شما اینجا هستید
اجتماعی » ستاری می رود ؟

عباس دارایی/  ایمان خسروی امروز رسما بعنوان فرماندار الیگودرز معارفه شد . سوای اینکه سومین فردی است که طی سه ماه اخیر پس از حسینی و دالوند ( سرپرستان منصوب استاندار لرستان  ) حکم فرمانداری این شهرستان را می گیرد ، نکته قابل توجه معارفه او ، عدم حضور بهرام ستاری معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بود که در روال معمول استاندار یا او می بایست در آئین معارفه فرمانداران حضور پیدا می کردند اما در اقدامی عجیب به جای ستاری که طی ماههای گذشته فرمانداران دولت سید ابراهیم رئیسی را در لرستان معارفه کرده است ، این احمد رضا دالوند بود که در قامت معاون عمرانی استاندار ، فرماندار جدید الیگودرز را  معارفه کرد.

موضوع از دو حالت خارج نیست ، یا ستاری در استان نبوده و در غیاب او دالوند این معارفه را انجام داده و یا در استان حضور داشته و استاندار ترجیح داده ، زحمت معارفه خسروی را به معاون عمرانی خود محول کند .

اگر ستاری در استان حضور نداشته این اقدام ناشی از یک تاکتیک هماهنگ اما در ظاهر ناهماهنگی است که در در نبود  معاون سیاسی ، فرماندار الیگورز را معاون عمرانی استاندار معارفه کرده است و اگر هم او در استان بوده و معاون غیر مرتبط با این انتصاب اقدام به معارفه فرماندارِ جدید کرده هم که هدف از این کار مشخص است .

فرماندار جدید الیگودرز می شد با حضور معاون سیاسی امنیتی در روزی که او در استان حضور داشت معارفه شود و شاید خیلی برای استانداری تفاوتی نمی کرد که خسروی در الیگودرز سه شنبه معارفه می شد یا چهارشنبه و نهایتآ پنجشنبه !

چه در دولت گذشته و چه در دولت فعلی در استان در معارفه فرمانداران معاونین سیاسی ، حضور داشته اند ،رویکرد بازوند استاندار بازوند این بود که خود عمدتا فرمانداران را معارفه می کرد و در برخی انتصابات دیگر نیز معاونین سیاسی او حضور داشتند و در دوران خادمی استاندار سابق نیز تمامی فرمانداران منصوب او را معاونین سیاسی اش معارفه می کردند و در دوره زیویار نیز همین روند طی شده و معاون سیاسی منصوبان زیویار را در حوزه فرمانداران معارفه می کرد.

عدم حضور ستاری معاون سیاسی امنیتی در این معارفه اما یک اتفاق غیر معمول است که شاید بی ارتباط با خبری نیست که این روزها در فضای سیاسی استان مبنی بر رفتن او از لرستان مطرح شده است .

اینکه ستاری ارتباطش با استاندار خوب نبوده و یا استاندار روی خوشی به معاون لرتبار اما غیر بومی خود نشان نداده است را باید در فرصتی دیگر تحلیل کرد اما ستاری بر اساس آنچه منابع موثق خبر می دهند زیر پایش سست شده و این روزها منابع غیر رسمی اما موثق از کنار گذاشتن او از سمت معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان خبر می دهند آن هم در حالی که او دست کم در مقایسه با بسیاری از منصوبان استاندار یک سروگردن بالاتر بوده و برخی نیز احتمال می دادند در ادامه مسیر و بر فرض احتمال تغییرات زودهنگام دولت در مجموعه استانداران ، شاید او مهرهِ دمِ دستی باشد که از معاونت سیاسی به استانداریِ لرستان برسد  .

ستاری را باید رفته تلقی کرد همچنان که حضور دالوند در الیگودرز نشان داد او دارد ، دوره ای را طی می کند که از مدت ها پیش در فضای سیاسی استان مطرح شده بود که او از ساختمان معاونت عمرانی در کیو به ساختمان شماره یک استانداری در طبقه همفکی نقل مکان خواهد کرد که ستاری در آن ساکن بود .

اینکه این شایعات تا چه اندازه ، نزدیک به واقعیت است را باید در گذر زمانی کوتاه به نظاره نشست ، اما همین اخبار غیر رسمی حاکی از این است که علاوه بر معاون عمرانی ، یکی از مدیران کل فعلی استان و یکی از فرمانداران دولت احمدی نژاد که مدتی نیز نام او برای فرمانداری خرم آباد مطرح شده بود در فهرست احتمالی قرار دارند که برای معاونت سیاسی از آنها نام برده می شود .

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان