شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » طرح تحول نظام سلامت آبروی نظام است

چند سال پیش بدنبال این بودم که پس اندازی داشته باشم، برای روزهای که شاید خدای نکرده خودم یا خانواده ام نیاز به دارو و درمان داشته باشیم. بار سنگین دارو و درمان چنان زیاد بود که شانه های نحیف کارمند یا کارگری چون من را می شکست. تنها هزینه دارو و درمان نبود. رو میزی و زیر میزی های به حق و نا حق . گرفتن پول های که نمی دانستی باید بابت چه پرداخت کنی آدم را کلافه می کرد. تا این که در دولت تدبیر و امید، روزنه های امید از دریچه ای به نام طرح تحول سلامت خود را نمایان ساخت. زیر میزی ها تبدیل به رومیزی شد و دیگر کسی برای درمان پول اضافه پرداخت نمی کرد. دکتر هاشمی آمده بود تا نیاز، نیازمندان به سلامت و درمان را پاسخی انسانی داده باشد. او آمده بود تا شهروند درجه یک و دو در حوزه سلامت برچیده شود، کسی دغدغه درمان نداشته باشد. به نوعی باید گفت طرح تحول نظام سلامت آبروی نظام شد در دولت تدبیر و امید. اما انگار بی تدبیری بعضی ها دل وزیر بهداشت را دارد می شکند. چنان که در صفحه شخصی اش در انیستاگرام از طرح تحول سلامت می نویسد و بی پناهی مردم که دارند در زیر چرخ های سیاست خُرد می شوند.
نگذاریم سلامت مردم زیر چرخ دندانه های زنگ زده سیاست بیشتر از این له شود. نمایندگان عزیر شما بهتر از هرکس دیگری وضعیت اقتصادی مردم را درک می کنید. تنها چند دقیقه با خود خلوت کنید و به آدم های فکر کنید که در حوزه انتخابیه شما در چه موردی با شما سخن می گویند. حداقل کمک کنید تا با تجمیع بیمه ها دولت را در روان سازی خدمت به مردم تنگ دست یاری کنید.که هم خیر دنیا دارد و هم آخرت. پیش از آنکه به این طرح رای بدهید تنها چند لحظه با مردم حوزه انتخابیه خود در مورد این طرح صحبت کنید از وضعیت سلامت مردم بپرسید و پولی که قبلا بابت درمان خود داده اند و پولی که بعد از اجرای طرح تحول سلامت پرداخت کرده اند. بدرستی خواهید دریافت که طرح تحول نظام سلامت گامی مهم و بلند بوده است که دولت در راستای کم خرج کردن سلامت مردم برداشته است.
سخن دیگر این که شاید عده ای می خواهند به نوعی چرخ دولت را در این زمینه که پیشرفت داشته پنجر کنند. شما برادران و خواهران عزیز، نمایندگان محترم ملت از شما انتظار داریم به دور افتاده ترین نقطه ای بیندیشید که امروز برای سلامت و درمان خود دغدغه ای ندارند. اگر خواستید به بیمارستان های دولتی هم سری بزنید خواهید دید که مردم شریف و بزرگ ایران این روزها بدنبال پس اندازهای روز مبادای خود نیستند برای هزینه درمان.
الحمدالله اولاً و آخراً

عبدالرضا شهبازی/ بلوطستان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان