شما اینجا هستید
گفتگو و گزارش » در لرستان کاندیدای نمایندگی مجلس نخواهم شد / گفتگو: حاج حسین آزادبخت

haj hosin azadbakt (1)
به گزارش بلوطستان آقای حاج اسماعیل دوستی سال ۱۳۳۷ شمسی در روستای داوود رشید  شهرستان کوهدشت متولد گردید. نسب وی به طایفه درویش از ایل ایتیوند  می‌رسد. وی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی پست‌های مختلفی داشته است. ایشان در رشته مدیریت دولتی تحصیل نمود و هم اکنون دارای فوق لیسانس مهندسی برنامه ریزی شهری می‌باشد وی ابتدا در سپاه پاسداران و جهاد سازندگی مشغول گشت، از سال ۶۲ تا سال ۶۴ بخشدار و شهردار کوهدشت بود و از سال۶۴ تا سال ۶۶ شهردار الیگودرز شد و سال‌های ۶۶ تا ۷۰ بعنوان شهردار خرم‌آباد خدمت کرد.
از دیگر سوابق ایشان می‌توان فرمانداری دلفان (نورآباد) را نام برد. وی در آن ایام بعنوان یکی از  فرمانداران نمونه وزارت کشور شناخته شد و مدتی هم بعنوان مدیرکل برنامه‌ریزی و مالی اداری در استانداری لرستان مشغول گشت و در این پست هم خوب درخشید. چندی بعد ایشان  از جانب مردم کوهدشت در انتخابات دوره پنجم شرکت نمود و با آرأی خوبی وارد مجلس شورای اسلامی شد که در آن دوره توانست رضایت مردم شهرش را فراهم نماید آقای دوستی تا آن جا که در توان داشت به مردم  کوهدشت خدمت کرد. پس از پایان دوره‌ی نمایندگی بعنوان شهردار منطقه سه تهران انتخاب گردید و در کنار آن مشاور شهردار تهران و نیز مشاور وزیر کشور هم بود.
در سال ۸۲ تا سال ۸۵ از جانب دولت جناب سیدمحمدخاتمی، به عنوان  استاندار کهکیلویه و بویراحمد معرفی شد و تا پایان دولت  اصلاحات در این پست بسیار مهم  باقی ماند. وی هم اکنون عضو شورای شهر تهران است و در چند پست دیگر -از جمله مشاوری مدیرعامل بانک پاسارگاد و عضو هیات مدیره شرکت ساختمانی بانک پارسیان- فعالیت دارد. ناگفته نماند جناب دوستی بازنشسته وزارت کشور می‌باشد.
آقای حاج اسماعیل دوستی انسانی مهربان، خوش‌برخورد و مردم‌دار است اگر کسی برای انجام کاری به او مراجعت کرده، گفته‌هایم را قبول می‌کند او با روی باز از همه استقبال می‌نماید و تاجایی که در توان داشته باشد در انجام کارها کوتاهی نمی‌کند. آقای حاج دوستی با مردم خود صادق است  و بگونه‌ای در برخوردهایش صمیمیت نشان می‌دهد که مراجع کننده  باورش می‌شود که او یکی از نزدیکانش می‌باشد وی با همه خوش‌برخورد و یک‌رنگ است  بعید می‌دانم کسی یافت شود و ادعا کند در این سال‌ها برای انجام کاری نزد او رفته و وی با خوش‌رویی از او استقبال نکرده باشد.
من خودم در حدود تیر ماه ۹۳ جهت دیدار با یکی از مردم منطقه کوهدشت به تهران رفتم، کاری که مربوط خودم باشد نداشتم تنها جهت دیدار با آن آقای محترم راهی سفر شدم،  اگر علت رفتنم را نگویم ممکن است شبهاتی پیش آید، به همین خاطر علت رفتن به پیشش را می‌گویم.
همانطور که برخی از مخاطبان باخبرند، اینجانب مدتی است مشغول نوشتن کتابی درباره‌ی بزرگان دلفان و ترهان هستم؛ از آنجا، از خوبی این شخص تعریف زیادی از کسی شنیدم، نیت کردم که در کتابم یادی هم از او بکنم. روزی به اتفاق معرف و پسرم به تهران رفتیم  و به محل کار آن آقای عزیز سر زدیم و در اتاق انتظار نشستیم، چندین ساعت منتظر ماندیم تا اجازه رفتن به حضور او را بیابیم ولی موفق به  دیدار او نشدیم و چندبار هم بوسیله تلفن به دفترش اطلاع دادند که ما از کوهدشت آمده‌ایم و  می‌خواهیم جناب دکتر را ببینیم  اما از ساعت ۵/ ۸ صبح تا ۲ دو بعد از ظهر خبری نشد که در آن وقت تلفن چی بقول خود با رئیس دفتر او تماس گرفت  گفت حاجی آقا از  درب دیگر رفتن ماخسته و تشنه به خانه برگشتیم هرچند بعداً گفته بود که علت نپذیرفتن ما حضور شخص همراه ما بود چنین رفتاری درست و پذیرفته نیست خصوصاً در حق چو منی که سن بالایی دارم و ناتوان هم هستم. این را برای روشن شدن علت تعریف‌هایم از آقای دوستی عرض کردم زیرا ایشان مردم هم‌ولایتی خود را دوست دارد و با آنان مانند نزدیکانش برخورد می‌کند.
14
اینجانب به عنوان یکی از خبرنگاران کوهدشت، در مجلس ختم فاتحه‌خوانی و سه روزه برادر بزرگم  مرحوم حاج محمدمراد آزادبخت پدر سردار شهید حاج محمد آزادبخت از فرماندهان سپاه پاسداران منطقه کوهدشت  با ایشان سؤالاتی مطرح نمودم
گفتم آقای حاج دوستی  با توجه به سوابقی که از شما سراغ دارم و نظر به جایگاهی که دارید، می‌خواهم از فرصت به دست آمده استفاده کنم و پاسخ چند پرسش را از شما بگیرم، ایشان ضمن احوال‌پرسی با همه افرادی که حضور داشتند با خوشرویی گفتند من آماده هستم،  عرض کردم؛ به یاد دارید زمانی که برای انتخاب جناب آقای دکتر ملکشاهی به همه دوستان و آشنایان سفارش کردید؛ به خصوص از طرف‌داران جناح چپ خواستید که هوای ایشان را داشته باشند و در روز چهارشنبه دو روز قبل از انتخابات مجلس چند نفری به همراه جناب آقای مهندس علی‌آقا بازوند مدیرکل سابق کشاورزی لرستان به منزل بنده تشریف آوردید و درخواست کردید همراه شما باشیم تا در صورت توفیق آقای نماینده محترم هم به ما توجه نمایند، ولی از آن زمان تا حال ما موفق  به دیدار جناب دکتر نشده‌ایم؛ جناب حاج دوستی این درخواست مربوط به کل نزدیکان ما می‌باشد که بیش از دویست نفری هستند؛ از این موضوع بگذریم زیرا نحوه‌ی رفتار ایشان نتیجه‌اش را در دوره‌ی بعد نشان می‌دهد.
حال بفرمائید مشکل شورای شهر تهران در حال حاضر چیست.؟ دوستی بعد از شکر و ستایش به درگاه خالق توانا و تشکر چنین پاسخ دادند البته تهران شهر بزرگی است که درحدود ۱۲تا ۱۴ میلیون جمعیت دارد با این تعداد جمعیت باید مشکل هم داشته باشد و با یاری گرفتن از پروردگار و با عنایت و راهنمودهای  رهبر معظم و اندیشمندمان انشاالله همه‌ی کارها اصلاح و درست می‌شود
آقای حاج دوستی تمام فرمایش‌هایتان درست، ولی شورا بصورت مشخص چه مشکلی در حال حاضر در پیش‌رو دارد؟ مشکلی که شهردار محترم و شورای شهر با آن روبرو است مشکل آب شرب مردم پایتخت است که برای حل آن شهردار و شورای شهر در تلاش هستند تا هرچه سریع‌تر راه حلی برای آن پیدا کنیم. سپس پرسیدم جناب حاج دوستی نظرت در مورد انتخابات آینده کوهدشت چیست؟ که مانند همیشه باصبر و حوصله پاسخ دادند ما در زمان انتخاب جناب دکتر ملکشاهی نماینده محترم کوهدشت به این نتیجه رسیدیم حال که اصلاح‌طلب‌ها نماینده‌ایی ندارند از بین سه شخصیت حاضر که هر سه از جناح اصول‌گرا بودند آقای دکتر ملکشاهی را انتخاب کنیم، چون او را می‌شناختیم که جوانی با ایمان، باسواد و علاقمند به مردم است و الحمدالهآ ایشان در مجلس شورای اسلامی ایران جایگاه خوبی به دست آورد و مورد قبول است. به همین خاطر در آن زمان او را  به مردم خوب کوهدشت معرفی کردیم. آنگاه  پرسیدم آقای حاج دوستی نظرت درباره انتخابات آینده کوهدشت چیست؟ ایشان باز هم پاسخی مانند جواب قبلی داد و مقداری از آقای دکتر ملکشاهی تعریف  کرد و اظهار داشت تاکنون به این موضوع فکر نکرده اما امیدوار است آقای دکتر ملکشاهی در این مدت باقی مانده بهتر از گذشته عمل کنند تا بتوان از مردم درخواست کمک نمود.
باز بعنوان خبرنگار از او پرسش نمودم «این نظر جناح اصلاح‌طلب شهرستان کوهدشت است یا نظر خود جناب‌عالی؟» ایشان جواب داد: «خیر این نظر من است» باز  او پرسیدم آقای حاج دوستی شما با این سابقه درخشانی که در بین مردم لرستان دارید، نمی‌خواهید در انتخابات آینده کوهدشت یا سایر حوزه‌های استان شرکت  نمائید؟ گفتند: «خیر، چنین قصدی ندارم.» در این بین یکی از دوستان نزدیکش گفت: «حاج دوستی خود را برای نمایندگی استان البرز آماده می‌کند» من نیز این پرسش را از او داشتم که آقای دوستی شما برای آینده قرار است در تهران کاندید شوید باز  او با صبوری گفت من عضو شورای شهر تهران هستم و این وظیفه را خیلی مهم می‌دانم قصد ندارم آن‌را رها کنم، اگر در زمان ثبت‌نام مشکلی برای عضویت در شورای شهر در تهران پیش نیاید این برنامه را اجرا خواهم کرد .
در ادامه صحبت‌هایمان عرض کردم، جناب حاج دوستی ما چند خبرنگار هستیم  که در سال گذشته تصمیم گرفتیم کارهای انجام شده در کوهدشت توسط آقای دکتر ملکشاهی را پوشش دهیم و در رسانه‌ها منتشر نمائیم و در ضمن نیازها و کمبودها را هم به اطلاع ایشان برسانیم. بخاطر دارم پس از پیروزی ایشان و  برای اولین بار تیتر نخست روزنامه آفتاب لرستان(ویژه‌ی کوهدشت) همراه با عکسی از جناب دکتر و هوادارانش، توسط دوست خبرنگار آقای محمد  بساطی تهیه و منتشر گردید و پس از چاپ آن و در شماره‌ی بعدی مطلبی توسط اینجانب در دو نوبت و در همان روزنامه با عنوان «جناب ملکشاهی نماینده محترم کوهدشت جنگل‌های داوودرش  و اولادقباد را دریابید» انتشار دادیم. در نوبت اول که در خبری از جناب دکتر نشد و نتوانستم با دفتر ایشان هم تماسی داشته باشم، تا اینکه مطلب جنگل‌ها دوباره چاپ گردید و باخبر شدم که یکی از خبرنگاران در فرمانداری روزنامه را به جناب ملکشاهی تقدیم کرده است، مدت‌ها منتظر ماندم که خود ایشان و یا دفترش تماسی داشته باشند ولی هنوز در انتظار هستم.
البته این جریانات را همراه با موضوعات دیگر به دوستان ایشان -از جمله آقای مهندس بازوند مدیرکل سابق کشاورزی لرستان- گفتم و گفتند رئیس دفتر ایشان در مورد شما (حاج حسین آزادبخت) ایرادهای داشته که ازرش گفتن ندارند.
در ادمه‌ی این پرسش و پاسخ درد دل‌های زیادی با حاج دوستی کردم تنها کمی از آن‌ها که برای مخاطبان مناسب تشخیص دادم را در اینجا آورده‌ام.
مهندس دوستی در  خلال صحبت‌هایش گفتند: زمانی که در لرستان بودم با استاندار وقت و بعضی از مدیران کل  استان که در آن جلسه حضور داشتند قرار بر این گذاشتیم که در منطقه داوودرش  پارکی ایجاد کنیم که در ادامه آن بنا شد، از همان نقطه پارک داوودرش به عنوان کمربند سبز به  سمت غرب تا مله‌سرگیز و از آنجا به سرخ‌دم لکی و در امتداد آن در مسیر دالاب تا گردنه نعل‌شکن  و از آنجا تا پاپل مادیان‌رود و از آنجا تا جاده بوگلان و در مسیر آنجاده تا غرب خوشناموند و از سه راه کوهدشت خرم‌آباد به تنگ گراز و از آن تنگه به داوودرش  این تعداد مسیر را قرار بود به عنوان کمربند سبز شهر در کوهدشت اجرا  شود که این برنامه در پایان دولت جناب آقای حاج سیدمحمدخاتمی قرار بود احداث شود ولی متأسفانه به هر علت که بود این طرح را فراموش کردند و ما امید داریم که این قدم بزرگ را  جناب آقای دکتر ملکشاهی بعنوان تشکر و قدردانی از مردم کوهدشت بردارد تا با ایجاد پارک داوودرش  و جنگل‌های جاده اولادقباد هدیه‌ای به مردم بدهد  تا مانند جناب دلیجانی شهردار سابق کوهدشت به یادگار بماند و در پی‌اش گویند یادش بخیر باشد.
این مطلب در شماره ۵۶ دوهفته نامه بیان لر چاپ شده است.

در صورت استفاده از مطلب لطفا بلوطستان بعنوان منبع ذکر شود.

  1. مهدی

    اقای دوستی شما همفکروبازیچه اقای ملکشاهی شدی مردحسابی کجای کاری دوستان وول کردی رفتی بادیگری

  2. منتقد

    هیچ صلاح طلب واقعی دنبال حرف امثال آقای دوستی نرفتند چونکه خودشون هم بادرک وشعور هستند وهم دارای استقلال رای هستند … انشالله در این دوره از انتخابات نماینده اصلی اصلاحات روی کار خواهد آمد به یاری خداوند
    آقای دوستی بامعرفی ملکشاهی به قول خودش به اصلاح طلبان نشان داد که…

  3. مهرآرا

    جناب دوستی از سرمایه‌های کوهدشت و استان هشتند قدرش را بدانیم
    با سپاس از جناب آقای آزادبخت بخاطر گفتگویش

  4. hd

    آقایونی که قصدشان خدمت صادقانه است.بایددرخارج استان کاندیدشوند.دراستان لرستان فقط طایفه گری وتخریب کسی که به مسئولیتی میرسدراداریم.وهیچ مسئولی درسرجای خودش نیست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان