شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » تداوم بارش ها و افزایش احتمال طغیان رودخانه ها در لرستان

۸۲۰۳۳۱۸۰-۷۰۶۴۷۶۱۷

 

 مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: با توجه به افزایش بارش های متناوب، احتمال طغیان رودخانه در تمامی شهرهای استان بسیار زیاد است.رضا آریایی افزود:در حال حاضر وقوع بارش در همه شهرهای استان گزارش شده و آبگرفتگی معابر و مسیل ها در حال افزایش است.

به گزارش بلوطستان و به نقل از ایرنا وی وقوع اینگونه بارش های بهاری در استان را کم سابقه دانست و اظهار داشت: وقوع سیل در سراسر استان به ویژه در شهرهای خرم آباد، دوره چگنی، پلدختر و کوهدشت پیش بینی می شود.
مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان با اشاره به افزایش حجم بارش ها بیش از حد معمول ادامه داد: در حال حاضر فرمانداران و دستگاههای امدادی در حالت آماده باش هستند.به گفته آریایی جلسه شورای بحران استان عصر امروز در خرم آباد برگزار می شود.
مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان همچنین گفت: میانگین بارش سامانه اخیر در استان طی ۷۲ ساعت گذشته ۴۶ میلی متر بوده است.آریایی افزود: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از ۱۴ ایستگاه، طی این مدت در سپیددشت۷۵ میلی متر، پلدختر ۶۶، خرم آباد ۵۸، بروجرد ۵۴، رومشکان ۵۲ و ریمله ۵۰ میلی متر بارش ثبت شده است.
وی میانگین بارش های ۷۲ ساعته گذشته نورآباد، الشتر، دورود، ازنا، ایمان آباد، کوهدشت، الیگودرز و سیلاخور را نیز به ترتیب ۴۹، ۴۸، ۴۰، ۳۷، ۳۵، ۳۲، ۳۰ و ۲۲ میلی متر عنوان کرد.آریایی گفت: بارندگی ها به صورت متناوب و برخی اوقات رگبارهای تند و سیل آسا تا فردا شب همچنان ادامه دارد.پیش از ورود سامانه بارشی فعلی به استان، بارندگی ها ۶۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته بود.
هم اکنون در بسیاری از شهرهای استان آبگرفتگی معابر موجب کندی تردد شده و برخی مدارس استان از جمله آموزشگاههای خرم آباد در نوبت امروز صبح تعطیل شد.بارش های متناوب و روبه افزایش، علاوه بر تخریب چندین دهنه پل و منزل مسکونی در دوره چگنی، راه ارتباطی هشت روستا را قطع کرده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان