شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » عاشورا یک دانشگاه است که رموززندگی در آن نهفته است

IMG_20151005_105610

جلسه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی با موضوع ایام عزاداری محرم و صفر در دفتر امام جمعه پلدختر برگزار شد. به گزارش بلوطستان در این جلسه امام جمعه پلدختر با تاکید بر جهت دهی سخنرانان و کارشناسان و روحانیون و مداحان به عزاداریهای مردم گفت: خون سید الشهدا حرارتی است که در دل علاقه مندان به آن حضورت قرار گرفته و باید تمامی برنامه های در راستای باشکوه تر برگزارشدن این عزادراریها در شهرستان پلدختر قرار گیرد.

حجت الاسلام سوری افزود: حضور بسیج و نیروی انتظامی در تامین امنیت عزاداریها باید پررنگ باشد و عزاداری ها به سمت سنتی و مسجد محوری با محوریت جهت گیری سخنرانان و کارشناسان مذهبی سوق پیدا کند.وی گفت: طراحی برنامه ها باید بر مبنای جلوگیری از اختلاط بین عزاداران صورت گرفته و در رفع شبهات و خرافات گام های اساسی برداشته شود.

فرماندار پلدختر نیز در این نشست گفت: عاشورا پشتوانه اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که به یک فرهنگ تبدیل شده که باید از این ظرفیت عظیم فرهنگی استفاده بهینه شود. نورالیدن درمنان خاطر نشان کرد: هشدار رهبر معظم انقلاب به آل سعود علاوه بر بینش و دیدگاه شجاعانه رهبری به پشتوانه فرهنگ عاشورای ملت ایران بوده و عاشورا در فرهنگ ما جایگاهی محوری داشته که تمامی رسالت و وظایف ما باید بر مبنای حفظ این ظرفیت و برای وحدت و یکدلی و مبارزه با آسیب های اجتماعی قرار گیرد.

فرماندار پلدختر افزود: ساماندهی مراسمات عزاداری در عاشورا باید طوری صورت گیرد که منجر به تنش نشود.وی گفت: با مباحث سیاسی و تسویه حساب های شخصی ،گروهی و طایفه ایی نباید عزاداری ها را آغشته کنیم زیرا فرهنگ عاشورا فرهنگی غنی و برگرفاه از احساسات پاک مردم است. وی عاشورا را یک دانشگاه دانست که شجاعت،احساس،از خود گذشتی و شهادت و جبهه گیری حق بر علیه باطل در آن متجلی شده و همه رمز و رموز زندگی در آن نهفته شده است.

فریدون کریمی فرد رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر نیز بر مسجد محوری و عزاداری سنتی و رفع شبهات در مداحی ها و سخنرانی ها تاکید کرد و گفت: برای هر هیات در ایام محرم باید محدوده تردد تعریف شود تا از تنش های احتمالی جلوگیری شود.

در پایان این نشست تصمیم گیری در خصوص جزئیات و چگونگی برپایی عزاداریها به نشست تخصصی تر با حضور اعضا تاکید شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان