شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » سازمان‌های مردم نهاد باعث هم‌افزایی قدرت افراد می‌گردند

به گزارش بلوطستان، فرماندار خرم آباد با اشاره به اهمیت جایگاه NGOها در تسریع فعالیتهای اجتماعی گفت : اینکه افراد در کنار همدیگر به یک فعالیت گروهی می پردازند به هم افزایی می رسند و با حضور در تشکل ها و سازمان ها ی مردم نهاد ما به هم افزایی و قدرت بیشتری برای رسیدن به اهدافمان دست می یابیم.
حبیب اله خجسته پور که در جمع فعالان سازمانهای مردم نهاد شهرستان خرم آباد سخن می گفت ضمن تقسیم بندی جوامع به دو دسته توده ای و مشارکتی گفت :جوامع توده ای شکل ندارند و افراد د این جوامع بصوت توده ای رفتار می کنند .
وی در ادامه گفت : در جوامع توده ای مردم بیشتر به مسائل حاشیه ای توجه می کنند و این هم به خاطر عدم وجود سازمانها و تشکل هایی برای هدایت افراد به سمت تعالی است . وی اضافه کرد در این جوامع حاشیه بر متن پیروز می شود .
خجسته پور توجه بیش از حد افراد به ریز و درشت زندگی دیگران را از دیگر و یژگیهای جوامع توده ای بیان کرد و گفت :در این فضا افراد به جای اینکه انرژی و وقتشان را در مسیر تعالی ، رشد و تکامل خود و جامعه صرف نمایند ، صرف زندگی خصوصی دیگران می کنند .
فرماندار ضمن بیان اینکه موج سواری از مظاهر این جوامع است گفت : افراد سودجو و فرصت طلب در جامعه توده ای در شرایط مختلف بر موج ها سوار می شوند و به جایگاههایی که مد نظرشان است می رسند .وی شایعات را اساس و بنیان جوامع توده ای بیان کرد و اظهار کرد : در جوامع توده ای به جای تکیه بر علم و دین بر خرافات تأکید می شود
DSC03293
خجسته پور علت این مسأله را نبود سازمانهای مشارکت کننده برای روشن ساختن افکار مردم بیان کرد و گفت : اگر در جامعه سازمانهایی برخاسته از خود مردم باشند که هدفشان کمک به آنها در روشن کردن مسائل باشد دیگر جامعه به سمت خرافات و شایعه نمی رود .
فرماندار خرم آباد ضمن پرداختن به ویژگیهای جوامع مشارکتی گفت : افراد در این جوامع بدنبال راه خروج خود از بن بست ها هستند و به مشارکت در تعیین سرنوشت خود و دیگران می پردازند.
وی با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته افراد با توجه به علائق مختلفی که دارند همزمان در چندین سازمان مردم نهاد مختلف به فعالیت می پردازند گفت : ما نباید فعالیت مشارکتی افراد را در سمن ها محدود به یک سمن نماییم . بلکه باید از افراد بخواهیم همزمان در چند NGO مختلف خیریه ، محیط زیستی ، ورزشی ،فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی به فعالیت بپردازد .
حبیب اله خجسته پور با بیان اینکه در قرآن بیان شده که دست خدا با جماعت است گفت : مهمترین کارکرد یک سمن ارائه یک مدل برای حل یک مشکل اجتماعی است . خجسته پور در تشریح این مطلب گفت : شاید یک نفر مشکل را در اعتیاد ببیند و یک نفر دیگر در محیط زیست و دیگری در فقر ، پس می توان برای هر کدام از این موضوعات اقدام به راه اندازی و تشکیل یک سازمان مردم نهاد نمود .
وی اظهار کرد : ماشاید به تنهایی نخبه نباشیم اما زمانی که در کنار همدیگر قرار بگیریم و یک مدل برای حل یک مشکل ارائه نماییم به نخبگی برسیم .
وی در پایان گفت : یک NGO زمانی می تواند موفق باشد که بصورت تخصصی کار نماید و در عین حال غیر انتفاعی و غیر دولتی باشد . خجسته پور گفت : ما نباید از یک سمن برای اهداف سیاسی استفاده نماییم .

                                                        با سپاس از:  روابط عمومی فرمانداری شهرستان خرم آباد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان