شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » رویدادهای نماز جمعه در هفته ایی که گذشت

امام جمعه موقت خرم آباد:نمایش اقتدار و امنیت ملی مهم‌ترین دستاورد رزمایش پیامبر اعظم(ص) است

حجت الاسلام و المسلیمن قاسم متقی نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان خرم آبادگفت: اجرای رزمایش پیامبر اعظم (ص) در تنگه هرمز و خلیج فارس، نمایش اوج آمادگی و قدرت نظامی ایران در خشکی و دریا به جهانیان است.

وی در رابطه با دستاوردهای این رزمایش افزود: نمایش اقتدار ملی، حفظ امنیت ملی، پیشگیری از خطرات و تهدید های احتمالی از دستاوردهای این رزمایش است.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروزه در مسیر پیشرفت علمی قرار گرفته عنوان کرد: عزت و اقتدار ملت ایران روز به روز افزوده می‌شود و در مذاکرات هسته ای هم ایران از استقلال و عزت خود کوتاه نمی‌آید.

وی بیان‌کرد: روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا اعتراف کرد که ایران با وجود تحریم ها توانست  سانتریفیوژها را از ۱۶۴ به ۱۹ هزار برساند.حجت الاسلام متقی نیا تصریح کرد: مدیر امنیت ملی آمریکا نیز اظهار داشته با مذاکرات نمی توان جلوی پیشرفت ایران را گرفت.

وی گفت: در کلام حضرت علی (ع) استفاده نکردن بی جا از اموال عمومی یکی از موارد تقوا است در این راستا اگر شخصی از اموال کسی استفاده کند با یک نفر طرف است اما استفاده نامشروع از بیت المال تجاوز به اموال همه مردم محسوب می شود.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به نگاه قرآن و روایات در رابطه با منابع طبیعی و محیط زیست خاطرنشان‌کرد: بر اساس آیات قرآن منابع طبیعی و محیط زیست اطراف ما کتاب، آیه و ملک خدا هستند.وی افزود: خداوند مالکیت آسمان، زمین، دریا، آب، مراتع، جنگل‌ها، منابع زیر زمینی، هوا و فضا را در اختیار دارد و آنها را در اختیار انسان قرار داده است.

وی گفت: پیامبر اکرم (ص) در چندین مورد از آسیب رساندن به آب، درختان و منابع نهی کرده اند به طوری که در بدو ورود به مدینه در منشور نوشته شده خود در بخش عمده آن به چگونگی تعامل با محیط زیست پرداخته بود.

حجت الاسلام متقی نیا با اشاره اعدام یک مفسد اقتصادی در خرم آباد افزود: از مرگ کسی خوشحال نمی شویم حتی اگر مفسد اقتصادی باشد.

به گزارش تسنیم وی گفت: این مفسد اقتصادی چندین سال در جلوی چشم  کسانی که وظیفه شان جلوگیری از بزه بود کار کرد اما کسی جلوی او را نگرفت از این رو وظیفه ذاتی قوه قضاییه پیشگیری از جرم است و باید این وظیفه را در جامعه انجام دهد.امام جمعه موقت خرم آباد اظهار داشت: دستگاه های ذی ربط باید از انجام بزه در جامعه جلوگیری کنند و در این راستا دستگاه قضایی و اجرایی هر دو مسئول هستند تا از وقوع جرم در جامعه جلوگیری کنند.وی با اشاره به نزدیک شدن هفته درختکاری افزود: هفته درخت کاری در ۵۳ هزار هکتار زمین ۲۸۰ هزار اصله درخت کاشته می شود و در این زمینه از مردم دعوت به همکاری می کنیم و شایسته است هر خانواده  یک درخت بکارد.

حجت الاسلام متقی نیا با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) اولین شهید راه ولایت و الگوی کامل انسانیت برای همه مردم جهان است که اولین وظیفه خود را دفاع از ولایت دانست.

امام جمعه بروجرد :آموزش وپرورش درجهت پرورش و تربیت دینی دانش اموزان تجدیدنظرکند
IMG18473921

حجت الاسلام حسن ترابی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد به هشتم اسفند ماه روز امور تربیتی اشاره کرد و افزود: در نظام اسلامی آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت باید با هم باشد و نظام آموزشی باید با پرورش و تربیت عجین باشد .
وی جدایی آموزش از پرورش و تعلیم از تربیت را از ویژگی های نظام های سکولار دانست و افزود: در نظام های سکولار علم منهای دین و معنویت و دانش منهای اخلاق تدریس می کنند ، اما در یک نظام الهی اسلامی مثل جمهوری اسلامی ، آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت باید با هم بوده و حتی بر اساس تعالیم قران باید تربیت مقدم بر تعلیم و پرورش روح و جان دانش اموز مقدم بر آموزش باشد.
وی اضافه کرد: اگر علم و دانش در اختیار افراد تربیت شده باشد هم برای خود و هم جامعه و دنیا مفید است و اگر بنا باشد انسان های تربیت نشده محروم از علم و دانش باشند بهتر است .

امام جمعه بروجرد تاکید کرد: وزارت اموزش و پرورش و کادر اداری و آموزشی آن باید تمام همت خود را بیش از آموزش علوم، مصروف پرورش وتربیت جوانان و نوجوانان این ملت که به عنوان امانت در اختیار دارند بکنند.

حجت الاسلام ترابی افزود: اگر پرورش و تربیت جوانان و نوجوانان در مدارس مهم است باید سرمایه گذاری کنیم و اعتبارات و امکانات لازم را به بکار بگیریم وگر نه به جایی نمی رسیم واینگونه ما نمی توانیم خیالمان از آینده راحت باشد.

امام جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود به رزمایش پیامبر اعظم ۹ نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این رزمایش بازدارنده و با هدف نشان دادن اقتدار نظام جمهوری اسلامی به دشمنان فرامنطقه ای برگزار شد و بازتاب گسترده ای در رسانه های دنیا و غرب داشت و قدرت و توان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در جهت حفاظت از منافع ملی و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی نشان داد.

خطیب جمعه بروجرد افزود: این اقتدار به نمایش در آمده علاوه بر اینکه پیام صلح و دوستی نظام جمهوری را به کشورهای منطقه نشان داد ، باعث شد تا دشمنان فرامنطقه ملت ایران هم حساب کار دستشان بیاید و حساب ویژه ای روی قدرت نظامی جمهوری اسلامی باز کنند و بدانند که با افزایش ناو جنگی که آسیب پذیری آن بیش از هر زمان دیگری آشکار شده نمی توانند شرایط منطقه را تغییر دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات ارایه شده توسط مدیریت توزیع برق شهرستان اشاره کرد و خدمات رسانی مطلوب را منوط به پرداخت بهای برق مصرفی توسط مشترکین دانست.
حجت الاسلام ترابی با بیان اینکه مدیریت برق شهرستان ۱۱ میلیارد تومان از مردم و ادارات و کارخانجات طلب دارد، افزود: با این طلب بالا، قطعا در بودجه سالانه رقمی برای مدیریت توزیع برق شهرستان قرار نمی دهند و اگر بودجه ای لحاظ نشود، خدمات رسانی به مردم دشوار می شود.

امام جمعه بروجرد همچنین فرارسیدن ایام فاطمیه اول اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل موثری که می تواند جوامع اسلامی را در برابر هجوم فکری فرهنگی غرب توانایی و مقاومت ببخشید داشتن چهره های بسیار ممتاز و شخصیتهای نمونه و متعالی در تاریخ است که خوشبختانه اسلام از این نظر بسیار غنی و قوی است.
وی تاکید کرد: قطعا مردم هم در فاطمیه اول و هم فاطمیه دوم ، ارادات خود را به خاندان عترت و طهارت نشان خواهند داد.

امام جمعه پلدختر: دولت تورم را کنترل کند
http://namaz-poldokhtar.ir/images/fbfiles/avatars/gallery/lorvand%203.jpg

حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پلدختر اظهار داشت: رزمایش پیامبر اعظم (ص) بسیار زیبا و همراه باشهامت سپاه قهرمان پیام مهمی برای دشمنان داشت و در دل آنان وحشت و هراس ایجاد کرد.وی به اجرای رزمایش پیامبر اعظم (ص) توسط نیروهای سپاه و کسب موفقیت‌های آن‌ها اشاره و افزود: این رزمایش سپاه قدرت فرزندان ایران را به جهانیان نشان داد و این نمایش قدرت دفاعی در برابر تهدیدات نظامی آمریکا و گوشه‌ای از توانمندی ایران اسلامی است که باید از سپاه پاسداران قدردانی کرد.

وی به ۱۴ اسفند سال ۱۳۵۷ سالروز تشکیل تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به‌فرمان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: این نهاد ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۴ اسفند ۵۷ با صدور حکم امام خمینی (ره) برای حمایت وامداد محرومان و مستضعفان تأسیس شد و تاکنون برای رفع محرومیت و خدمات‏‌رسانی به محرومان گام‎های بزرگ و بلندی برداشته است.

من دراین یک سال حمایت های خود از دولت را کردم اما از اینکه دکتر روحانی میگویند تورم نه تنها مهار شده بلکه در حال کم شدن است را قبول ندارم . وی افزود : مگر آقای روحانی نگفت هرگاه وضعیت جیب مردم خوب شد آن وقت تورم مهار شده است .حجت الاسلام لروند اظهار داشت :این روزها سیر گرانی مرغ وبرخی دیگر از اجناس باعث نگرانی و ناامیدی مردم از وعده های دولت شده است و وضعیت تورم را می توان از وضعیت جیب مردم ملا حظه کرد

امام‌جمعه پلدختر گفت: عربستان سعودی با شاه جدید اوضاع خوبی ندارد و مسئولان آن به‌ویژه مسئولان سیاست خارجی آن تغییر کرده‌اند.وی اظهار داشت: کشور ما اهل منطق و گفت‌وگو است و این روند را ادامه می‌دهد و اگر شروط غیرعاقلانه بگذارند ملت از دانش هسته‌ای خود دفاع می‌کند.

امام‌جمعه پلدختر تصریح کرد: طرف مقابل در مذاکره هسته‌ای از نامردی هیچ‌چیز کم ندارد و ما نباید دشمنی دشمن را فراموش کنیم.لروند با تقدیر از سفر رئیس قوه قضاییه کشور به لرستان تصریح کرد: آیت‌الله لاریجانی مجتهدی عالم و منطقی و باسواد است که در مقابل گردن‌کلفت‌های اقتصادی ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد: خبر پرداخت وام به مبلغ ۶ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به فردی بدون وثیقه تأسف‌بار است و از دستگاه قضایی کشور مردم انتظار دارند مجرم‌تر از فرد وام‌گیرنده که بانک و مسئولان اعطاکننده تسهیلات بانکی هستند را تحت محاکمه و به‌شدت و قاطعیت با آن‌ها برخورد کند.لروند افزود: یک‌پنجم از بودجه کشور را به یک فرد وام داده‌اند که از رئیس قوه قضاییه کشور می‌خواهیم با این گردن‌کلفت اقتصادی برخورد کند.

امام جمعه نور آباد گفت :رهبر معظم انقلاب هر نکته ، دستوری یا فرمانی که می دهند مسوولان می بایست در جهت تحقق منویات و خواسته های معظم له تلاش کنند چون رهبر معظم انقلاب بر اساس نیازها و شرایط روز رهنمودهایی را بیان می کنند.حجت الاسلام هاشمی نزاد رزمایش پیامبر اعظم سپاه پاسداران را نشان دهنده اقندار ایران اسلامی دانست وگفت : سپاه با این رزمایش لرزه برتن دشمنان نظام انداخته است.

وی اظهار داشت : رهبر عزیزمان بارها و دردمندانه از موضوع اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالاهای داخلی را مطرح کرده اند و بر این نکته تاکید دارند .
وی ، یکی از راههای تقویت اقتصاد مقاومتی را اخذ مالیات عنوان کرد و بیان داشت: برخی ها فکر می کنند اگر مالیات پراخت نکنند زرنگی می کنند در حالیکه این گناه بزرگی و خیانتی در حق کشور است .

امام جمعه نور آباد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ، توجه به اقتصاد دانش بنیان و دوری از اسراف را موجب تقویت اقتصاد کشور عنوان کرد و ادامه داد : مسئولان اقتصادی کشور بایستی با برنامه ریزی وابستگی اقتصاد کشورمان را به نفت کاهش دهند تا دشمنان نتوانند با این موضوع بازی کنند.

امام جمعه کوهدشت : دنیا بداند ایران در مذاکرات صادق است

1387539420_euntitled-23

امام جمعه کوهدشت در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت :دنیا باید بداند ایران در مذاکرات صادق است و اگر توافق صورت نگیرد مقصر طرف مقابل خواهد بود. وی افزود : اگر مذاکرات به نتیجه نرسد خود آنها ضرر میکنند. امام جمعه کوهدشت با اشاره به قدرت نمایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران درنهمین رزمایش محمد رسول الله (ص)گفت:جمهوری اسلامی ایران با توجه به سلاح های فوق مدرن وامکان برخورد با هر توطئه ی با هیچ کشوری درگیری ندارد ولی زورگویان باید بدانند که اگر حتی فکر نابودی یا نفاق میان مردم ولایت مدار ایران را بکنند رزمندگان اسلام همیشه آماده هستند و آن هارا در آتش سلاح های جنگی شان می سوزانند.

حجت الاسلام طهماسبی شناخت انواع محرومیت ها،یافتن محرومان وامدادرسانی به آنها، اقدام در رفع درد و رنج آنها  وبرآورده کردن کمبود خانواده های نیازمند وتحت پوشش ،تکمیل فعالیتهای فرهنگی و آموزشی وتربیتی و تبلیغی  را از جمله وظایف نهاد کمیته امداد ارزیابی کرد وگفت : ازمردم فهیم وقدرشناش کوهدشت میخواهم تا درهفته نیکوکاری با پرداخت وجوهات نقدی به کمیته امداد یاری کنند تا دراین ایام برای خانواده ای نیازمند درایام نوروز کمک کنند.وی افزود : از برادران کمیته حضرت امداد می خواهم درجشن نیکو کاری  اولویت بندی کنند

امام جمعه الیگودرز:هیچ‌گونه نظارتی بر بازار وجود ندارد!

139109186261

حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده امام جمعه در جمع نماز‌گزاران این شهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع اعضای ستاد کنگره شهدای امور تربیتی گفت: هنگامی که حضرت آقا به صراحت به معضل واردات کالا اشاره می‌کنند، مسوولان باید عمق فاجعه را در‌یابند و به فکر چاره باشند.
به گزارش یافته وی با اشاره به این که مافیای قاچاق کالا تولید داخلی را فلج می‌کند افزود: در حالی که ما با گدایی مبلغ ۲٫۴ میلیارد دلار از ۱۰۰ میلیارد دلار بلوکه شده خودمان را دریافت می‌کنیم، واردات کالا‌های خارجی در این شرایط چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟!
 امام جمعه الیگودرز در بخشی دیگر از سخنان خود به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: همان‌گونه که حضرت آقا فرمودند اقتصاد مقاومتی با تکرار زبانی اتفاق نمی‌افتد و مسوولین باید اقدام عملی داشته باشند.
وی با اشاره به این که حمایت از مصرف کننده با شعار و سمینار انجام نمی‌شود افزود: متاسفانه بازار به حال خود رها شده و هر کس اجناس خود را با قیمت‌های دلخواه به فروش می‌رساند و هیچ نظارتی نیز وجود ندارد.
خطیب نماز جمعه به توزیع سبد کالا در الیگودرز اشاره کرد و افزود: متاسفانه مرغ منجمد و برنج تاریخ گذشته را به مردم تحویل می‌دهند؛ اگر چه برخی مسوولین شهرستان در حال پی‌گیری موضوع هستند، اما به راستی این چه حمایتی از مصرف کننده است؟!
وی با اشاره به افزایش بهای حامل‌های انرژی گفت: در آستانه عید نوروز هستیم و متاسفانه مردم با گرانی دست و پنجه نرم می‌کنند و برخی هم بدون توجه به تورم، نام معجزه را بر اقدامات خود می‌گذارند.
حجت‌الاسلام ارزنده ضمن تبریک سال‌روز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از زحمات رییس و کارکنان امداد الیگودرز تقدیر نمود و افزود: مردم در آستانه سال نو نیازمندان را فراموش نکنند و در هفته احسان و نیکوکاری در حد توان در این اقدام خداپسندانه مشارکت نمایند.
وی ضمن تسلیت سال‌روز شهادت حضرت فاطمه‌(س) گفت: مردم دقت کنند حرمت ایام فاطمیه حفظ شود و هیأت‌های مذهبی نیز در برگزاری با شکوه مراسم مختص این ایام تلاش نمایند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان