فردی، توان مدیریتی و قابل اعتماد» صفاتی است که رییس دولت سابق چهار سال پیش زمانی که حکم ارتقای حمید بقایی را امضا می‌کرد در وصف او گفت. بهار برای مرد شماره یک نهاد ریاست‌جمهوری دولت قبل در این چند سال خوش‌یمن نبوده است.

مراقب باشید احمدی‌نژاد را به کجا فرا می‌خوانید

در میان سایت های نزدیک به احمدی‌نژاد تنها دولت بهار بود که با انتشار متن کوتاهی همراه با تصاویر رسانه‌های امروز به این موضوع واکنش نشان داد. متن  دولت بهار یک نکته مهم در خود نهفته داشت. جایی که این سایت مردم عادی و به قول خود پابرهنه‌گان را مخاطب خود قرار داده و می‌گفت پابرهنگام بدانند احمدی‌نژاد را به کجا فر می‌خوانند.

دولت بهار که توسط تیم مشایی و جوانفکر اداره می شود نوشت: «خبر بازداشت حمید بقایی، معاون اجرایی دولت دهم با استقبال کم نظیر روزنامه های چپ، راست و کارگزار روبرو شد. برخی تیتریک و عکس یک کردند، برخی تیتر دو و گوشواره و برخی که خوش ذوق تر بودند و البته خوشحال تر، به تکاپوی تهیه کاریکاتور و ویژه نامه هم افتادند. کمیت و کیفیت بازنشر خبر بازداشت معاون دکتر احمدی نژاد در بلندگوهای اربابان قدرت و ثروت، برشی از واقعیت فضای سیاسی کشور و نگاه زورمندان و زرسالاران نسبت به رییس جمهور قلبهاست. رییس جمهوری که هفته گذشته از انبوه جمعیت مردم همدان شنید: “به کوری دشمنان، احمدی برمی گرده”. باید به پابرهنگان بدون روزنامه و تریبون که بزرگمرد محبوب خود را به بازگشت فرامی خوانند، یادآوری کرد تا بدانند به کجا فرا می خوانند.»

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان