شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » محبوب ترین نرم افزارهای آندروید که بدافزار هستند!

gushi.haye.androydi

نرم افزارهای محبوبی که روزانه از روی Play Storeدانلود شده و در گوشی های هوشمند نصب می شود ممکن است بدافزاری باشد که به امکانات تلفن همراه شما آسیب برساند.

یکی از شرکت های امنیتی در گزارش تحلیلی خود نرم افزار محبوبی را که میلیونها بار توسط کاربران دانلود شده بود را بدافزار خوانده و امکان آلوده شدن گوشی های اندرویدی را داد.
این گونه از بد افزار جدید خود را از طریق App های معروف و محبوب در Play Store گوگل به گوشی هوشمند کاربران رسانیده است و نکته جالب در خصوص آن این است که این App ها در مجموع چند میلیون بار از سوی کاربران اندروید دانلود شده اند. App هایی که البته از سوی شرکت های قانونی تولید و طراحی شده و بر روی Pl ay St ore قرار گرفته اند.
یکی از این App ها بازی کارتی با نام Du r a k است که طبق آمار Play Store در حدود ۱۰ میلیون بار از سوی کاربران در سراسر دنیا دانلود شده است. هنگام نصب این بازی در ابتدا همه چیز عادی جلوه میکند دقیقا همانند App های آلوده شده دیگری که یکی از آنها تست IQ است و دیگری یک برنامه تاریخی است.
عادی بودن اوضاع تنها بعد از یک راه اندازی مجدد گوشی هوشمند و انتظار در حد چند روز به یک وضعیت غیر طبیعی در گوشی هوشمند منجر میشود. برخی از این App ها در حد یک هفته و برخی دیگر در حدود یک ماه زمان صرف میکنند تا آنکه در نهایت ماهیت اصلی خود را نشان دهند. به این ترتیب و با حدود گذشت یک ماه برای کاربر تقریبا غیر ممکن است که تشخیص دهد که کدام App منجر به ایجاد وضعیت غیر عادی در گوشی هوشمند شده است.
این وضعیت غیر عادی به این شکل است که بعد از مدتی، هر بار که گوشی هوشمند خود را Unlockمیکنید؛ پیامی به شما نمایش داده میشود که در واقع هشداری است بر این اساس که گوشی هوشمند شما به یک بد افزار آلوده شده، نیازمند بروز رسانی است و یا این که حافظه گوشی پر از محتوی غیر اخلاقی است.
در نتیجه این پیام از کاربران درخواست میکند که اقدام فوری در این راستا صورت دهند ولی بعد از آنکه کاربر به این توصیه عمل میکند، این بد افزار آنها را مستقیما به صفحات تقلبی هدایت میکند که مملو ازApp هایی است که یا داده های کاربران را به شکل انبوه به سرقت میبرد و یا آنکه کنترل گوشی هوشمند را در بخشهایی نظیر ارسال SMS به دست میگیرد.
اگر احتمالا گوشی هوشمند شما نیز به این بد افزارهای آلوده شده است، اقدام هوشمندانه آن است که به هیچ یک از صفحات و لینک های ارائه شده توسط آنها اعتماد نکنید و در اسرع وقت اقدام به حذف اینApp ها و سایر App های مشکوک از روی گوشی هوشمند خود کنید.
هر چقدر بیشتر بدانید،بیشتر در امنیت خواهید بود ، منابع آموزشی آنلاین از جمله سایت پلیس فتا را در آدرس http://www.cyberpolice.ir مطالعه کنید و همچنین در صورت وجود هرگونه ابهام و جرمی در فضای مجازی آن را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس http://www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی اطلاع دهید.
فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت – پلیس فتا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان