شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » شیرز به شهر خواهد آمد!

سال ها پیش یک کار خوب از سوی شهرداری کوهدشت انجام گرفت و آن ساخت پارک زیبای پرندگان بود. در همان زمان کوتاهی که این پارک دایر بود، توجه بسیاری را به خود جلب کرد. برای نخستین بار گامی در جهت دوستی مردم کوهدشت با طبیعت برداشته و امید آشتی مردم همیشه قهر کوهدشت با طبیعت و زیست بوم در دل ها زنده شده بود.
با آن که باغ کوچک پرندگان پر بود از صدای دلنواز و پرهای رنگارنگ، اما مانند همیشه و در ناباوری، ناگهان باغ پرندگان تعطیل و هرآن چه در آن بود به یغما رفت.
هرچند سال ها از نابودی باغ پرندگان می گذرد، اما خاطره ی آن در یاد مردم مانده است و هنوز آن فضای کوچک و گود را به نام باغ پرندگان می شناسند.
امروزه زمزمه هایی به گوش می رسد که باغ پرندگان می خواهد پارک “شیرز” شود.
روشن نیست چه آرمانی پشت این داستان است اما هرچه باشد خوش است و ما از کسانی که تصمیم گرفته اند نام فضای سبز کوچکی را به ژئوپارک جهانی شیرز اختصاص دهند سپاس گزاریم. اما باید یادآور شد که این کار نباید مانند دیگر کارهای شهرمان ناتمام و بد انجام گیرد.
شنیده می شود که شهرداری چندین ماکت از صخره های شیرز را تهیه و آماده ی گذاشتن در پارک شیرز کرده است. اگر چنین باشد باید از شهرداری بسیار سپاس گزار بود.
هم چنین گفته می شود که تندیس گیلگمش یا به درستی”ایزد سروش” که قبلا در میدان ۲۲ بهمن بود و در اقدامی عجیب برداشته شد، می خواهد به پارک شیرز برگردد. هرچند می بایست زودتر آن تندیس ارزشمند را در جایی بهتر می گذاشتند، اما اگر به پارک شیرز نیز آورده شود باید به شهرداری برای کشیدن جور “میراث فرهنگی” کم کار و نیمه تعطیل درود فرستاد.
اگر شهرداری بخواهد و اندکی سلیقه به خرج دهد، می تواند پارکی در خور نام شیرز را بسازد. برای این کار بهتر است دو دکه که در روبه روی پارک هستند را برداشته و سیم های آشفته برق را با برداشتن تیرک برق که درست در وسط در ورودی است سروسامان دهد. حتما باید سر جدولی که آن جاست پوشیده شود تا فضا اندکی باز شود.
یک بحث هست که باید هرچه زودتر به آن پرداخته شود و آن ” کمپین ها” و “NGO” ها هستند. خوش بختانه در شهرستان کوهدشت چندی است که این سازمان های مردم نهاد کار خود را آغاز کرده اند، اگر شهرداری در فضای پارک شیرز اتاقی را برای آن ها در نظر بگیرد تا آن ها بتوانند جلسات خود با اعضای گروه را آن جا برگزار کنند و به فعالیت هایشان سروسامان دهند، گام بزرگی برداشته می شود.
بی گمان این کار برای شهرداری هزینه ی چندانی نخواهد داشت ولی هر شهرداری این کار را انجام دهد، هم لطف بزرگی به مردم کرده و هم نام خود را ماندگار ساخته است.

سورن لطفی / بلوطستان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان