شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » شورای شهر یا کدخدامنشی

635671308446034800

انتخابات تبلور اراده ی مردم است وبراین باوریم که مردم ایران ونیز ساکنین شهرستان پلدختر دارای نبوغ ذاتی وعقل سیاسی هستند ودر بزنگاههای سیاسی واجتماعی وغیره سره را از ناسره تشخیص میدهند.
آنچه مهم است وباید مردم برای انتخابشان از آن آگاهی داشته باشند برنامه ی افراد وجریانات سیاسی است که مردم را بسوی انتخاب بهتر هدایت خواهد کرد.
یکی از مهمترین انتخاباتهای ما انتخابات شورای اسلامی شهراست که شرح وظایف آن دراین مقال نمیگنجد اما مهمترین وظیفه این شورا انتخاب شهردار است که بخش مهمی از خدمات ومسئولیتهای شهری وایجاد رفاه شهروندان در ید قدرت اوست .
شوراها باید جایگاه خویش را به درستی بشناسند ودر راستای سطح کیفی این جایگاه تلاش نمایند و در موارد مختلفی که جزو وظایف آنان است سعی وتلاش نمایند تا شورا وشهرداری به عنوان یک سازمان مردم نهاد بتواند خدمات مطلوبی به جامعه و شهروندان ارائه نماید.ایجاد رفاه عمومی از لحاظ مبلمان شهری سطح ارتقاء بهداشت محیط بودجه نویسی وارائه ی ایده های نو همچنین رعایت عدالت در بخش مالیات وعوارضهایی که بر عهده ی شهروندان است از وظایف ذاتی شوراهاست که باید بدان توجه واهتمام جدی صورت بگیرد.
ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری .توجه به حقوق پرسنل شهرداری. ورعایت حقوق شهروندان ونظارت دقیق بر کارهایی مانند هزینه ها ودآمدها از اختیارات ووظایف شوراهاست همچنین سوال واستیضاح وحق پرسش وپاسخ از شهرداررا نمیتوان از اعضای شورا سلب کرد یا نادیده گرفت.امروزه پس از چهاردوره برگزاری انتخابات شوراها ونظر به عملکردها ونقاط ضعف وقوت باید به این نتیجه رسید که شورا عزم جدی برای کاروتلاش ورایزنی میخواهد و دیگر صرفا با کدخدامنشی وخلاصه نمودن جایگاه شورا دریک مهر آرم دار نمیتوان به این موضوع نگاه کرد.
بیاییم به امر شورا بایک نگاه اساسی ونظارتی ویک جایگاه ویژه ی خدماتی ورفاهی بنگریم تا درآینده شاهد رونق درپیشرفت مسائل شهرودیارمان باشیم .
خدایا چنان کن سرانجام کار/توخشنود باشی وما رستگار

نورالدین محمدی زاده/ بلوطستان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان