شما اینجا هستید
خبری » شناسایی و ثبت ۱۱۰ هزار هکتار ذخیره گاه جنگلی در لرستان

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: در اجرای ماده یک قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی کشور درسال ۹۹ و ۱۴۰۰، *تعداد ۸۹ ذخیره گاه جنگلی با مساحت۱۱۰ هزار هکتار در سطح ۱۰ شهرستان استان ایجاد و ثبت شده است.

شیرزاد نجفی با اشاره به ماده یک و ۵۰ قانون حفاظت و بهره برداری از عرصه های جنگلی، افزود: این تعداد ۸۹ ذخیره گاه جنگلی در محدوده ۱۰ شهرستان با مساحت ۱۱۰ هزار هکتار در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ شناسایی و ثبت شده که استان لرستان در کشور حائز رتبه اول می باشد.

وی به گونه‌های موجود در این ذخیره گاهها که شامل درختان بنه، بادام، ارس، بلوط دار مازو، زیتون، گردو و… می باشند اشاره کرد و خاطرنشان نمود: این محدوده های ذخیره گاهی جدید پس از شناسایی و تهیه نقشه و تایید در کمیته فنی اداره کل، در روزنامه‌های کثیرالانتشار آگهی و ابلاغ عمومی شده است.

نجفی گفت: ذخیره‌گاههای جنگلی قسمتی از جنگل است که به دلیل داشتن گونه‌های نادر جنگلی و یا در خطر انقراض و یا داشتن رویشگاه‌های خاص، با سیم خاردار یا قفس و نظایر آن محصور و محافظت شده تا از انقراض گونه یا تخریب رویشگاه جلوگیری شود.

وی  اجرای عملیات اصلاحی، احیایی، بهداشتی، قرق، نهال کاری، بذرکاری، ایجاد آتش بُر و جلوگیری از تخریب و حریق را از جمله اقدامات پیش بینی شده برای حفاظت از ذخیره‌گاههای ارزشمند جنگلی دانست و تصریح کرد: *از اوایل انقلاب تا قبل از سال ۹۹ تعداد ۸ فقره ذخیره‌گاه جنگلی با مساحت ۱۵۷۶ در استان شناسایی و ثبت شده بود که در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ این تعداد به ۸۹ فقره با مساحت ۱۱۰ هزار هکتار رسیده است.

شیرزاد نجفی گفت: یشترین ذخیره گاههای جنگلی استان در شهرستان الیگودرز واقع شده است ، خوشبختانه با همت و تلاش جهادی و مضاعف پرسنل اداره کل منابع طبیعی شاهد جلوگیری از سیر قهقرایی جنگل های استان و احیای جنگل ها و حفظ ذخایر جنگلی این گونه های مهم و نادر و سایر گونه های جنگلی و کمیاب در استان هستیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان