شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » رویدادهای نماز جمعه لرستان در هفته ایی که گذشت

امام جمعه خرم‌آباد:ملت ایران در سایه رهبری از حقوق هسته‌ای خود کوتاه نمی‌آید

IMG_20150529_131053

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آبادبه شش تیرماه سالروز سوءقصد به مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: منافقین در این روز قصد شهادت مقام معظم رهبری را داشتند که خدای متعال در این حادثه ایشان را یاری نمود و برای ملت ایران حفظ کرد و ذخیره‌ای برای امروز ایران اسلامی قرار داد تا پرچم اسلام و ایران در اختیار ایشان باشد.

وی همچنین به هفتم تیرماه سالروز شهادت مظلومانه آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اشاره نمود و تصریح کرد: حادثه هفت تیر تلخ‌ترین حادثه انقلاب اسلامی ایران است که ۷۲ تن از سران و شخصیت‌های نظام همراه با دکتر بهشتی توسط دشمن شهید شدند و در واقع، دشمن با این کار خود قصد تضعیف نظام را داشت، ولی از آنجایی که انقلاب ما یک انقلاب الهی بود، در برابر توطئه دشمن ایستادگی کرد و در واقع این حادثه باعث رسوایی و روشن شدن چهره خبیث منافقین و آمریکا شد.

میرعمادی گفت: شهید بهشتی با شهادت خود، حقانیت خود را به اثبات رساند و در این حادثه این موضوع برای مردم روشن شد و در واقع این حادثه یک انسجام و وحدت در بین مردم به وجود آورد و نشان داد که این انقلاب زیر سایه حضرت ولی‌عصر(عج) قرار دارد.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: خوشبختانه امروز در رأس قوه‌قضائیه یک مجتهد عالم وجود دارد که در هیچ جای دنیا اینگونه نیست و می‌بینیم که در سال‌های اخیر کارهای بزرگی توسط دستگاه قضا صورت گرفته که نمونه بارز آنها برخورد با خاطیان فتنه ۸۸ و مفسدان اقتصادی و آقازاده‌های خطاکار بود و مردم نیز از قوه‌قضائیه انتظار دارند که بدون هیچ ملاحظه‌ای با مفسدان اقتصادی و خاطیان دانه‌درشت برخورد کند.

میرعمادی به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام اشاره کرد و گفت: سخنان ایشان حجت را بر همه تمام کرد و مسیر حرکت دولت و ملت و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای را به خوبی روشن کرد.

وی افزود: سخنان مقام معظم رهبری چهار نکته اساسی داشت که اولین نکته آن، تمجید و حمایت ایشان از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای و به کار بردن اوصافی مانند شجاع، متدین و امین در مورد آنها بود که باعث شد همدلی و همزبانی در جامعه به وجود آید.

میرعمادی خاطرنشان کرد: دومین نکته سخنان ایشان این بود که پشتوانه بزرگی برای مذاکره‌کنندگان هسته‌ای به وجود آورد تا در مقابله با زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستادگی کنند، چرا که امروز یک وحدت ملی در مسئله مذاکرات هسته‌ای در جامعه به وجود آمده است و این خود یک موفقیت بسیار بزرگ است که مذاکره‌کنندگان این اطمینان را به دست می‌آورند تا با پشتوانه عظیم از حق ملت ایران دفاع کنند.

وی بیان کرد: نکته دیگر سخنان ایشان مشخص کردن خط قرمزها در مذاکرات هسته‌ای بود و تأکید بر اینکه تمام تحریم‌ها در زمان انعقاد توافق‌نامه به صورت یک‌جا باید برداشته شود و اینکه به هیچ وجه حق گفت‌وگو با دانشمندان هسته‌ای به بیگانگان داده نخواهد شد و در واقع بسیاری از خطوط قرمزی که ملت ایران خواهان آن است، توسط مقام معظم رهبری مشخص شد.

امام جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: نکته دیگر، تنوع به منتقدان مذاکره هسته‌ای بود و اینکه بدانیم انتقاد کردن از عمل کردن آسان‌تر است و به واقع باید در انتقادها توجه بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: مسئله اساسی‌ دیگر، نشان دادن اهداف اصلی آمریکا و زیاده‌خواهی‌ها و بدعهدی‌های آمریکا در مذاکرات بود و در واقع به گفته ایشان، آمریکا می‌خواهد فناوری هسته‌ای ایران را از بیخ برکند ولی کور خوانده است، چرا که دولت و ملت ایران در سایه رهبری تا آخرین قطره خون خود از حق هسته‌ای خود دفاع کرده و در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کند.

امام جمعه پلدختر: شهید بهشتی  یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین شخصیت‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود

IMG_0545

حجت الاسلام محمد سوری امام جمعه پلدختر در خطبه های نماز جمعه این شهر با شاره به وقایع ششم و هفتم تیر سال ۶۰ گفت:در ششم تیر ماه حادثه‌ای برای مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران  رخ داد و خداوند خواست معظم له را محفوظ نگه دارد تا بعنوان جانشین اما م خمینی برگزیده و ایران اسلامی امروز با رهنمودهای ایشان در برابر کفار و استکبار جهانی مقاومت کند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش در هفتم تیر به ویزه شهید سید فخرالدین رحیمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی افزود: شهید بهشتی به معنای واقعی کلمه یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین شخصیت‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

حجت الاسلام سوری اظهار داشت:روزانه تریلرهای نفت‌کش زیادی در محورهای مواصلاتی شهرستان پلدختر عبور می‌کنند که واژگونی این وسایل نقلیه سنگین در این مسیر چالش‌های فراوانی به خاک و منابع آب و کشاورزی و محیط‌زیست وارد می‌کند.وی افزود: با استمرار این آلودگی توسط تریلرهای نفت‌کش سبب مسئولان استان و شهرستان باید به فکر چاره اساسی برآیند.

امام جمعه پلدختر اظهار داشت: وزارت نفت باید پاسخگوی اتفاقات واژگونی تریلرهای نفت‌کش در محورهای مواصلاتی این شهرستان باشد و خسارت وارده به خاک، منابع آب و محیط‌زیست را جبران کند.

امام جمعه الیگودرز:باید برای مقابله با اعتیاد همه وارد عمل شوند

امام جمعه الیگودرز گفت: برای مبارزه و مقابله با پدیده خانمان‌سوز اعتیاد به مواد مخدر آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و خانواده‌ها وارد عمل شوند.به گزارش خبرگزاری فارس از الیگودرز، حجت‌الاسلام محمد علی ارزنده ظهر امروز در جمع نمازگزاران این شهر به معضل افزایش مصرف مواد مخدر در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه طبق آمارهای رسمی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کشور به مواد مخدر اعتیاد دارند که با احتساب خانواده‌های آنها حدود پنج میلیون نفر درگیر این معضل هستند.
وی با اشاره به اینکه ۱۷ درصد از معتادران دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، افزود: استعمار برای مطیع کردن کشورهای دیگر راه‌های مختلفی را در پیش می‌گیرد که یکی از آنها از طریق واردات مواد مخدر است و کشور ما نیز به جهت همجواری با افغانستان تحت‌الشعاع این معضل قرار گرفته است.
وی ضمن تقدیر از خدمات نیروی انتظامی در برخورد با مواد مخدر و تاکید بر تلاش همگانی گفت: برای مبارزه و مقابله با پدیده خانمان‌سوز اعتیاد به مواد مخدر آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و خانواده‌ها وارد عمل شوند.
‌ارزنده با انتقاد از وجود نقاط آلوده در شهر اظهار داشت: وجود این مناطق باعث ایجاد ناامنی و فساد شده است که نیروی انتظامی لازم است، نسبت به پاکسازی این مناطق اقدامی اساسی انجام دهد.

امام جمعه الیگودرز در بخشی دیگر از سخنان خود به دیدار سران نظام با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: همان‌گونه حضرت آقا فرمودند اگر مشکلات را صادقانه با مردم در میان بگذارید و ایشان را از اوضاع و احوال کشور با خبر کنید، یقینا مقاومت خواهند کرد.
وی افزود: تحریم و فشار بر راستی و حقیقت‌گویی از صدر اسلام تاکنون بوده و پیامبر اسلام هم از این  موضوع مستثنی نبود و تا پایان عمر برای دین اسلام تلاش کرد و مشکلات را تحمل می‌کردو حتی در ۳۶ سال گذشته مردم کشور ما علی‌رغم جنگ و فشارها و تحریم‌‎ها مقاومت نموده و همواره در صف اول صحنه‌های حساس بوده‌اند.
خطیب نماز جمعه ‌با اشاره به سرنوشت دیگر کشورها که اصول خود را تحت فشار غرب زیر پا گذاشته‌اند، افزود: کسانی که گمان می‌کنند، اگر اصولمان را نادیده بگیریم، درها باز می‌شود و تمام مشکلات رفع می‌شود، سخت در اشتباه هستند، زیرا کره شمالی هم برخی سایت‌های هسته‌ای خود را منفجر کرد و همچنان با مشکلات دست به گریبان است.
ارزنده افزود: تنها راه مقابله با مشکلات خودباوری و تلاش در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی است و بی‌شک در صورت تحقق این خواسته به هیچ قدرتی نیاز نخواهیم داشت.

امام جمعه بروجرد: محور مذاکرات هسته‌ای منطبق بر بیانات مقام معظم رهبری باشد

امام جمعه بروجرد گفت: محور مذاکرات هسته‌ای باید منطبق بر بیانات مقام معظم رهبری باشد و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با دقت در بیانات ایشان خطوط قرمز را رعایت کرده و از آن‌ها عدول نکنند.

به گزارش بلوطستان به نقل از تسنیم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ترابی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه در جمع نمازگزاران بروجردی، اظهار داشت: تأکید مقام معظم رهبری بر حفظ وحدت ملی و یکپارچگی آراء و نظرات در مسائل هسته‌ای کشور از مهم‌ترین محورهای بیانات اخیر مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به بیانات مهم و صریح مقام عظمی ولایت و مرجعیت در جمع مسئولان و کارگزاران نظام در هفته گذشته افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار به بیان هفت محور مهم پرداخته و تأکید کردند همه مسئولان به دنبال توافق خوب، منصفانه و غیرتمندانه هستند.امام جمعه بروجرد بیان کرد: در ایران میان مردم و مسئولان بر سر کلیات و اصول مذاکرات هسته‌ای اختلاف نظری وجود ندارد بلکه اختلاف سلیقه تنها در شیوه‌های بیان این‌گونه مسائل است که نباید به دوقطبی شدن جامعه منجر شود.

وی با بیان این‌که ایران اسلامی به دنبال یک توافق خوب از مذاکرات خود است، عنوان کرد: جای هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای نیست که ملت ایران و در رأس آن‌ها نمایندگان تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به دنبال رسیدن به یک توافق خوب است و این مهم از محورهای سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر بود.

ترابی خاطرنشان کرد: بیان خطوط قرمز در مذاکرات هسته‌ای توسط مقام معظم رهبری از دیگر محورهای مهم بیانات اخیر ایشان در جمع کارگزاران نظام است که بر حفظ تمامی خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای تأکید کردند.وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با رد یک شایعه مبنی بر متفاوت بودن بیانات ایشان در جمع‌های عمومی و خصوصی آن را یک شایعه دانسته که توسط تبلیغات مسموم دشمنان به وجود آمد است.

امام جمعه بروجرد با بیان این‌که مقام معظم رهبری با اعلام حمایت جدی خود از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اوصافی همانند غیرت، شجاعت و تدین را به آن‌ها نسبت دادند، افزود: با توجه به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای همواره با شجاعت از مواضع بر حق ملت ایران دفاع کرده اما ممکن است گاهی در تشخیص خود دچار اشتباه شود که مردم و مسئولان باید مواظب باشند در این راه خطا نکنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر سال ۱۳۶۰ اظهار داشت: از ۳۱ خرداد تا هفت تیر سال ۶۰ نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشت، این هشت روز بسیار سخت با شهادت دکتر مصطفی چمران آغاز و ختام خونین آن شهادت ۷۲ تن از مسئولان، مدیران و بزرگان تأثیرگذار کشور است.

ترابی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: اقتدار نظام بسته به اقتدار قوه قضائیه است و به هر میزان دستگاه قضایی کشور اقتدار از خود نشان دهد و مقتدرانه عمل کند به همان میزان بر عظمت و قدرت کشور افزوده می‌شود.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: مواد مخدر همواره به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی و خانواده‌ها بوده و آتشی است که سرمایه‌های ملی و انسانی را به نابودی می‌کشاند.امام جمعه بروجرد با بیان این‌که مبارزه با موادمخدر نیازمند عزم ملی است، افزود: این مهم تا به حال در کشور محقق نشده بنابراین برای نهادینه شدن آن نیاز است تک تک آحاد جامعه در کنار نیروهای نظامی و امنیتی تلاش کنند تا بتوان بر این معضل اجتماعی پیروز شد.

امام جمعه موقت الشتر:تکیه بر ظرفیت‌های داخلی راه برون‌رفت از مشکلات است

حجت الاسلام والمسلمین صالحی،امام جمعه موقت الشتر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته الشتر با اشاره به واقعه ۷ تیر سال ۵۷ و شهادت ۷۲ تن از یاران انقلاب اظهار داشت: این واقعه، چهره منافقان را آشکار و حقانیت اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی را اثبات کرد.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی از یاران صدیق و وفادار امام(ره) بود افزود: شهید بهشتی در مبارزات قبل از انقلاب خود، بارها روانه زندان رژیم طاغوت شده بود و بعد از پیروزای انقلاب نیز با تأسیس شورای انقلاب به فرمان حضرت امام(ره) به فعالیت‌های سیاسی خود در دفاع از آرمانهای نظام ادامه داد.

امام جمعه موقت الشتر با اشاره به هفته قوه قضاییه نیز تصریح کرد: اگر خواهان این هستیم که جرم در جامعه به حداقل برسد، باید مسأله پیشگیری از وقوع جرم توجه جدی شود و در این موضوع، همه آحاد جامعه مسئولیت دارند.خطیب جمعه الشتر در ادامه با اشاره به دیدار اخیر مسئولان نظام با مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر توجه به اقتصاد مقاومتی، به جایگاه اقتصادی ایران در منطقه و جهان اشاره و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود کشور در جهت رشد اقتصادی نهایت استفاده و بهره‌برداری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دست یابی به اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب، دور از دسترس نیست افزود: اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است.

حجت‌الاسلام صالحی با تأکید بر لزوم شناسایی فرصت‌ها و پتانسیل‌های کشور در بخش اقتصادی اظهار داشت: تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی در بخش‌های گوناگون از ضرورت‌های رشد اقتصادی کشور و راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است.

وی افزود: کشور ما در هر شرایطی که باشد، تکیه بر اقتصاد مقاومتی ضروریست و با توجه به اوضاع منطقه و جهان، پایه‌های اقتصادی کشور باید طوری ساماندهی شود که تکانه‌های جهانی در آن اثری نداشته باشد و در این راستا از توان داخلی و نیز ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده شود.

حجت‌الاسلام صالحی ادامه داد: اگر اقتصاد داخلی با اتکای به ظرفیت‌های انسانی موجود و دانش بومی و نیز تولید داخلی باشد، تحریم‌ها هیچ‌گونه اثری بر کشور ما نخواهند داشت.

امام جمعه کوهدشت: بیانات مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته ایی فصل الخطاب است

حجت الاسلام طهماسیبی در خطبه های نماز جمعه این هفته کوهدشت گفت: با توجه به شرایط حساس منطقه ضرورت دارد منویان مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته ایی در اولویت قرار گیرد.

امام جمعه کوهدشت افزود: بیانات مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته ایی فصل الخطاب بوده و باید از مذاکره کنندگان حمایت شود.وی با اشاره به وقایع ششم و هفتم تیر سال ۶۰ گفت: ترور نافرجام مقام معظم رهبری و زنده ماندن معظم له عنایت خداوند بود . طهماسبی اظهار داشت:ک شهید بهشتی از یاران وفادار حضرت امام “ره” و از شخصیت های برجسته انقلاب اسلامی بود که خدمات ارزنده ایی را از خود به یاد گار گذاشته است.

وی ماه رمضان را ماه فضیلت و بندگی و عبودیت دانست و افزود: کرامت و بزرگی این ماه باید حفظ شود و از روزه خواری در ملا عام پرهیز گردد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان