شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » شناسایی ۶۰ روستا با ظرفیت گردشگری در لرستان

فرهاد خاکی‎پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران‏ در خرم‎آباد اظهار داشت: مطالعات ساماندهی کالبدی بیش از ۸۲ درصد از کل روستاهای با جمعیت بالای ۲۰ خانوار استان لرستان انجام شده است،‏ نتایج این مطالعات نقشه راه‎های ارتباطی به روستا،‏ خدمات زیربنایی،‏ مشکلات روستا اعم از مکان‎های نامناسب برای انشعاب گاز و …را اطلاع می‎دهد، بر این اساس و در غالب این مطالعات مدیر بخش می‎تواند، از نیازهای بخش مورد مسئولیت خود مطلع شود و خدمات لازم را ارائه کند.

خبرگزاری فارس: شناسایی 60 روستا با ظرفیت گردشگری در لرستان

وی عنوان کرد: در روز ملی روستا افتتاح از طرح فاز سه روستای فرسش از توابع شهرستان الیگودرز انجام گرفت که بیان کردن کارهای انجام شده و خدمات ارائه شده در این روستا از جمله دلایل بازدید از این روستا در این روز بوده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان ادامه داد: طرح جامع مسکن روستای در سال ۸۴ آغاز شد، بر اساس این طرح مقرر شده است، دولت یارانه‎ای به مبلغ پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با کارمزد چهار درصد تقبل کند،‏‏ٌ‏‎ْ‏ این طرح در سال ۹۲ به دلیل مهار تورم متوقف شد و در سال‎جاری ۲۰۰ هزار واحد روستایی با تسهیلات ارزان قیمت ۱۵ میلیون تومان به ازای هر واحد مصوب شد که سهم استان لرستان با توجه به اینکه سه درصد از کل جمعیت روستایی را دارا است، شش هزار واحد مسکونی است‏ در صورت مشارکت و همکاری بانک‎های عامل می‎توان ۱۰۰ درصد تقاضاها را برآورده کرد.

خاکی‎پور بیان کرد: طرح مقاوم‎سازی مسکن در سال ۷۴ آغاز شد که تا سال ۸۴‏ مقاوم‎سازی ۲۰ هزار و ۱۵۸ واحد به اتمام رسید و در زلزله سال ۸۵ مقاوم‎سازی تعداد ۲۹ هزار واحد مسکن انجام شد،‏ طرح بازسازی ۱۰۱ هزار و ۴۹۹ واحد مسکونی را در دستور کار قرار داشت که تاکنون بازسازی ۹۶ هزار واحد با استفاده از تسهیلات به تمام رسیده است.

وی افزود: ‏ شهرستان الیگودرز به دلیل بعد مسافت‏ و وضعیت معیشتی ساکنین کمترین واحد مقاوم سازی را دارا بوده است، ‏ متوسط مقاوم سازی در استان ۵۹ درصد می باشد که در برخی شهرستان ها تا ۷۲ درصد مقاوم سازی انجام گرفته است.

خاکی‎پور خاطر نشان کرد: بعد از برنامه دوم توسعه در قالب تبصره ۷۱ تلاش شد، سند روستایی برای مسکن‎های روستایی صادر شود، بر این اساس بنیاد مسکن به عنوان نماینده مردم نقشه‎برداری مالکیتی روستاها را انجام داد و پس از تصویب نقشه توسط شورا و معتمد محل به ثبت اسناد تحویل داده شد،  اداره ثبت پس از در زمان معین نقشه را ابلاغ می کرد‏ بعد از چک شدن و تایید نهایی نقشه صورت مجلس تفکیکی نوشته و به رأی تبدیل می‎شود و در نهایت سند صادر می‎شود.

وی اضافه کرد: صدور سند حجم زیادی از اختلافات مراجع قضایی را کاهش می‎دهد، همچنین این سرمایه عظیم در چرخه اقتصادی استفاده می‎شود، اسناد روستایی در زمان گرفتن تسهیلات به عنوان ارزش افزوده مناسب برای املاک دولتی محسوب می‎شود.

خاکی‎پور با بیان اینکه به زودی اعتباراتی در سطح ملی برای روستاهای با قابلیت گردشگری از قبیل روستای فرسش در نظر گرفته می‎شود، عنوان کرد: تاکنون ۶۰ روستا با هدف گردشگری شناسایی شده است‏ در مرحله اول ۱۶ روستا معرفی شد، مطالعات مربوط به روستای بیشه تصویب شده و فاز اول اجرایی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: تعداد ۲۷۷ مهندس بخش نظارت روستایی تحت عنوان نظام فنی روستایی و ۹۴ دفتر طراحی با ۱۸۸ مهندس عضو با بنیاد مسکن در بخش روستایی همکاری می‎کنند.

خاکی‎پور تاکید کرد: وام و تسهیلات به منظور ساخت مسکن خارج از محدوده طرح هادی به متقاضی پرداخت نمی‎شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان