شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » ظرفیت‌ها و مشکلات استان بیان شد / رئیس‌جمهور: شاگرد آیت‌الله آدینه‌وند بوده‌ام

به گزارش بلوطستان  مجمع نمایندگان استان لرستان امروز(دوشنبه) با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند. پیش از این نیز مجمع نمایندگان استان‌های البرز، خراسان رضوی، آذربایجان‌ شرقی، اصفهان، فارس، زنجان، مازندران، گیلان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، خراسان‌ شمالی، نمایندگان اقلیت‌های دینی و مذهبی مجلس و نمایندگان شهرستان‌های تهران دیدار کرده‌اند.  در این دیدار، آقای رئیس جمهور به استفاده و فعال کردن بخش‌ خصوصی در طرح‌ها و پروژه‌های استانی تاکید داشتند و گفتند که باید بخش خصوصی و مردمی را برای حل مشکلات درگیر کرد.

محمدتقی توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص جلسه امروز مجمع نمایندگان استان لرستان با رئیس جمهور گفت: جلسه امروز، با حضور نمایندگان استان لرستان، استاندار، رئیس جمهور و معاونین ایشان تشکیل شد. وی ادامه داد: در ابتدای این برنامه، بنده به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان، به معرفی بخش‌ها، ظرفیت‌ها و مشکلات استان پرداختم و پیشنهادات مجمع نمایندگان برای حل مشکلات و استفاده از ظرفیت‌ها را به ایشان تقدیم کردم و سپس نمایندگان استان نیز به بیان مشکلات حوزه‌های انتخابیه‌ خویش پرداختند.

نماینده مردم الیگودرز با بیان اینکه آقای روحانی، استان لرستان را، استانی با ثبات و ممتاز با مردمی خوب و متدین معرفی کرد، اظهار داشت: رئیس جمهور در صحبت‌هایشان گفتند که استان لرستان با توجه به ویژگی‌های جفرافیایی می‌تواند قلب اقتصادی کشور باشد به طوری که فعالیت‌هایش بر مناسبات اقتصادی بسیار تاثیرگذار باشد. توکلی با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور به این استان در روزهای آتی تصریح کرد: آقای روحانی در این دیدار گفتند که در سفرشان به استان به جمع‌بندی طرح‌ها و پیشنهادات برای حل مشکلات استان می‌پردازند.

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان افزود: در این دیدار، آقای رئیس جمهور به استفاده و فعال کردن بخش‌ خصوصی در طرح‌ها و پروژه‌های استانی تاکید داشتند و گفتند که باید بخش خصوصی و مردمی را برای حل مشکلات درگیر کرد.

وی در پاسخ به این سوال که مهمترین درخواست‌های شما از رئیس جمهور در این دیدار چه بود، ابراز داشت: یکی از درخواست‌های ما، توجه در بخش خدمات دولتی مانند تکمیل پروژه‌های آبرسانی، گازرسانی بهداشت است که متاسفانه هم شهرها و هم روستاهای ما در این باره، کمبودهای جدی دارند.
نماینده مردم الیگودرز ادامه داد: ما درخواست کردیم ساخت طرح‌های زیرساختی‌ای مانند راه‌آهن، بزرگراه‌ها و راه‌های مواصلاتی تقویت بشوند و با اجرای طرح‌های راکد، ساخت و حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی، پتروشیمی و دانش‌بیان در حل مشکلات اشتغال و افزایش درامد سرانه کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی لکنا  در ابتدای جلسه افزون بر توکلی هر کدام از نمایندگان استان به بیان مشکلات و موانع و پیشنهادات در خصوص حوزه ی انتخابیه ی خود پرداختند. الهیار ملکشاهی نماینده ی کوهدشت و رومشگان در این جلسه از طرف مردم کوهدشت از رئیس جمهور به خاطر دستور سریع چند روز پیش در خصوص اجرایی شدن سد معشوره تشکر کرد. ملکشاهی همچنین به اصول ۱۱۳ و ۴۸ قانون اساسی در خصوص وظیفه ی رئیس جمهور در قبال اجرای کامل قانون اساسی و توزیع عادلانه ی منابع ملی در سطح استان های کشور اشاره کرد و بیان داشت، جمعیت لرستان ۲/۷ کل کشور است با این وجود میانگین بودجه ی سالیانه ی این استان ۱/۴ بودجه ی کشور است. ملکشاهی همچنین به بحث بحران بیکاری و ظرفیت زمین های کشاورزی کوهدشت پرداخت و به نبود صنعت در این شهرستان اشاره کرد. دکتر روحانی نیز با اشاره به پروژه ی سد معشوره گفت: علی رغم مخالفت های موجود به علت پیگیری ها و مشخص شدن اهمیت این سد برای منطقه همیشه در ذهنم خواهد ماند و پیگیر تسریع در اجرای آن خواهیم بود.

همچنین بحث توزیع ناعدلانه ی منابع ملی را می پذیریم و امیدواریم بتوانیم در جهت رفع این تبعیض در دولت تدبیر و امید گام برداریم. دکتر روحانی در بخشی از سخنان خود بیان داشت: آیت الله آدینه وند استاد بنده در حوزه بوده و به وی ارادت خاص دارم. ملکشاهی نیز یکی از اشعار لکی آیت الله آدینه وند در خصوص حجاب را که خطاب به محمدرضاشاه پهلوی سروده شده برای ایشان قرائت کرد. شعری که مطلعش بیت زیر است:

آیه ی عفاف ها إ نوم سوره نور               مر عینک نیرین لعنتی کور؟!

مهندس بازوند استاندار لرستان نیز در این جلسه به بیان وضعیت شاخص های توسعه در استان لرستان پرداخت و دکتر روحانی نیز ابراز امیدواری کرد که در سفری که چهارشنبه به صورت یک روزه به استان لرستان انجام می گیرد قسمتی از مشکلات استان و شهرستان ها برطرف شود

در نگارش این گزارش از مطالب پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، فارس ایلنا و لکنا استفاده شده است.

 
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان