شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » در قلعه فلک‌الافلاک چه خبر است؟!

دیشب حوالی ساعت ۹ شب با یکی از دوستان مشغول قدم زدن اطراف قلعه فلک‌الافلاک بودیم که ناگهان وضعیت هوا در ضلع غربی این اثر باستانی آلوده شد و مثل زمانی که ریزگردها می‌آیند، چشم، چشم را نمی‌دید.
جالب اینجا بود که عابران هر کدام با دستمالی چیزی دهان و بینی‌شان را می‌پوشیدند و به خیال اینکه ریزگردها هجوم آورده‌اند، تلاش می‌کردند زودتر خودشان را به خانه‌هایشان برسانند.
منشاء این تصورِ غلط شاید پیش‌بینی هواشناسی لرستان بود که هشدار داده بود ریزگردها می‌آیند، اما نیامدند!خیلی زود منبع انتشار آلودگی را بر بالای قلعه فلک‌الافلاک پیدا کردیم. کارگران در پناه دیوار قلعه کیسه‌هایی که به نظر می‌رسید حاوی سیمان تاریخ مصرف گذشته باشد را از بالا روی دامنه‌ی تپه (مشرف به دوازده بُرجی) خالی می‌کردند و آنچنان گرد و خاکی منطقه را فرا گرفته بود که همه را به مخاطره انداخته بود.
وقتی با صدای بلند به کارشان اعتراض کردیم از همان بالا به طرف‌مان سنگ پرتاب کردند! همین باعث شد با گوشی فیلم‌شان را ضبط کنیم.مطمئنا از آنجا که هنوز اثرات آن ماده بر دامنه‌ی تپه باقی مانده، در روزهای آینده هم با اندک نسیمی، آلودگی منطقه را فرا خواهد گرفت.
پرسش اینجاست که چرا شب‌هنگام زباله‌های اینچنینی در دامنه‌ی تپه رها می‌شوند؟! چرا اصولا شب‌ها باید کارگرهای ناشی اطراف این اثر باستانی فعالیت کنند؟!
چند روز پیش که فعالان اطلاع‌رسانی به فرو ریختن دو بارو از قلعه به دلیل اهمال همین کارگرها اعتراض کردند، حسابی به پرِ قبای آقای مدیرکل میراث فرهنگی لرستان برخورد و شدیدا موضع گرفت!
حالا خوب است ایشان یک توک پا خودشان را زحمت بیندازند و گندِ تازه‌ی کارگران رها شده در عرصه‌ی قلعه فلک‌الافلاک را با چشم خودشان ببینند و پاسخگوی افکار عمومی باشند.
منتشر شذه در کانال نیمه تاریک ماه

کرم رضا تاج مهر / بلوطستان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان