شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » سپرده‌های مردم لرستان در استان‌های دیگر هزینه می‌شود

2256568
 

بیش از ۷۰ درصد سپرده‌های مردم لرستان در استان‌های دیگر هزینه می‌شود.به گزارش بلوطستان هوشنگ بازوند استاندار لرستان با اشاره به اینکه بانک‌های خصوصی لرستان نسبت به تعهد خود به‌خوبی عمل نمی‌کنند،گفت: بیش از ۷۰ درصد سپرده‌های مردم لرستان در استان‌های دیگر هزینه می‌شود.

بازوند در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان اظهار کرد: میزان سپرده‌های مردم در بانک‌های دولتی استان ۵۷۰۰ میلیارد ودر بانک‌های خصوصی ۳۵۰۰ میلیارد تومان است.وی افزود: ۶۰ درصد سپرده‌ها در اختیار بانک‌های دولتی و ۴۰ درصد در اختیار بانک‌های خصوصی است.
استاندار ادامه داد: بانک‌های دولتی نسبت به تعهد خود خیلی خوب عمل کردند و نمی دانم چرا بانک‌های خصوصی خوب عمل نمی‌کنند در حالیکه این پول‌ها قرار است به اقتصاد لرستان کمک کند نه در اقتصاد استان های اصفهان، خراسان رضوی و تهران هزینه شود.
بازوند گفت: برای جلوگیری از خروج سرمایه در استان تاکید داریم که حتی دستمال کاغذی از استان خودمان تهیه شود چرا ۳۵۰۰ میلیارد تومان پول در اختیار بانک‌های خصوصی است و ۷۰ درصد آن را به استان‌های دیگر می‌دهند.
نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: این چه هنری است که سپرده مردم لرستان را در استان‌های دیگر هزینه می کنید؟ بانک‌های خصوصی نمی‌توانند پول مردم استان را در استان‌های دیگر سرمایه‌گذاری کنند.
وی با بیان اینکه شما مدیرید و در برابر مردم مسئول هستید، بیان کرد: در بحث اشتغال باید ۲۱۲۰ میلیارد تومان پرداختی داشته باشیم که از این میزان ۱۱۶۰ میلیارد تومان باید توسط بانک‌های دولتی و ۹۶۰ میلیارد توسط بانک‌های خصوصی پرداخت شود که درصد تحقق بانک‌های دولتی ۱۳۹ درصد و بانک‌های خصوصی ۲۱ درصد گزارش شده است.
استاندار لرستان ادامه داد: شاید درصدی از سپرده‌های مردم در استان هزینه شود اما مشکلی از اشتغال را حل نمی کند.وی گفت: چنانچه این روند ادامه یابد اداره کل بازرسی رابه این مساله وارد خواهیم کرد، تمایل نداریم که اعلام کنیم که برخی شعبه بانک‌های خصوصی در استان تعطیل کنید.بازوند گفت: ما می‌خواهیم سپرده‌های مردم در اقتصاد مقاومتی به کمک استان بیاید و گرنه اقدام به تعطیلی اینگونه بانک‌ها می کنیم.استاندار لرستان بیان کرد: انتظارم کمک به استان است و چه بهتر با همدلی حل شود.

وی گفت: از سپرده‌هایی که مردم استان در بانک‌ها سپرده‌گذاری کردند ۵۷۰۰ میلیارد تومان سهم بانک‎های دولتی و ۳۵۰۰ میلیارد تومان سهم بانک‎های خصوصی است.
وی اضافه کرد: ۶۰ درصد کل سپرده‌های مردم لرستان دربانک‌های دولتی و ۴۰ درصد در بانک‌های خصوصی قرار دارد و قرار است این سپرده‌ها به اقتصاد لرستان کمک کنند.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه در سند اشغال لرستان مقرر شده که ۲۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها با بهره ۱۸ درصد پرداخت شود، تصریح کرد: در این خصوص بانک‌های خصوصی ۹۶۰ میلیارد تومان و بانک‌های دولتی باید ۱۱۵۰ میلیارد تومان پرداخت کنند که بانک‎های دولتی به ۸۷ درصد و بانک‎های خصوصی به ۲۱ درصد تعهدات خود عمل کردند.
بازوند یادآور شد: بررسی‎ها حاکی از آن است که درصدی از سپرده‌هایی که در اختیار بانک‌های خصوصی است به بیرون از استان منتقل می‌شود و احیانا پرداختی‌هایی که در استان انجام می‌شود در راستای اشتغال و سرمایه‌گذاری نیست که این دو مهم نه به نفع استان است و نه مورد تائید ماست.
وی خاطرنشان کرد: در سفر وزیر کشور به لرستان این دغدغه را به وی منعکس کردیم؛ همچنین نامه‌ای با این محتوا به معاون اول رئیس جمهور ارسال کردیم.
بازوند گفت: در این‌باره وزیر کشور نامه‌ای به رئیس بانک مرکزی در این زمینه ارسال کرد و متقابلا رئیس بانک مرکزی این مهم را به مدیران بانک‌های عامل ابلاغ کرده که سپرده‌های بانکی هر استان باید در راستای رونق اقتصادی آن استان هزینه شود.
نماینده عالی دولت در استان با تاکید براینکه در جلسه امروز مشخص شد که بانک‎های عامل در تهران این موضوع را به استان‎ها ابلاغ نکردند، یادآور شد: بر این اساس ظرف یک ماه بانک‎های خصوصی باید از طریق بانک مرکزی پیگیری لازم را داشته باشند و چنانچه این روند ادامه داشته باشد براساس یک شکوائیه از طریق بازرسی کل کشور و دادستانی نسبت به تعطیلی این بانک‏ها در استان اقدام خواهد شد.
وی درباره نگه‌داشتن مقداری از پول تسهیلات بانکی توسط بانک‎های دولتی و خصوصی از متقاضیان، افزود: این مهم صد درصد تخلف است و چنانچه مبلغی از وام افراد بابت سپرده از آنان نگه‎داشته شود خلاف و جرم بوده و باید با خاطیان برخورد شود، حتی چانچه این مقدار پول بابت تضمین برداشته شود باز هم یک تخلف بانکی است و باید از طریق دستگاه‎های نظارتی مورد بررسی قرار گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان