شما اینجا هستید
خبری » روزی که مسئولین حرف زدند و خبرنگاران به بیان دغدغه‌ها پرداختند

غلامرضا حمزه‌پور فرماندار کوهدشت در جلسه‌ی تجلیل از خبرنگاران کوهدشتی گفت: اگر شما نباشید و موارد را انتقال ندهید و داشته‌ها و کاستی‌ها را اطلاع‌رسانی ننمائید کسی از کار ما اطلاعی نخواهد داشت.  به گزارش نشریه اینترنتی بلوطستان ایشان تأکید کرد گاهاً مواردی داشته‌ایم که شما انعکاس داده‌اید و سبب شده کارشناسانی ویژه بیایند و پیگیر موضوع شوند به همین خاطر مسئولین باید از شما حمایت کنند.
فرماندار کوهدشت اظهار داشت: ما انتظار داریم مشکلات را بگونه ای انعکاس دهید که مسئله درست نشود. این مسئول در ادامه تأکید کرد «سانسوری نباید در کار باشد زیرا اگر چنین کنیم مردم منبع اطلاعاتی شان را از جاهای دیگر تهیه می‌کنند. وی گفت: باید واقعیت ها را انعکاس داد اما ملاحظات را نیز لحاظ کرد. من می‌بینم که شما مسائل را دلسوزانه پیگیری و دنبال می‌کنید و از این بابت تشکر می‌کنم.» حمزه پور در خاتمه درخواست کرد:«مسئولین انتظار دارند ابتدا مشکلات را با خودشان در میان بگذارید.»
به گزارش خبرنگار بلوطستان حجت‌الاسلام محمدرضا گراوند امام‌جمعه موقت شهرستان نیز خاطر نشان ساخت: «قدرت اول دنیا قدرت رسانه است که متأسفانه در دست استکبار است و آن‌ها با وسایل ارتباط جمعی که دارند حق را ناحق و ناحق را حق جلوه می‌دهند.» ایشان گفت:‌«خبرنگاران اگر بتوانند اعتماد را جلب کنند حرف اول را می‌زنند. »
مهمترین سخنان این جلسه توسط جناب سرهنگ  محمدصادق رستمی بیان شد و با واکنش خبرنگاران مواجه گردید. ایشان با بیان اینکه خبرنگاری از مسائل سخت و پرخطر است،  گفت اهمیت کار شما بر کسی پوشیده نیست.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان تصریح کرد: «استان ما و شهرستان کوهدشت از امن‌ترین شهرستان ها و استانهاست اما احساس امنیت در اینجا ضعیف است.»
ایشان گریزی هم به فضای مجازی زد و اظهار داشت «مرجعی باید بر سایت و وبلاگها نظارت داشته باشد. تقریباً ۹۸ وبلاگ در شهرستان ساخته شده که اغلب اخباری که منتشر می‌کنند از کانال موثق نیست رستمی گفت وبلاگها نیز باید مجوز بگیرند و بایستی حتماً ساماندهی شوند.  این مسئول تأکبد کرد که خبرنگار باید مجوز داشته باشد و برای او کارت صادر گردد. رستمی در بخشی از اظهاراتش گفت: چرا باید به گونه ای عمل شود که یک سایت به خاطر درج کامنت چهار بار شکایت شود.
عزت جعفری رئیس ارشاد کوهدشت هم تصریح کرد که خبرنگاران از رکن ها و پایه های اصلی جامعه  هستند و نقش مهم و حساسی دارند و بسان چاقوی دو لبه عمل می‌کنند.  ایشان تأکید کرد که خبرنگاران آزاد هستند و هیچ مسئولی نباید آن‌ها را تحیت فشار قرار دهد. وی گفت در شهرتان ۸ سایت فعال و ۶ نشریه مجوز دار فعالیت می‌کنند.

پس از مسئولین خبرنگاران به بیان دغدغه‌هایشان پرداختند. ابتدا مسئول دفتر خبر شهرستان خواستار سعه‌ی صدر بیشتر مدیران در برخورد با خبرنگاران شد.

آن‌گاه مهدی دوست‌محمدی مدیرمسئول سایت خبری لکنا  در واکنش به سخنان جنابسرهنگ رستمی اظهار داشت از افتخارات ما این است که چهار بار به خاطر انعکاس مشکلات مردم شکایت شده‌ایم. وی خواستار تعامل و پاسخگویی بیشتر مدیران به رسانه‌ها و افکار عمومی شد و گفت روابط عمومی در برخی ادارات تعطیل است و همین امر موجب شده که برخی مدیران به سراغ راه های غیر معمول و غیر مرسوم بروند.

حشمت اله آزادبخت نیز از دیگر افرادی بود که به مشکلات معیشتی و مالی خبرنگاران و مدیران سایت ها اشاره کرد و خواستار ساماندهی وضعیت رسانه های مجازی و کمک مالی به سایت های خبری در کوهدشت شد.

فاطمه نیازی تنها خبرنگار خانم  در جلسه هم با اشاره به مشکلات معیشتی خبرنگاران گفت: تهیه گزارش در برخی ادارات شهرستان، موجب طرح شکایت توسط برخی مدیران علیه سایت ها و خبرنگاران شده است. ما خواستار تعامل بیشتر مسئولین با خبرنگاران هستیم.

محمد بساطی سردبیر دو هفتنه نامه آساره و مدیرمسئول نشریه‌ی اینترنتی بلوطستان، با انتقاد از فیلترینگ سایت ها گفت: بهتر است در صورت بروز خطا ابتدا به سایت ها تذکر داده شود. ایشان خطاب به جناب سرهنگ رستمی اظهار داشت چرا باید در ظرف یک ماه چهار سایت شهرستان فیلتر شوند،  بی آنکه ابتدا تذکری بدان‌ها داده شود.؟ وی با اشاره به اینکه این امر بخاطر شکایت پلیس فتا بوده است، خاطرنشان ساخت: «آیا نبایداز نیروی انتظامی انتقاد کرد؟  که جناب سرهنگ رستمی در پاسخ گفت انتقاد سازنده ایرادی ندارد.

مدیرمسئول نشریه‌ی اینترنتی بلوطستان در خاتمه تصریح کرد: اشتباه و خطا در هر کاری رخ می‌دهد و طبعاً کار خبرنگاران هم با اشتباه همراه‌ست اما نباید اشتباه کسی را به پای دیگری نوشت، در قضیه‌ی قتل دو جوان ورامینی ابتدا روابط عمومی پلیس استان آن را رسانه‌ای کرد و طوری خبر را گزارش نمود که نام و آبروی کوهدشت  خدشه‌دار شد آیا مسئولین  نباید در چنین مواردی دقت بیشتری به خرج دهند؟ آیا رعایت ملاحظات تنها باید از جانب خبرنگاران باشد؟

داریوش جعفری مدیر مسئول ماهنامه کودک و نوجوان غرب کشور”پیشوک” نیز در سخنانی کامنت های ذیل مطالب سایت ها را مسائلی شخصی دانست که به همین دلیل در پربیننده ترین سایت های جهان و ایران نیز به نمایش در می آیند و نباید موجب مسئولیت برای سایت ها شوند.

امین آزادبخت مدیر سایت میرملاس هم از زحمات پلیس فتا و فرمانده‌ی نیروی انتظامی تشکر کرد.

حمید  آزادبخت از دیگر خبرنگارنی بود که در این جلسه سخن گفت، وی اظهار داشت: ما خبرنگاران نیز باید آستانه‌ی تحملمان را بالا ببریم و حوصله‌ی انتقاد شنیدن را داشته باشیم.»

 
IMG_0014
 
IMG_0018
 
IMG_0019
 
IMG_0028
 
IMG_0031
 
IMG_0033
 
IMG_0036
 
IMG_0039
 
IMG_0045
 
IMG_0048
 
IMG_0053
 
IMG_0058
 
IMG_0061
 

عکس‌ها: سینا قلندری

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. احمدی

    روز خبر نگار گرامی باد خسته نباشید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان