شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » طرح تکاپو طرحی برای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار

photo_2016-09-06_15-54-16

فرماندار پلدختر گفت: در راستای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار طرحی با عنوان تکاپو ایجاد شده است. به گزارش بلوطستان نورالدین درمنان با بیان این مطلب در اولین جلسه کمیته طرح نکاپوی پلدختر افزود: این کمیته به منظور شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان پلدختر در حوزه های مختلف جهت بکار گیری آنها در قالب طرح تکاپو تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: این طرح در جهت کمک به پایدار کردن اشتغال های ناپایدار و فصلی ایجاد شده و در شهرستان هم سه کارگروه برای شناسایی ظرفیت های شهرستان در حوزه عسل،انجیر،لبنیات،صیفی جات و شیلات تشکیل شده است.
فرماندار پلدختر تصریح کرد: عسل پلدخرت عسلی مرغوب است و اگر در قالب طرح تکاپو روی این ظرفیت سرمایه گذاری شود شغل های فصلی کندوکاران به شغل پایدار تبدیل خواهد شد.
وی ادامه داد: انجیر و صیفی جات و لبنیات و..نیز از دیگر ظرفیت های شهرستان است که بایددر این طرح روی آنها سرمایه گذاری شود.
سالاری معاون اداره کل کار ،تعاون و رفاه اجتماعی لرستان نیز در این جلسه گفت: طرح نکاپو با کمک وزارت کار ،صندوق کار آفرینی امید و سازمان یونیدو ایجاد شده و کمک های عاک المنفعه بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت در قالب طرح سه تا ۵ساله ایجاد شده است.
وی افزود: این طرح در شش استان کشور ایجاد شده و خوشبختانه نتایج خوبی به جای گذشته که به رونق کسب و کار و اشتغال پایدار انجامیده است. سالاری گفت: در این طرح قرار نیست شغل جدیدی ایجاد شود بلکه به پایدار کردن اشتغال های ناپایدار کمک خواهد کرد.
وی با بیان اینکه شیلات و عسل و کشاورزی از پتانسیل های شهرستان پلدختر است اظهار داشت: یک شرکت سرمایه گذار عسل در لرستان ورود پیدا کرده تا زمینه اشتغالزایی در این بخش فراهم شود.سالاری گفت: با توجه به اینکه پلدختر به یکی از محورهای گردشگری لرستان تبدیل شده اقامت گاههای روستایی در دستور کار صندوق کار آفرینی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: یکی از اولویت های یونیدو آموزش است و ۳۶هزار ساعت برای فنی و حرفه ای استان برنامه ریزی شده تا در حوزه آموزش گام های اساسی برداشته شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان