شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » رخدادهای پلدختر واظهارات مسئولین

امام جمعه پلدختر :تربیت لازمه تعلیم است
http://namaz-poldokhtar.ir/images/fbfiles/avatars/gallery/lorvand%203.jpg

امام جمعه پلدختر گفت: تربیت لازمه تعلیم است.به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند صبح امروز در دیدار با کارکنان پرورشی آموزش و پرورش پلدختر اظهار کرد: تعلیم و تربیت از اساسی‌ترین مقوله‌های نظام آموزش و پرورش هستند، زیرا تعلیم و تربیت از ضروریات هر جامعه‌ای به شمار می‌رود.

وی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت شهرستان پلدختر گفت: متولیان تعلیم و تربیت شهرستان پلدختر در آموزش و پرورش باید به مقوله تربیت و مسائل تربیتی بیشتر اهمیت دهند.

این مسئول تربیت را لازمه تعلیم دانست و بر توجه به این مقوله مهم تاکید کرد.در ادامه معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان پلدختر در ارائه گزارش عملکرد و سیاست‌های ۲۰ گانه آموزش و پرورش در حوزه فرهنگ و تربیت اسلامی از توجه جدی به نماز و برگزاری نماز جماعت مدارس این شهرستان تاکید کرد و گفت: بحث اعتدال و عقلانیت که شعار اصلی دولت تدبیر و امید است، را می‌توان در انتصابات حوزه پرورشی آموزش و پرورش پلدختر دید.

اصغر الهیاری افزود: تعلیم و تربیت روح آموزش و پرورش است و باید در تمامی ابعاد آموزش و پرورش نهادینه شود.وی توجه به تربیت را مهم ارزیابی کرد و گفت: تربیت مقدم بر تعلیم است.الهیاری ضمن تشکر از مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان اضافه کرد: در حوزه‌های مالی و پرورشی آموزش و پرورش لرستان توجه خوبی به پلدختر دارد.لازم به ذکر است، صبح امروز به مناسبت روز پرورشی فرهنگ و تربیت اسلامی، معاون پرورشی اداره آموزش شهرستان پلدختر به همراه معاونان و مربیان پرورشی این شهرستان در دفتر امام جمعه پلدختر حضور داشت و با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

فرماندار پلدختر: عملکرد رسانه‌ها در موضوع ریزگردها و انعکاس آلودگی هوا مطلوب بوده است
2

فرماندار پلدختر گفت: عملکرد رسانه‌های پلدختر در موضوع ریزگردها و انعکاس آلودگی هوا مطلوب بوده است.به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، قدرت‌الله ترابی‌نژاد  در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: رسانه‌ها در بحث ریزگردها و انعکاس اخبار آن خوب پای کار آمدند و عملکرد آنها در این زمینه مطلوب و موثر بود مدیران باید با ارزیابی دقیق آلودگی هوا و ریزگردها خسارات را تخمین و به فرمانداری پلدختر منعکس کنند.

فرماندار پلدختر با اشاره به خسارات ناشی از پدیده ریزگردها در این شهرستان اظهار داشت: ریزگردها باعث آلودگی هوا و همچنین خارج شدن پست‌های برق شهرستان از مدار شد و فضای بدی را رقم زد.

وی گفت: به دنبال این هستیم که با انعکاس دقیق و کارشناسی خسارات ریزگردها و ارائه آن به استانداری اعتبار خوبی جذب و با ریزگردها مبارزه کنیم.ترابی‌نژاد اظهار داشت: مدیران باید در تمام بخش‌ها پیگیری و برآورد خسارت حاصل از ریزگردها را به فرمانداری منعکس کنند.

وی افزود: ما نیز تلاش می‎کنیم که خسارات و مشکلات به وجود آمده را به دنبال وقوع این پدیده به استانداری منعکس کنیم تا بتوانیم با اختصاص اعتبارات لازم به مقابله با پدیده ریزگردها بپردازیم.این مسئول تصریح کرد: متاسفانه پدیده ریزگردها پست‌های برق را از مدار خارج و وضعیت بدی را در شهرستان پلدختر ایجاد کرد و بارش‌های اخیر برف و باران مقرهای برق را شستشو داده است.وی همچنین به وصول مکاتبات مردمی به فرمانداری مبنی بر نوسانات ناشی از برق و خسارات به وسایل برقی مردم اشاره کرد و اظهار داشت: برخی چاه‌های برقی آب روستایی نیز دچار خسارت شده و آب‌رسانی به برخی مناطق نیز مختل شد.

مدیر آب و فاضلاب روستایی پلدختر :رفع مشکل آب آشامیدنی روستاهای پلدختر

مدیر آبفار شهرستان پلدختر گفت: مشکل آب آشامیدنی روستاهای پلدختر برطرف می‌شود.حمید بهاروند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر اظهار داشت: از مجموع ۲۶۷ روستای سطح شهرستان ۱۱۱ روستا با تعداد ۶ هزار و ۲۴۰ مشترک و جمعیتی بالغ بر ۳۴ هزار و ۱۰۰ نفر زیر پوشش شرکت آبفار شهرستان است که از لحاظ جمعیتی نزدیک به ۷۳ درصد از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به خشک‌سالی‌های چند سال اخیر و کمبود سطح منابع آب‌های زیرزمینی کافی در فصل گرما نزدیک به ۳۵ روستا و در فصل زمستان نزدیک به ۱۹ روستا به وسیله تانکر سیار آب‌رسانی می‌شوند، گفت: خوشبختانه با مساعدت دولت در سال ۹۳ اعتبارات خوبی جهت آب‌رسانی به روستاها مصوب شد که با تخصیص این اعتبارات شاهد رفع مشکل آب در بسیاری از روستاهای شهرستان پلدختر بوده‌ایم.

مدیر آبفار پلدختر با تاکید بر اینکه در دهه فجر امسال طرح آب‌رسانی به دو کوهه رشنو که چند سال بود، مردم از کمبود آب شرب سالم رنج می‌برند به بهره‌برداری رسید، افزود: آب‌رسانی به این روستا که ۴۲ خانوار و نزدیک به ۲۰۵ نفر جمعیت دارد، با اعتباری نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان با ایجاد خط انتقال به طول چهار کیلومتر، ساخت ایستگاه پمپاژ و تجهیز آن به بهره‌برداری رسیده است.

بهاروند آب‌رسانی به روستای سرفراش با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیون تومان با حفر یک حلقه چاه ساخت مخزن ۳۰ متر مکعبی و ایستگاه پمپاژ و خط انتقال دو کیلومتر و رفع مشکل آب آشامیدنی روستای پران پرویز با بالغ بر ۲۲۷ خانوار و جمعیتی بیش از یک هزار و ۱۳۰ نفر را از دیگر خدمات آبفار پلدختر در سال ۹۳ عنوان کرد و گفت: تعدادی از مردم روستا به خصوص در فصل گرما با کمبود آب مواجه بودند که با ساخت یک باب مخزن ۲۰۰ متر مکعبی با اعتباری بالغ بر ۱۰۸ میلیون تومان در ارتفاع بالاتر مشکل آب این روستا برطرف می‌شود.

مدیر آبفار پلدختر از بهسازی چشمه دوم کوثر و برداشت ۲۰ لیتر در ثانیه و آب‌رسانی به روستای طاق رزاله وکلک بر و سرتخت با تعداد ۵۱ نفر جمعیت و اعتباری نزدیک به ۶۰ میلیون تومان در معمولان خبر داد و اظهار داشت: همچنین با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیون تومان از محل اعتبارات توسعه و بازسازی این شرکت اقدام به تعویض خطوط انتقال روستای خرسدر سفلی به طول دو کیلومتر و ترمیم و حفاظت از خط کوثر در پنج نقطه در مسیرهایی که مهر امسال بر اثر سیلاب و بارندگی دچار خسارت شده بودند، کرده است.

وی تصریح کرد: آب‌رسانی به روستای بابابهرام و دراشگفت با حدود ۴۲ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۲۱۰ نفر با اعتباری بالغ بر ۵,۴ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد با ایجاد ایستگاه پمپاژ، ساخت دو باب مخزن ذخیره آب و خط انتقال شبکه به طول ۷ هزار و ۸۰۰ متر در مسیرهای صعب‌العبور در حال انجام است.مدیر آبفار شهرستان پلدختر اظهار داشت: با راه‌اندازی ایستگاه دوم هلوش با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان کمبود آب در روستاهای چم مهرعلیا و سفلی و میدان بزرگ رفع شده است.

وی گفت: تعویض و جدا کردن خط انتقال روستای جلگه خلج با بالغ بر ۲۶۳ خانوار و جمعیتی بالغ بر یک هزار و ۴۱۵ نفر به طول ۳ هزار و ۵۰۰ متر و عملیات اجرایی تجهیز ایستگاه و خط انتقال مجتمع زیودار که نزدیک به شش روستا و جمعیتی بالغ بر یک هزار و ۵۴۸ نفر از این طرح‌ بهره‌مند می‌شوند، آغاز شده است.

این مسئول با بیان اینکه آب‌رسانی به روستای باباخوارزم علیا و سفلی با اعتباری نزدیک به یک میلیارد ریال در حال انجام است، عنوان داشت: همچنین بر اساس اعتبار دریافتی آب‌رسانی به سایر روستاهایی که مشکل آب آشامیدنی دارند، صورت می‌گیرد که آب‌ر‌سانی به روستاهای برآفتاب غزال و محمد نظری از آن جمله است.

شهردار پلدختر : ۱۵ هزار نهال برای توسعه فضای سبز شهر خریداری شده است

444

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از پلدخترشهردار پلدختر گفت :در راستای استقبال از مسافرین نوروزی و رسیدن سال نو   رنگ آمیزی بلوارها و خط کشی معابر، لکه گیری و آسفالت، اصلاح معابر خطرناک و تعمیر و نظافت نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی، فعال نمودن شهر بازی توسط شهرداری پلدختر صورت پذیرفته است.جهانگیر اکبری افزود : خرید و کاشت بیش از ۱۵ هزار نهال درخت، درختچه و گل زینتی در بلوار اصلی خیابان امام خمینی “ره ” ومعابر سطح شهر یکی از برنامه های مهم شهرداری در راستای توجه به توسعه فضای سبز است.

تهیه اقلام جهت توزیع بین مسافران محترم نوروزی، تزئین و چراغانی نمودن شهر و همکاری فعال و نزدیک با ستاد استقبال از نوروز از دیگر برنامه های شهرداری در استانه سال نو خواهد بود.شهردار پلدختر همچنین به اصلاح وبهسازی بلوار خیابان امام خمینی “ره ” پس از سالها اشاره کرد وگفت : این اصلاح زیر نظر کارشناسان خبره دانشگاه ملا ثانی اهواز صورت گرفته است.

اکبری اظهار داشت :کاشت درختان متناسب با آب وهوای منطقه  وطبق برنامه های مطالعاتی اخذ شده از دانشگاه ملا ثانی در حال انجام است . شهردار پلدختر گفت : ۵هزار اصله درخت از انواع  ارغوانی، پروان و کنو کارپوس غرس خواهد شد.وی گفت : کارهای زیر بنایی برای توسعه فضای سبز در سطح شهر انجام گرفته و تا سالیان اینده پلدختر از حیث سیستم پمپاز آب و آبرسانی به فضاهای سبز مشکلی نخواهد داشت.

  1. ناشناس

    تهیه اقلام جهت توزیع بین مسافرین نکند سبد کالا باشد کاش منم مسافر نوروزی بودم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان