شما اینجا هستید
خبری » لزوم استفاده تمام ظرفیت‌ها برای حفاظت و حراست از عرصه‌های ملی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها از جمله مشارکت نیروهای مردمی برای حفاظت و حراست از عرصه‌های ملی استفاده شود.

شیرزاد نجفی در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان که با حضور دادستان مرکز استان و همچنین فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد، اظهار داشت: حفاظت از اراضی ملی رکن اساسی کار در منابع طبیعی تلقی می‌شود و سایر اقدامات هم‌چون حفاظت از منابع طبیعی، احیاء و توسعه در این حوزه در ادامه این مسیر است بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها در حفاظت و حراست از عرصه‌های ملی استفاده شود.

وی با اشاره به  اهمیت حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست کشور، افزود: نخستین اصل برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، فرهنگ‌سازی مناسب و اصولی و استفاده از مشارکت نیروهای مردمی است و برای تحقق این مهم راه درازی در پیش رو داریم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان، بیان کرد: عرصه‌های ملی در کشور ۱۳۹ میلیون هکتار وسعت دارد که با ۶ هزار نفر صیانت از آن‌ها در حال انجام است که با استانداردهای جهانی فاصله بسیار زیادی دارد.

سرهنگ اکبری گفت: با مردم‌سازی و مردمی کردن حفاظت از منابع طبیعی، استفاده از تکنولوژی، بکارگیری دوربین‌های مداربسته و غیره می‌توان کمبود نیرو را جبران کرد و در همین راستا از هیچ کوششی برای صیانت از عرصه‌های ملی دریغ نخواهیم کرد.

گفتنی است در این مراسم از زحمات مراد زارعی تقدیر و سرهنگ سعید امیری به مدت یک سال به عنوان فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان منصوب شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان