شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » در جستجوی رقیب

آنچه در این روزهای بهاری از اردوگاه اصول گرایان به گوش می رسد . خبری از محوریت و اجماع نیست ، به نوعی نگاه کلان این طیف معطوف به کسب قدرت ، بدون برنامه راهبردی ، فاقد خط مشی برای اداره و توسعه عالیه کشور است .

سخن امروز این است تقویت و جایگاه حزبی رنگ باخته است ، اتحاد ، همسویی و اعتماد در وادی مباحث سیاسی و رقابتی در میان نیست و شاهد بالارفتن سطح شکاف ها ، بی برنامگی و سهم خواهی ، عدم بهبود شرایط افق پیش روی جریان اصول گراست .

برای عزمی دوباره و به ضرورت ورود به میدان سیاسی و رقابتی انتخابات سال۹۶ که این دوره از انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا مقارن شده است . این موضوع حساس برای سرنوشت کشور قاعدتا مسولیت تمام فعالان سیاسی ، دغدغه مندان ، احزاب ، نهادهای مدنی ، جریان ها و گروه های سیاسی فعال داخل کشور را دو چندان سنگین تر نموده است.دکتر محمد باقر قالیباف ، شهردار مشهدی ١٢ ساله کلانشهر تهران با کسب ١٢ درصد ارا در سال ٩٢ و دکتر سعید جلیلی مرد شکست پذیر و ناموفق مذاکرات ناکام هسته ای باز از مشهد در دولت احمدی نژاد با کسب ۴ درصدآرا ، عزت الله ضرغامی ریس سابق سازمان صدا و سیما ، مهندس میرسلیم مرد فراموش شده در حوزه سیاست از حزب موتلفه ، رستم قاسمی وزیر نفت احمدی نژاد با ماجراهای بهت برانگیز بابک زنجانی ها ، دکل های گم شده و کسان گزینه های دیگر در حال سبک و سنگین کردن هستند بعنوان گزینه های احتمالی برای انتخابات سال ٩۶ در رقابت با دکتر حسن روحانی اعتدال گرا نام برده می شود، اما انچه نکته اساسی است هیچ کدام از گزینه های نام برده در حد و قواره رقابتی جدی و مسالمت امیز با دکتر روحانی نیستند.

از حلقه سه گانه احمدی نژاد هم حمید بقایی یکی از مدیران جنجالی و حاشیه ساز دولت احمدی نژاد با پرونده های مفتوح و گشوده از فروش فرودگاه قشم تا بازداشت خود و مدیران مناطق آزاد گزینه مورد حمایت جدی احمدی نژاد نام برده می شود اما با شکست و بن بست رسیدن جبهه نیروهای انقلاب اسلامی ، عدم وحدت

خواب اشفته اصول گرایان برای بازی درست در انتخابات پیش رو انها را سردرگم و دچار چالش درون گروهی نموده و به تکاپو انداخته است.یکتایی ها عمر فعالیت زود گذر خود را پایان یافته دانسته ، تقویت کنندگان گفتمان امام و رهبری گویی با حرف و حدیث ها نیامده رفتند ، شعارهای انها بار دیگر با عوام فریبی به تظاهر و دروغ پهلو زد.

اما در روی دیگر ماجرا بناچار روی گزینه دیگری با عبور از جریانات سیاسی وابسته به خود حساب باز نموده اند ، انهم این روزها با عناوین ایت الله ریسی ، دکتر ریسی تولیت استان قدس رضوی می باشد که به نوعی از بزرگترین مراکز اقتصادی و مالی کشور است ، اما تمام مسولیت های ایشان حکایت  روشن از ان دارد که سابقه قضایی است ، اما ایا با امدن ایت الله ریسی اصول گرایان می توانند با چیدمان و وحدت کلی به بهبود وضعیت اشفته و سردرگم خود کمک نموده و پای در رقابت با جریان اصلاحات که تنها گزینه خود را حمایت از دکتر روحانی دانسته و اعلام نموده است بگذارند و به رقابت سالم ، بدون تخریب ها ، دروغ سازی ها ، هجمه ها پایان  دهنند و با گزینه نهایی خود پای در رقابت بگذارند.

البته باید خاطرنشان ساخت که احمدی نژاد و اصول گرایان که ٨ سال بی محابا و تمام قد از دولت او و سیاست های غلط حمایت کردندبه نوعی اشکار راه خود را جدا کردند اما اگر تنها ایت الله ریسی بر فرض بتواند پای در رقابت با دکتر روحانی بگذارد و به وحدت نهایی رسیده باشند می توان امیدوار بود که صف ارایی درست تمام اصول گرایان را برای تک دوره ای کردن حسن روحانی را شاهد خواهیم بود،خواسته اصلاح طلبان نیز بی شک اجماع و وحدت کلی جریان رقیب روی یک گزینه می باشد . تا یک بار دیگر در ازمونی دیگر وزن سیاسی ، اعتماد عمومی ، مقبولیت اجتماعی و سیاسیشعارها و اهداف اصول گرایان به رای و اراده مردم گذاشته شود.

بدون شعارهای کاذب و با رعایت قواعدبازی و پای بندی درست به چارچوب های قانونی و فراتر از اینها به شور ، نشاط و توسعه فضای رقابتی با بالا بردن میزان مشارکت وحضور مردم هم کمک خواهد شد و مسایل برای مردم ملموس تر و عینی تر می گردد. و با مشارکت بالا ، ترغیب و تشویق مردم و تصمیم واقع گرایانه تر به نماد به نماد یک تفکر سیاسی رای داده می شودو تن دادن به یک رقابت درست فقط کمیاز خود گذشتگی،فداکاری و به وحدت رسیدن برای نماد دو تفکر ریشه دار اصلاح طلبان ( دکتر روحانی) و اصول گرایان ( دکتر ریسی) را می طلبد و انتخاب گزینه برتر و شایسته سالار که برنده رقابت ریس جمهور اینده و چهارساله کشور می شود که عهده دار سکان اجرای خواهد شد.

پایان سخن اینکه گزینه های نام برده در اول نوشتار حداقل یک یا دو دوره ناکامی و شکست را در پرونده خود دارند ، اما در کل موضوع به نفع جریان اصول گراست که بر سر یک کاندیدای واحد به اجماع نهایی برسد.

البته در این میان می توان از ایت الله ریسی بعنوان نقطه امید نهایی ، چهره ای نو و نوظهور نام برد ، به هر روی و تا زمان باقی مانده و انچه از شرایط فعلی هویداست اصول گرایان با کاندیداهای شکست خورده خود نمی تواند با ریسک پذیری بیشتر به صف ارایی مقابل دکتر روحانی برسندو تمام سرمایه ها ، توان و تلاش خود را در پشت سر او قرار داده و هزینه نمایند، باید صبر کرد و دید…

نورالدین عبداله پور /بلوطستان

  1. شهروند

    مطلب بالا تا ایام بعدازانتخابات حذف نشود

  2. مردآزما

    جناب عبداله پور بیشتر از این توهین نبود به اصول گرایان نسبت دهید؟؟؟
    به باد دادن انرژی هسته ای، حقوق نجومی، اختلاس در صندوق فرهنگیان، در اختیار بیگانگان قرار دادن نفت ایران، بالا رفتن ارزش پاسپورت ایرانی، خرید هواپیما دست دوم به جای نو …. هم می گفتید.
    عزیز برادر این دولت هنوز چهار سال اولش هست و هنوز سرکار هست این قدر عالی مثل موارد بالا کار کرده است وای به روزی کنار برود و پرده بی افتد؟؟؟

  3. بیسواد

    سلام جان برادر
    تو که اینقدر شعور سیتاسب داری چرا اندر خم یک کوچه ای
    دست نوشته حضرتعالی مشتی است نمونه خروار
    گفتان اصلاح طلبان همین است و بس ،توهین ،اهانت و افترا و …و دروغ گویی
    برادر شما دیدید که وقتی اقای احمدی نژاد دچار انحراف شد اصولگرایان دست از حمایتش برداشتند و او را ترک کردند و حالا برای خودش قدقد میکند ولی شما چی آیا شعور داشتید سران فتنه را محکوم کنید و آنها را ترک کنید …..

  4. ناشناس

    بسیار عالی مواضع اصول گرایان را تحلیل نمودید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان