شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اولویت در انتصاب مدیران لرستان بومی خواهد بود

photo_2016-03-12_22-40-43

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: در سالهای گذشته شش تا هفت هزار به گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا، محمد بیرانوندی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: ۵۰۰ تا ۶۰۰ واحد تولید اقتصادی استان در سالیان گذشته به دلایل واهی و نامعلوم معطل و بلااستفاده شده و بخش بسیار اندکی از این تعداد مشغول بکار است.
وی اظهار داشت: علاوه بر رکود سرمایه های دولتی در این واحدها، سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز متضرر شده اند که این واحدها در حال حاضر اشتغال و بهره برداری ندارند و می توان گفت شش تا هفت هزار فرصت شغلی در فاصله هشت تا ۱۰ سال تباه شده است.نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی اشتغال و رونق اقتصادی را نخستین خواسته مردم عنوان کرد و گفت: مجمع نمایندگان استان نیز با حفظ دیدگاههای سیاسی اعضا، بر روی اشتغال و اقتصاد به عنوان درد مشترک استان اتفاق نظر دارد.
بیرانوندی تصریح کرد: در نخستین نشست دولت و مجلس نیز این مهم اولویت دولت عنوان شد که با توجه به گشایش های حاصل شده استقبال سرمایه گذاران خارجی در کشور افزایش یافته است.وی همچنین افزود: انتخاب لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور باید با همت مردم و حمایت دولتمردان به نتیجه مطلوب برسد.نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص توانمندی های کشاورزی لرستان گفت: چنانچه ۹ هزار هکتار اراضی پایین دست سدهای استان آبیاری شود راندمان این صنعت افزایش خواهد یافت.

 ?تاکید بر انتخاب مدیران بومی
بیرانوندی همچنین در خصوص پرسشی مبنی بر تغییر یکی از مدیران بومی استان و احتمال روی کار آمدن جایگزین غیربومی توضیح داد: برای تصدی مدیریت راه و شهرسازی استان به طور ویژه با نماینده پارلمانی وزارت متبوع رایزنی و اعلام کردم نیروی غیربومی نمی خواهیم.
وی بیان کرد: تلاش استاندار لرستان نیز بر انتصاب استاندار بومی بوده که با نتایج اولیه رایزنی ها، در حال حاضر حضور مدیر غیربومی برای این اداره کل منتفی شده است.
نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی انتخاب مدیران را یکی از دلایل اختلاف میان نمایندگان دانست و افزود: باید هدف اصلی نمایندگان اشتغال و اقتصاد باشد اما چنانچه در این مسیر ، چرخی به خوبی کار نکرده و حرکت نکند باید تعویض شود.
بیرانوندی باتاکید بر پیگیری طرح های هر شهرستان توسط ۹ نماینده لرستان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: برای آزادسازی حریم قلعه فلک الا فلاک پیگیری و جلساتی با استاندار لرستان برگزار شده که باید مبلغ بدهی استان در این راستا پرداخت شود.وی گفت: همچنین در مواردی نیز استفاده لرستان از خطوط انتقال نفت و مهار روان آبها با مسئولان کشور مطرح شده است.

?واکنش صید محمد خان بیرانوند به جابجایی مدیر کل راه لرستان : از رفتن ملکی راضی نیستیم!
نماینده مردم خرم اباد و چگنی در پاسخ به موضع وی درباره رفتن مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان به کردستان گفت:«بنده با معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی رایزنی کردم و گفتم ما از انتقال آقای ملکی به استان کردستان راضی نیستیم و آقای ملکی را مدیری فعال می‌دانیم».
محمد بیرانوندی ادامه داد:«اینکه گفته‌اند قرار است یک مدیر بومی از قزوین بیاید و جایگزین آقای ملکی بشود باعث شد بنده هم نارضایتی خودم را به معاون وزیر اعلام کنم و آقای استاندار هم سخت مدافع این است که غیربومی بر این مسند تکیه نزند و باید بگویم موضوع آمدن مدیری از قزوین به جای آقای ملکی فعلاً منتفی شده است».
بیرانوندی ادامه داد:« البته گاهی سیاست دولت این است که مدیری جابجا شود منتها ما هم به عنوان نماینده مردم نسبت به انتصابات حساس هستیم و تلاشمان این است که نیروی کارآمد بر مسند مدیریت‌ها به کار گرفته شود». وی تشریح کرد:«وقتی ما هم می‌شنویم قرار است مدیری برکنار بشود حتماً دلیلش را می‌خواهیم و کوشش ما این است که مدیران کارآمد از کار برکنار نشوند».

?منتفی شدن انتصاب مدیر کل جدید راه و شهرسازی لرستان 

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس دهم گفت: وظیفه ما نیست در انتصاب مدیران دخالت کنیم اما اجازه نمی‌دهیم ناکارآمدها جای کارآمدها را بگیرند.وی با بیان این که برای انتصاب‌های جدید دلیل خواسته‌ایم، تصریح کرد: بعضی از مدیران که تغییر یافته‌اند علتشان این بوده که بیش از حد مجاز تعریف‌شده، توسط وزارت متبوع مسؤولیت در یک استان داشته‌اند.
نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی خاطرنشان ساخت: طبق گفته معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی، شهرام ملکی مدیر کل راه و شهرسازی یک سال بیشتر از سقف مجاز مسؤولیت در یک استان را به دوش داشته است.
بیرانوندی با اعلام این که از شهرام ملکی راضی بوده‌ایم، افزود: مدیر غیر بومی که به‌جای ایشان منصوب شود را نمی‌خواهیم.وی تصریح کرد: برنامه وزارت‌خانه است که مدیر جدید باید غیربومی باشد اما مخالفت کرده‌ایم و مدیر قزوینی که به‌تازگی منصوب‌شده طبق گفته معاون پارلمانی وزارت متبوع، انتصابش منتفی شده است.

  1. لر

    چرا استاندار برا سازمان جهاد کشاورزی مدیر غیر بومی آورد. قبل از هر تغییری ،تغییر خود استاندار ضروری است…

  2. لر

    قبل از هر تغییری . تغییر استاندار لازم است. چون تعصب دولت را نداشته. عملکرد قابل فبولی از نطر سیاسی و انتخاباتی ندارد.

    • رامین

      انتصابات آقای استاندار برای خود استانداری هم یک معضل شده؟رییس جهاد گشاورزی چه تخصصی در پست جدیدش داره؟آقای شاهرخی آنقدر که دنبال ……. در انتخاباتش هست وظیفه اصلی خودش را فراموش کرده؟بقول معروف هیچ چیزی در استان در جایگاه خودش قرار نداره؟

  3. آقایی

    تغییرات جدید نباید به طرف انتصاب های غیر بومی برود

  4. وفایی

    با درود و احترام
    ⚫️:گزارش حادثه:⚫️
    مورخه:۱۴ خرداد ماه،روزجمعه ، راس ساعت ۷صبح،یکدستگاه تانکر گاز ، محتوی۱۹ تن LPG،متعلق به شرکت گودرز گاز گرگان،(از مبدأ آبادان به مقصد افغانستان)بر روی پل سه راهی”دورود-ازنا-اراک” ،به دلیل سرعت بالا یا خواب آلودگی راننده،واژگون شده و از قسمت روتاری گیچ تانکر سیار،با نشت گاز ، همراه بود که بسیار خطرناک و حادثه آفرین بود.
    در ابتدای وقوع حادثه،پرسنل خدوم و زحمتکش راهداری ( راه و شهرسازی) ، ایمنی و آتش نشانی، پلیس راهور ناجا(پلیس راه الیگودرز-ازنا) شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ناحیه ازنا،HSE شرکت پخش منطقه لرستان ،گروه صنعتی البرز گاز و فرماندار محترم شهرستان ازنا،با تشکیل جلسه بحران در محل حادثه،نسبت به انسداد جاده های منتهی به محل حادثه و ایمن سازی مکان وقوع تصادف و پاشش فوم بر روی تانکر سیار حادثه دیده و محل نشت گاز ، اقدامات مقتضی و ایمن کننده ، صورت پذیرفت.
    با حضور در محل و هماهنگی فرماندار محترم شهرستان ازنا جناب آقای عبدالهی ( بعنوان رئیس ستاد بحران شهرستان ازنا) و ریاست محترم شرکت نفت ازنا جناب آقای موگویی، لطف و عنایت جناب آقای مهندس شاه حسینی مدیر کارخانه فروآلیاژ، جناب آقای اسدی رئیس تدارکات فروآلیاژ. یکدستگاه جرثقیل ۲۵ تنی از شرکت صنایع فروآلیاژ،اخذ ،با همکاری دو دستگاه جرثقیل استیجاری، گریدر و ماشین آلات اداره راه و حضور مدام جناب آقای فرهاد رضایی معاون اداره راه و شهرسازی، جناب آقای داریوش مقدم پور رئیس اداره ایمنی و آتش نشانی شهرداری ، و تمام پرسنل معزز اداره جات مذکور و شرکت البرز گاز ، عملیات نجات تانکر حادثه دیده و نشت کننده ی فوق الذکر،با رعایت کامل نکات ایمنی و بدون هرگونه حادثه یا کار نا ایمن،انجام گردید و عملیات نجات و ایمن سازی : کشنده،تانکر ، مکان وقوع تصادف و جاده های اصلی و فرعی منتهی به محل ، در ساعت ۲۴ ، بعد از حدود ۱۵ تا ۱۶ ساعت،به اتمام رسید.
    کشنده ی حادثه دیده با یکدستگاه تریلر به آق قلای گرگان و تانکر معیوب به تأسیسات البرز گاز، انتقال داده شد.
    ??????????????
    از نکات بارز و قابل تأمل این حادثه ، وقوع چندمین بار ( حداقل ۱۵ مین ) واژگونی وسایل مختلف نقلیه ،در پیچ بالای پل سه راهی میباشد که نشان دهنده ی نا ایمن بودن این جاده و در نظر نگرفتن شیب عرضی و احداث پیچ بسیار تند و غیر استاندارد این پل ، در هنگام ساخت،بوده است.
    ??????????????
    ??????????????
    با نصب سرعت گیرهای متعدد و ناهمواری های ایمن و علائم هشدار دهنده در فواصل کوتاه،میتوان از بروز چنین حوادثی،تا حدودی ، جلوگیری کرد.
    ??????????????
    در پایان افراد حادثه دیده ، که غیر بومی( اهل شهرهای آشوراده ، آق قلا ، گرگان ) بودند ، از این همه تلاش و کوشش، دلسوزی،همدلی و همبستگی ازنائیان و پرسنل محترم اداره جات مختلف ، که بدون هرگونه چشمداشتی، به مدت۱۶ ساعت،کار مداوم و خطرناک ، تلاش می کردند، متعجب شده و تشکر فراوان،نمودند.
    ???????????????
    برخی افراد حاضر در محل، جنابان عالی : آقای عبدالهی،فرماندار – آقای حسین موگویی ،رئیس شرکت نفت ازنا -مهندس علی سبزی پور ،معاون فنی و ایمنی شرکت نفت – مهندس حسنوند، ایمنی شرکت نفت منطقه لرستان- مهندس سپهوند،کنترل کیفیت شرکت نفت ازنا- اقایان: فرشید صادقی و اختردانش و …. از نفت ازنا- آقای فرهاد رضایی و حدود ۱۰نفر از همکاران محترم و خدوم راه و شهرسازی- ستوان کریمی و همکاران محترم در پلیس راه – جناب آقای داریوش مقدم پور ،حمید ذلقی،آیت میرطاهری، بهمنی ،حجت دهقان و ….در شهرداری و آتش نشانی- جواد امانی – اکبر سالاروند – ایرج اسدی و حمید کریمی از فروآلیاژ و سایر عزیزانی که در حل و فصل این حادثه کمک کردند و اینجانب وفایی ، از بروز انفجار و حادثه ای خطرناک، در ورودی شهر و کنار جایگاه بنزین و خط اصلی گاز و فیبر نوری ، جلوگیری کردند.
    ???????????????
    خدا یار و نگهدارتان باد
    خدا قوت
    .

  5. مهدی

    بعید می دانم نمایندگان استان بتوانند در عزل و نصب های مدیران کل قوی حرکت کرده و محور تغییرات باشند

  6. کرمی

    مدیرکل راه منصوب می شود و نمایندگان نمی توانند مانع شوند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان