شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » دسته‌ی چاقو دست کیست؟

در چند سال گذشته بحث روز فرهنگی؛ مبارزه با رسانه ای به نام ماهواره بود. در آن زمان کارشناسان فرهنگی ماهوراه را خطرناک تر از بمب اتم و مواد مخدر قلمداد کردند و گفتند فساد فرهنگی به مراتب خطرناک تر از فساد اقتصادی است؛ اما متأسفانه در این راستا ما به جز راه اندازی چند شبکه تلویزیونی جدید؛ حرکت و کار نمایانی از متولیان فرهنگ مشاهده نکردیم.
این در حالی است که ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم؛ چرا که دشمنان قسم خورده ما با استفاده از غفلت مسئولین فرهنگی و با برنامه ریزی دقیق و با استفاده از ابزاری به نام ماهواره از مرزهای فرهنگی ما عبور کردند. وقتی رفتار مردم را با چند سال پیش بررسی کنیم به راحتی خواهیم فهمید که ماهواره و حتی بعضی از سریال های تلویزیونی خودمان چه بر سر فرهنگ ما آورده است. جالب است بدانید پخش سریال کلید اسرار پوشیدن ساپورت را در بین دختران و زنان ایرانی باب کرد.
آن چه را که نگارنده بنا دارد به آن بپردازد آثار جبران ناپذیر ماهواره نیست، چرا که در حال حاضر شبکه های اجتماعی به مراتب خطرناک ترند و سهولت دسترسی این شبکه ها توانسته است گوی سبقت را از شبکه های ماهواره ای بگیرد.

۱
شبکه های اجتماعی
نوشتن مطلب در باره شبکه های اجتماعی ما را به یاد آن شعر سعدی می اندازد که می گوید:
مرا دردیست اندر دل اگر گویم زبان سوزد و گر پنهان کم ترسم که مغز استخوان سوزد
درد آن جا است که امام خمینی(ره) در اولین سخنرانی خود بعد از پیروز ی انقلاب اسلامی این انقلاب را انقلاب فرهنگی می نامند، اما در کمال ناباوری مسئولین مربوطه این پیام مهم را درک و هضم نکردند! کارد وقتی به استخوان می رسد که دشمنان ما پیام امام را می گیرند و بعد از دوره چند ساله جنگ تحمیلی با ابزارهای مختلف به جنگ فرهنگ انقلاب اسلامی می آیند اما ما…
آن ها فهمیدند که دیگر موشک ها و گلوله اسلحه های شان بر پیروان مکتب امام خمینی(ره) اثرگذار نیست. به همین جهت با مطالعه و برنامه ریزی دقیق تری به جنگ با فرزندان این مرز و بوم آمدند. شبکه‌های اجتماعی دستاورد جدیدی است که دشمن در چند سال اخیر آن را رونمایی کرد؛ به طوری که وقتی گوشی های اندروید وارد بازار ایران شدند این شبکه ها رونق یافتند. این دستاورد جدید کانون گرم خانواده های ایرانی را هدف قرار داده و با کمال تأسف توانسته است ارتباط رو در رو ایرانی ها را کاهش دهد. کاربران شبکه‌های اجتماعی کمتر به دیدار دوستان و بستگان خود می‌‌روند و به جای آن به صورت آنلاین و یا ارسال پیام و گذاشتن کامنت با آن ها ارتباط برقرار می‌کنند. فاجعه این جا است هنگامی که اعضای خانواده و فامیل کنار هم می نشینند هر کدام سرگرم کار با گوشی های همراه خود هستند.
به طور کلی می توان گفت شبکه‌های اجتماعی با هدف ایجاد تغییرات بنیادین در سبک زندگی و فرهنگ ما طراحی شده اند و اگر فکری برای مقابله با آن ها نشود، این شبکه‌ها می‌توانند بر فرهنگ اجتماعی جامعه ایرانی تأثیر بگذارند، و خدای ناکرده دست آوردهای بزرگ فرهنگی انقلاب اسلامی را به یغما ببرد.
شبکه های اجتماعی؛ فرصت اند یا تهدید؟
برای این که پی ببریم شبکه های اجتماعی برای فرهنگ ما فرصت محسوب می شوند یا تهدید باید در وهله ی اول شناخت صحیحی از آن ها داشته باشیم. به طور کلی می توان گفت اکثر این شبکه ها توسط سرمایه گذاران یهودی مدیریت می شوند. البته مدیریت یهودی ها در بعضی شبکه ها به صورت مستقیم و در بعضی به صورت غیر مستقیم است. تا این جای کار معلوم شد سرچشمه این سراب کجاست و معلوم شد دسته چاقو در دست کیست.
حتماً شما هم با بنده هم عقیده هستید که دشمنان ما از سر دلسوزی و حس بشر دوستی این امکانات را به صورت رایگان در اختیار ما قرا نداده اند. در واقع جنگ و جدال شبکه های اجتماعی با سربازان جبهه ی فرهنگی به یک جنگ نابرابر شباهت دارد. نبردی که یک طرف هیچ گونه امکاناتی در دست ندارد. سربازان جبهه ی فرهنگی ما به مراتب مظلوم تر از نیروهای جنگ تحمیلی هستند. چرا که خیلی از مردم از این جنگ بی خبرند و گاهاً بعضی ها خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمن می ریزند.
گواه این ادعا پروفایل و صفحات هنرمندان ایرانی است که متأسفانه شبکه های اجتماعی را با اتاق خواب خود اشتباه گرفته اند و عکس هایی را در صفحات خود می گذارند که انسان وقتی آن ها را مشاهده می کند انگشت حسرت و تعجب به دهن می گیرد. مشکل اصلی اینجاست که این هنرمندان و ورزش کاران خواسته یا ناخواسته الگوی جوانان ما هستند. ۱۹۰۰۵۸_۶۰۸
خالی از لطف نیست که بدانید تقریباً ۲۰ درصد از مخاطبان این شبکه ها افراد زیر ۱۸ سال هستند. جالب است بدانید مردم ایران بیشترین و مردم آمریکا کم ترین اطلاعات شخصی را در شبکه های اجتماعی دارند. قضیه وقتی چندش‌آورتر می‌شود که مردم آمریکا بیشتر به دنبال لینک های اقتصادی هستند و در مقابل ما به دنبال لینک های جوک و عکس و… هستیم. خون دل باید خورد، وقتی که ضربه شبکه های ماهواره ای و اجتماعی به حجاب زنان و دختران ایرانی قابل مقایسه با کشف حجاب رضاخان نیست.  با این اوصاف شبکه های اجتماعی خارجی برای فرهنگ ما دشمنی خطرناک و ویرانگر محسوب می شوند و ضرورت دارد مسئولین با دادن آموزش و اطلاع رسانی به موقع در این زمینه نسبت به این قضیه دقت بیشتری به خرج دهند تا دشمن دیگر نتواند به فتح سنگر به سنگر خود ادامه دهد.
قصه چوپان دروغ گو تمام شدن ندارد!
همان طور که همه می دانیم شبکه های اجتماعی دو کاربرد مهم دارند. یکی ایجاد رابطه بدون حد و مرز بین مخاطبان خود و دیگری اطلاع رسانی است. اگر در شبکه های اجتماعی از اطلاع رسانی در جهت اهداف سوء استفاده شود کشورهای جهان سومی را به شدت تهدید می کند؛ چرا که سرعت پخش شایعه و دروغ در این کشورها مافوق صوت می باشد.
ما در دو سال اخیر شاهد دو نمونه اطلاع رسانی این شبکه ها در کشور خودمان بودیم که مسئولین ما را غافل گیر کرد. جمعیت زیاد و به دور از تصور مردم در چند روز پیش در تشییع پیکر پاک شهدای غواص و تشییع جنازه مرحوم مرتضی پاشایی در سال گذشته دو نمونه از فراخوان شبکه های اجتماعی بودند که در دو سال اخیر شاهد آن ها بودیم. بنابراین کارکرد این شبکه ها در اطلاع رسانی برای همگان امری آشکار و غیر قابل کتمان است.
اما ما معتقدیم که آوردگاه این شبکه ها در انتخابات آتی پیش رو است. به عبارتی دیگر می توان گفت این رسانه ها در انتخابات آینده میدان داری خواهند کرد. به طور یقین مسئولین محترم خبر دارند که دشمنان ما در انتخابات دست روی دست نمی گذارند. مسئولین محترم حتماً از سابقه چوپان دروغ گو خبر دارند و می دانند قصه های او تمام شدن ندارد. حضرات مسئولین این را هم به اطلاعات شان اضافه کنند که مقام معظم رهبری درباره انتخابات فرمودند: «هر انتخاباتی در ایران اسلامی یک انقلاب محسوب می شود.»
برادران و خواهران ایرانی! بیگانگان با ابزارها و نقاب های متفاوت برای بدبین کردن ما نسبت به انقلاب اسلامی لحظه ای به خود آسایش نداده و نخواهند داد، بنابراین ما که ادعای پیروی از خط امام و رهبری را داریم باید با از خود گذشتگی و تلاش و همت شبانه روزی تمامی نقشه های شوم دشمنان را خنثی سازیم.
با نگاهی به وضع دنیا، خاورمیانه، کشورهای همسایه برای همگان فلسفه نام گذاری سال ۹۴ معلوم می شود. معلوم است که ما در شرایط بسیار حساسی به سر می بریم، بنابراین مردم ایران همگی وظیفه دارند که در این مقطع حساس هوشیار و بصیر بوده تا این که به امید خدا در آینده ای نه چندان دور پرچم انقلاب امام خمینی(ره) تحویل صاحب اصلی اش گردد. به امید آن روز زنده می مانیم تا این آرزوی چند هزار ساله بشریت در عصر ما محقق شود.

حسین ناصری؛ بلوطستان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان