شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » محمد رضا امانی می رود ، غلامرضا سلیمانی می آید ، فلاح نژاد گزینه احتمالی فرمانداری الشتر

                  از سمت راست غلامرضا سلیمانی فرماندار الشتر،عبدالرضا مهاجری مدیرکل سابق میراث فرهنگی لرستان

به گزارش بلوطستان در حالی که تنها کمتر از چهار ماه از برکناری عبدالرضا مهاجری نژاد مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان و انتصاب محمد رضا امانی بعنوان سرپرست جدید این اداره کل می گذرد زمزمه هایی مبنی برتغیر مدیریت در این اداره کل کاملا تخصصی که مدتی است جولانگاه مسائل سیاسی و انتظارات خارج از سیستم که بعضا غیر تخصصی و سیاسی هستند،به گوش می رسد.
بر پایه این گزارش شنیده های کاملا موثق از معرفی قریب الوقوع مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی حکایت می کند .
غلامرضا سلیمانی فرماندار فعلی الشتر در حالی به عنوان گزینه نهایی اداره کل میراث فرهنگی از سوی استاندارلرستان معرفی و مراحل پایانی کارهای اداری این انتصاب در حال انجام است که وی در هجده اردی بهشت سال ۹۳به عنوان فرماندار دولت تدبیر و امید در سلسله جانشین اردشیر صفاپورفرماندار سابق شده بود.
غلامرضا سلیمانی پیش از فرمانداری الشتر مدیر دفتر فنی استاندار استان مرکزی را به عهده داشته و این سومین سمت وی در دولت تدبیر و امیداست.
قبل از محمد رضا امانی، عبدالرضا مهاجری نژاد مدیرکل میراث فرهنگی لرستان بوده و وی در حرکتی عجیب با نگارش نامه ایی تند در پاسخ به اظهارات عبدی نماینده خرم آباد حواشی و جنجالی بزرگ را به وجود آورده بود.
سرانجام مهاجری‌نژاد پس از ۱۰ ماه مدیریت، ۲۴فروردین سالجاری جای خود را به محمدرضا امانی داد که قبل از انتصاب مهاجری‌نژاد نیز حدود ۴ ماه سرپرست این مجموعه بود.
با نگاهی گذرا به وضعیت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان که با آمد و رفت و تغیر سه مدیرکل و نیز جابه‌جایی های اتوبوسی در بدنه اداره کل رکورد جابه‌جایی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در این اداره کل زده شده است.
این در حالیست که حوزه عملکردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، صرفاً در مباحث اجرایی دچار چالش نبوده، بلکه با تغییرات پی‌درپی مدیریت در سال‌های اخیر ثبات مدیریتی در انجام برنامه‌ها را دچار اختلال کرده است.
با تغییر امانی سرپرست فعلی از سرپرستی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری لرستان و جایگزینی غلامرضا سلیمانی فرماندار الشتر عملاً باعث تغییر مدیران درون دستگاهی و حضور افراد غیرمتخصص از دیگر حوزه ها بوده که تا به این حوزه مسلط شوند هزینه های زیادی را در یک حوزه تخصصی به جای خواهد گذاشت.
به‌نظر می‌رسد نقشی که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در میانه های عمر دولت دهم به‌عهده گرفته است، بیش از آن‌که توجه به برنامه‌محوری و تغییر روند جاری در عملکرد اجرایی آن بوده باشد، همچنان بر محور تغییر ساختار مدیریتی بنا شده باشد و بی‌تردید این شیوه می‌تواند آسیب جدی به آثار تاریخی و در عین حال توسعه گردشگری و صنایع دستی استان برساند.
بر پایه گزارش بلوطستان و اخبار کاملا موثق قرار است قدرت الله فلاح نژاد نیز بعنوان فرماندار جدید سلسله معرفی و جایگزینی سلیمانی شود.

  1. دوستدار فرهنگ

    هردم از این باغ بری می آید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان