شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » دیدار استاندار لرستان با مراجع عظام تقلید در قم

photo_2016-11-23_00-26-12

استاندار لرستان امروز ضمن عیادت از آیت اله شاهرخی نماینده سابق استان در مجلس خبرگان با مراجع عظام تقلید دیدار کرد. به گزارش بلوطستان هوشنگ بازوند در دیدار با حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی از مراجع عظام تقلید گفت:  لرستان و مردم نجیبش در تمام زمان ها وفادار به انقلاب ؛ خواهان آرمانها و پا به رکاب ولایت و مرجعیت بوده اند.

وی با اشاره به پایبندی همیشگی مردم لرستان به روحانیت و علمای دین یاد آوررشد :برای هر لرستانی مایه مباهات است که سابقه ی سرزمینش سرشار از ولایتمداری و شهید پروری بوده و تقدیم بیش از ۶۴۰۰ لاله پرور در راه انقلاب گواه این افتخار و غرور است.

photo_2016-11-23_00-26-07

استاندار لرستان با ارائه گزارشی کوتاه از روند اجرایی شدن برنامه های دولت در استان افزود: : از هیچ تلاشی برای به فعل در آمدن ظرفیت های لرستان فروگذار نخواهد کرد.

 آیت الله العظمی نوری همدانی نیز با اشاره به نقش بزرگان لرستان در نشر وترویج معارف اصیل اسلام گفت:  برای پی بردن به عمق ارادت مردم لرستان به معارف و اولیای دین باید در بین این مردم بود و با آنها زندگی کرد و به آنها خدمت کرد‌ .

photo_2016-11-23_00-26-03

 نوری همدانی به مهندس بازوند توصیه کرد :حالا که شما را بعنوان چهره ای اهل عمران و آبادانی می شناسند خوب است همه ی دلسوزان استان نیز در همین مسیر با شما همراه شده و مردم طعم خوش آن را بچشند.

photo_2016-11-23_00-26-20

استاندار لرستان همچنین با حضور در بیت حضرت آیت الله علوی گرگانی گزارشی از ارادت قلبی مردم لرستان به ساحت پاک ائمه معصوم ” ع” ارایه کرد و افزود :عمق این ارادت در مقاطع و مناسبتهای مختلف از جمله اربعین حسینی و در پذیرایی و استقبال از زائرین کربلا تجلی پیدا کرده و از این منظر مردم لرستان را شهره به ولایتمداری و تقوی کرده است.

وی  توجه به توسعه مناطق محروم و روستاها ، توسعه ی مصلاها در سراسر استان ، افزایش بی سابقه محصولات کشاورزی و اقبال مردم به پرداخت زکات ، توجه به امور زیرساختی و احیای ظرفیت های راکد را در لرستان به فال نیک گرفت و بهره مندی از توصیه های علما و مراجع عالیقدر را شرط طی طریق در مسیر خدمت به مردم توصیف کرد.

photo_2016-11-23_00-26-16

 آیت الله علوی گرگانی در این دیدار ؛ علقه مردم لرستان به سادات و علمای دین را مثال زدنی توصیف کرد و افزود :لرستان از دیر باز مهد علما و خاستگاه مراجع بزرگ همچون حضرت آیت الله العظمی بروجردی “ره ” ، آیت الله کمالوند ” ره ” ، ” آیت الله طاهری ” ره ” و … بوده ک خدمت صادقانه به مردم این خطه را همراه با پاداش معنوی ویژه کرده است.وی استاندار لرستان را چهره ای متعهد و خدمتگزار دانست و گفت: ردای خدمت پوشیدن در دنیایی که زودگذر و موقت است مایه ی سعادت ابدی است.

photo_2016-11-23_00-40-54

استاندار لرستان همچنین راهی بیت آیت الله هاشم نیازی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان شد و توام با استقبال گرم ایشان ؛ آمادگی مجموعه مدیریت استان را برای بهره مندی از دانش معنوی و توصیه های خیر خواهانه ایشان و دیگر بزرگان اعلام کرد.

 آیت الله نیازی نماینده خبرگان رهبری نیز در این دیدار ؛ رویکرد مهندس بازوند در توجه به رونق اقتصادی لرستان با وجود تمام موانع و چالش ها را ارزشمند توصیف کرد و افزود :در مسیر منافع خیر مردم ؛ همه لازم است روحیه انسجام و همدلی را توشه راه خود کرده و تمام تلاش خود را به کار گیرند.

photo_2016-11-23_00-25-53

 استاندار لرستان همچنین  به اتفاق همراهان خود همزمان با اذان مغرب به بیت حضرت آیت الله مبلغی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری رسید و بعد از اقامه نماز به بحث و بررسی در مورد توانمندیهای لرستان در زمینه سرمایه گذاری هر چه بیشتر و فرهنگ سرمایه گذاری از منظر دین پرداخت.

 آیت الله مبلغی اولویت های استاندار لرستان را در توسعه اقتصادی بخشهایی مثل گردشگری ، صنعتی و کشاورزی موثر برشمرد و تاکید کرد : اساس توسعه در تمام این بخش ها فرهنگ و باورهای عمومی در مورد کار است که در آموزه های دینی نیز جایگاه رفیع و بلند دارد.

 بازوند که دیدگاههای آیت الله مبلغی را کاملا کاربردی و اثرگذار در مسیر توسعه واقعی لرستان توصیف کرد و گفت:  این دیدگاهها کاملا ما را در رسیدن به اهداف شکوفایی ظرفیت های لرستان کمک می کند.

عکس ها از ایمان بیرانوند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان