شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » لاقاوهای رئیس کمیسیون‌قضایی و رئیس راه‌وحمل‌ونقل به هم

مراسم افتتاح پلیس راه زانوگه شهرستان کوهدشت به عرصه‌ی لاقاو انداختن مسئولین حاضر در جلسه تبدیل شد. ماجرا از آنجا شروع شد که نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی پشت تریبون رفت و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور را با عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی خطاب کرد و خواستار توجه بیشتر وزارت راه و شهرسازی به وضعیت راههای شهرستان کوهدشت شد و از پر خطر بودن راههای این شهرستان گله کرد.

به گزارش بلوطستان به نقل از  صدای رسا؛ الهیار ملکشاهی خواستار تخصیص اعتبار از سوی وزارت راه در این خصوص شد و گفت: حذف گردنه خطرناک نعل شکسته که به قربانگاه تبدیل شده است مطالبه همه مردم این دیار است . بعد از نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی امام جمعه این شهر هم پشت تریبون قرار گرفت و با این جمله که طوری صحبت کنید که دوست دارید با شما صحبت کنند، مطالب خود را آغاز کرد و خطاب به مهندس کشاورزیان گفت:دولت ؛دولت تدبیر وامید است باید یک امیدی به ما بدهد.

999
حجت الاسلام طهماسبی با بیان این مطلب که اینگونه مراسمات نباید تنها در یک قیچی و روبان و دید و بازید خلاصه شود ، گفت:دیدار و قیچی و روبان به درد ما نمی‌خورد و ما اصلاح زیر ساخت های جاده ای شهرستان کوهدشت را می خواهیم چرا که این جاده ها به کشتارکاه تبدیل شده اند. وی اما از رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور خواست تا بعد از دیدن گردنه های خطرناک موجود در مسیر های تردد شهرستان کوهدشت نسبت به حذف نقاط حادثه خیر اقدام کند و ویژه خواستار حذف گردنه وحشتناک نعل شکسته شد و گفت: این نقاط به حال خود رها شد ه اند و روزانه قربانی میگیرند و ما می خواهیم اینگونه جلسات ثمره عملی داشته باشد. وی ادامه داد :من امید و قول می خواهم که فردا در خطبه های نماز جمعه بگویم مسوولانی کشوری که می آیند و می روند قولهایشان عملی است و تنها در حد شعار نمی ماند.

حجت الاسلام طهماسبی با بیان این مطلب که حمل و نقل زیربنای توسعه هر کشوری است، گفت: همه کشور در حال بهره مندی از این عامل توسعه یافتگی هستند ولی کوهدشت چه گناهی مرتکب شده که باید از این زیرساخت محروم باشد.
وی مدیر کل راه و شهرسازی استان را هم مورد خطاب قرار داد و گفت: شما بایدتلاش کنید تا زودتر چهار خطه خرم آباد – کوهدشت زیر بار ترافیک برود. بعد از امام جمعه نوبت به رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای رسید؛ وی با این کنایه که فرماندار،نماینده و امام جمعه من را به عنوان معاون وزیر خطاب می کنند و این عنوان درست نیست ؛ گفت: من رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشورم و برآورده کردن انتظارات شما اصولا درحوزه کاری من نیست .
مهندس داوود کشاورزیان با بیان این مطلب که مسولیت من درحمل و نقل جاده و نگهداری آن است ، گفت: گرچه مشکلات مطرح شده قطعاً نیاز این شهرستان است اما پرداختن به آن در حوزه من نیست . وی ادامه داد:حالا که نماینده مردم رومشکان و کوهدشت از ما انتظاراتی دارد که در حوزه کاری من نیست ما انتظاراتی داریم که قطعا در حوزه کاری ایشان است و آن انتظار این است که زمان تبیین بودجه این نکات را باید در نظر باشد و حواسش جمع باشد که شهرش نیازمند چه میزان اعتبار است نه اینکه بیش از ۱۰۰ میلیارد پروژه در دست اجرا داشته باشیم و پولی که به شما اختصاص داده میشود در حد ۴ تا ۵ میلیارد تومان باشد با این اوصاف چگونه انتظار دارید پروژه هایتان سرعت و شتاب بگیرند.
مهندس کشاورزیان گفت: دولت باید فکر جدی برای پروژه های خود بکند افزایش بودجه جاری باعث شده است تا دنبال روش جدید تامین اعتبار برای ساخت و توسعه زیربناهای کشور باشیم. روشهایی نظیر درآمد ناشی از سوخت مصرفی و عوارض. وی ادامه داد: اینکه دور هم جمع بشویم و هر کدام ار دیگری طلب کنیم با این روشها بدون تعارف تامین اعتبار امکان پذیر نیست.
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی که سخنان رییس سازمان حمل و نقل جاده ای چندان به مذاقش خوش نیامده بود به خبرنگار صدای رسا گفت: من از خود مهندس کشاورزیان بهتر حوزه کاریش را می شناسم ؛ خواسته های مطرح شده از ایشان به این دلیل است که چندی پیش در سفر وزیر راه ایشان به عنوان نماینده وزیر راه و شهرسازی به کوهدشت سفر کردند نه رییس سازمان حمل و نقل جاده ای و قرار شد درآن سفر گزارشی را از مشکلات راه کوهدشت تهیه کنند که هنوز این گزارش تهیه نشده ایشان به جای این حرفها گزارشش را بنویسد.
ملکشاهی ادامه داد ما از دولت بشدت گله مندیم چرا که در بودجه سال ۹۴ علی رغم اینکه نمایندگان مناطق محروم ماده ۱۸۰ را در بودجه گنجاندن و سهم لرستان در سال ۹۴ سهم قابل توجهی بود حتی یک ریالی را در این ردیف پرداخت نکرد.
وی ادامه داد:اگر بودجه کم است که باید به تناسب ردیف ها کم شود چرا برخی ردیف ها ۸۰ درصد پرداخت خورد اما برای ردیف۱۸۰ که توازن منطقه ای بود کم آوردند؛ ما این امر را نه تنها کم لطفتی دولت بلکه ظلم مضاعف دولت بر مناطق محروم می دانیم.
ملکشاهی تصریح کرد: استانهای توسعه یافته که تخصیص شان بر همگان روشن است و قطعا با این رویه که پروژه های بالای ۸۰ درصد پیشرفت می توانند از این محل اعتبار بگیرند باز هم لرستان دستش خالی خواهد ماند.
وی گفت: نیاز نیست ایشان به ما یادآوری کند که کمبود بودجه داریم ما از این امر مطلع هستیم اما باید عدالت در توزیع رعایت شود که نمی شود در یک استان هزینه های خیلی هنگفت و در استان دیگر دستشان را خیلی پایین بگیرند.
وی ادامه داد:مسوولان برای استان لرستان بزور قول می دهند در همین سفر همه دیدند که مهندس کشاورزیان به زحمت قول داد گردنه نعل شکسته رو اصلاح کند البته معلوم هم نیست که این قولش را عملی سازد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان