شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » محیط زیست یکی از موضوعات مهم و تعیین کننده کشور و استان لرستان است

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در   نشست شورای اداری لرستان  گفت: یکی از بزرگترین آزمونهای ما در هر انتخابات آزمون اخلاق و نقطه متمایز نظام و حاکمیت  اسلامی رعایت اخلاق است  . دکتر معصومه ابتکار افزود: مردم هم اخلاق مداریها را می بینند و هم بی اخلاقیها را تشخیص می دهند.

وی بیان کرد: اقدامات استان در پیشبرد اهداف توسعه پایدار محیط زیست با مدیریت مهندس بازوند    هم در سال گذشته و ان شاالله امسال ، امیدوار کننده و موثر بوده و قطعا خواهد بود.

ابتکار گفت: بحث محیط زیست در شرایط مختلف اقتصادی و اجتماعی هیچ گاه از نگاه ریاست محترم جمهور مغفول نمانده است.وی ادامه داد: فرابخشی بودن محیط زیست ایجاب می کند همه وهمه از مردم تا مسئولان پای کار باشند. این اوضاع در لرستان راضی کننده است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: در همین نوروز اخیر مردم بخوبی نوروز بدون زباله را محقق کرده و تجربه کردند. وی تصریح کرد: وجود  و رشد سمن های متعدد زیست محیطی نشان مشارکت آگاهانه مردم در نگهداری محیط زیست در استان لرستان است  .

وی با بیان اینکه به دنبال اجرای طرح روستاهای سبز در لرستان هستیم ،گفت:  ورود بخش های خصوصی فعال برای سرمایه گذاری در موضوعات زیست محیطی در دولت یازدهم کاملا شاخص و درخور تحلیل و دفاع است  . در لرستان هم زمینه سرمایه گذاری فراهم است.

ابتکار گفت: یکی از برنامه های ما در لرستان ؛ توسعه اشتغال ،  صنعت و اقتصاد سبز است. در این راستا لایحه ی کاربردی به مجلس ارایه می شود. وی با بیان اینکه محیط زیست یکی از موضوعات مهم و تعیین کننده کشور و استان لرستان است، افزود: دولت محیط زیست را همراه با معیشت و اقتصاد مردم به صورت یکسان مورد توجه قرار داد.

وی گفت: محیط زیست با تمام دستگاه ها مرتبط است لذا تمام دستگاه ها باید در این زمینه تلاش کنند. معاون رئیس جمهور و رئیس اسزمان محیط زیست تصریح کرد: کارهای بین المللی خوبی در خصوص ریزگردها انجام شده است چارکه کشورهای زیادی با این معضل مواجه هستند.

وی اظهار کرد: با پیشنهاد و پیگیری ایران در سازمان ملل نخستین کنفرانس بین المللی با موضوع ریزگردها در ایران برگزار می شود.رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شرایط کشور در سال ۹۲ در بسیاری از شاخص ها بسیار ناگوار بود اما دولت محیط زیست را در کنار بحران های اقتصادی کشور، تورم و رکود، مسائل مرتبط با اشتغال و وضعیت اقلام اولیه کشور مورد توجه ویژه قرار داد. معاون رئیس جمهوری همچنین در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا گفت: در برخی انتخابات قبل رفتارهای خوبی مشاهده نشد ولی انتظار می رود در این انتخابات اصول اخلاقی و چارچوب های قانونی رعایت شوند.

  1. مهدی اسدیان فیلی(خرمآبادی)

    محیط زیست!!!’!!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان