شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » جعفری: فرهنگ اسلامی بدون هنر خوش‌نویسی بی‌معناست/ هوشیاری: راز ماندگاری مولانا آزادگیست

به گزارش بلوطستان گرامی داشت روز مولانا با حضور فرماندار کوهدشت، امام جمعه، مسئول بسیج هنرمندان استان لرستان، هنرمندان کوهدشتی، جمعی از اساتید شهرستان کوهدشت به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت برگزار شد.
a (47)
عزت جعفری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت سخنران نخست این همایش ضمن گرامی داشت روز مولانا و خوش آمد گوی صمیمانه به جمع حاضر عنوان کرد: از حضور اساتید، مسئولین، هنرمندان و سایر حاضرین در این جمع نهایت سپاسگزاری را دارم و از این بزرگواران می خواهم همیشه ما را همراهی و تنها نگذارند
وی همچنین خاطرنشان کرد: اساتید بزرگی همانند استاد کرم دوستی دکتر بهمن هوشیاری و… در این جلسه حضور دارند که هر کدام از آنها منشأ خیر و برکات برای شهر هستند و هر یک یا اثری گرانبها خلق کرده اند یا در حال تدریس و خدمت به شهر هستند که این عزیزان از افتخارات ما می باشند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت خاطرنشان ساخت: کوتا ترین راه برای انتقال پیام هنر است. وی ادامه داد هنر ابزاری مفید و ارزشمند می باشد که به شکل های گوناکون صورت می گیرد و یکی از آنها خوشنویس است که امروز به همت هنرمند خوش سلیقه کوهدشتی نمایشگاهی در همین مکان برپا شده است
جعفری با بیان اینکه هنر خوشنویسی با توجه به قرابت نزدیکی که با مساجد دارد توجه ویژه ای به آن می شود، گفت: فرهنگ اسلامی با هنر خوشنویسی به تعالی می‌رسد  زیرا هنر خوشنویسی بستری را فراهم می‌کند که به زیبایی می‌توان هنر بزرگان را بنگاریم.  ایشان ادامه داد: هنر خوشنویس هنری است که در گذشته نیز ثابت شده به خدمت کسی در نمی آید بلکه افراد را را به خدمت خود در می آورد. وی یاد آور شد: احادیث فرهنگ اسلامی بدون هنر خوشنویسی بی معناست زیرا خوشنویسی در ایران نشان دهنده انتقال پیام می باشد
a (66)
رئیس ارشاد کوهدشت تصریح کرد برای برگزاری مراسمات فرهنگی از هر طرح فرهنگی همانند بزرگ داشت ها و نظایر اینها که هنرمندان یا سایرین ارائه بدهند استقبال می کنیم ودر حد وتوانمان هر کمکی بتوانیم انجام می دهیم.
دکتر بهمن هوشیاری : راز ماندگاری مولانا آزادگیست
دکتر بهمن هوشیاری دیگر سخنران این همایش بود که با بیان شیوای خود مجلس را به وجد آورد. وی گفت: اگر می خواهیم برای دیگران عزیز باشیم و همه ما را دوست داشته باشند باید از گره های وجودی خود خالی شویم و همچنان باید دهنمان مثل مولانا آتشی باشد تا سالهای سال و برای همیشه ماندگار باشیم.
استاد دانشگاهای کوهدشت تصریح کرد: هفتصد سال است از شعرهای مولانا می گذرد اما یک بیت از آن بر تمام کتاب های روانشناسی دنیا برابری می کند دلیلش این بود مولوی از گره های درونی خالی بود.
a (93)
بهمن هوشیاری ادامه داد: درون ما هنوز مملو از گره هاست و باید این گره ها بازشوند تا بتوانیم چهره ای ماندگار شویم. ایشان خاطر نشان کرد از هر گونه ای که باشیم از اقیانوس عظیم مولانا می توان استفاده کرد. وی راز ماندگاری مولانا را آزادگی وی دانست و خطاب به هنرمندان گفت: اگر می خواهید ماندگار شوید آزاده باشید وخود را وابسطه به هیچ جای نکنید. وی گفت نی هنرمندان زمانی مصداق پیدا می کند که مقایسه کنند ببینند با مولانا قرابت دارد یا نه.
هنرمندان باید روی خط انقلاب نظام و موضوعات مهم قرار بگیرند
مسئول بسیج هنرمندان استان لرستان نیز گفت: هنرمندان باید روی خط انقلاب نظام و موضوعات مهم قرار بگیرند
سرگرد فریبرز حاتمی ضمن ابراز خوشنودی و رضایت کامل از برگزاری اینگونه مراسمات فرهنگی عنوان کرد: از هنرمندان و صاحبان فکر و اندیشه در همین جا می خواهم اگر برنامه ای دارند و طرحی در دستشان است آن را به بسیج هنرمندان کوهدشت تحویل بدهند تا ما ضمن همکاری لازم بخشی از هزینه آن کار فرهنگی را نیز تامین کنیم.
a (90)
این مسئول مهمترین اهمیت خوشنویسی را از باب قدیمی بودن هنر خوشنویسی دانست و ادامه داد: بخش عمده ای از تاریخ معطوف به زمانی است که خط اختراع شده است وخوشنویس مکمل این مهم بوده. ایشان عنوان کرد: سادگی آموزش و فراگیری خوشنویسی باعث شده خوشنویسی با روح انسانها عجین شود. مسئول بسیج هنرمندان استان لرستان در ادامه سخنان خود گفت: هر چه ما میتوانیم بنویسیم و انتقال بدهیم به نسل های آینده از گذشته خود دریافت کرده ایم و این اقدامات به سبب همین کارها ست که باعث شده ماندگار باشند.
به گزارش نشریه اینترنتی بلوطستان فیروز حاتمی ادامه داد: هنرمندان باید مجاهدت نفس انجام بدهند چون که دو راهی های پیش می آید که جداً مجاهدت می طلبد.
ایشان همچنین از هنرمندان و اساتید خواست آنچه که بلد هستند و یاد گرفته اند را برای شاگردان خود بگویند و چیزی به عنوان برتری خود نگه ندارند زیرا همیشه در طول تاریخ اساتید بزرگ اینگونه بوده اند و خود را کاملا تخیله کرده اند و غیر این نشانگر آن است استاد هنوز کاستی دارد و شاگردان هم بدانند استاد برای همیشه حق استادی برگردن شا گرداش دارد حتی اگر شاگرد بالاتر از او رفته باشد.
مسئول بسیج هنرمندان استان لرستان همچنین ادامه داد: در هفته دفاع مقدس اقدامات خوبی انجام شده که یکی از آنها برگزاری اختتامیه ای از همین نوع بود که در آن ما توانستیم شش نفر را برای مسابقات کشوری اعزام کنیم و امید داریم مقام کشوری نیز کسب کنند.
وی همچنین از کارهای انجام گرفته توسط این نهاد اشاره نمود و خاطر نشان کرد: توسط انجمن خوشنویسان استان لرستان چاپ کتاب به خط نستعلیق را داشته ایم که اقدامی ناب در سراسر کشور بود و تا کنون هیچ کسی این کار را انجام نداده.
ایشان تصریح کرد اهدا تابلو خط به نجف اشرف، اهدا تابلو خط به حضرت رضا، اهدا تابلو خط به حضرت معصومه نیز از سایر اقداکات اجام شده توسط بسیج هنرمندان استان لرستان است.
به گزارش خبرنگار بلوطستان این گردهم آیی به همت اداره ی ارشاد اسلامی شهرستان و بسیج هنرمندان سپاه کوهدشت برگزار گردید،  مجری گری برنامه را آقای سجاد شفیعی مسئول روابط عمومی ارشاد کوهدشت برعهده داشت و بناست در آن آثار خوشنویسی یاسر زالپور و هنرجویان آموزشگاه آزاد هنری نیستان از ۸ تا ۱۵ مهرماه در فرهنگ سرای ارشاد به نمایش درآید.
a (1)

a (4) a (17) a (22) a (23)a (130) a (39)  a (62)    a (117) a (118) a (120)

  گزارش و عکس‌ها: احمد بساطی

  1. رامین-ن

    دست مریزاد اساتید عزیز

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان