شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » مراسم روز پلدختر پنجشنبه برگزار می شود

۲۰۱۵-۰۶-۱۵_۰۴۵۵۴۷

امام جمعه پلدختر گفت: مقام شهید مقامی والا و متعالی است.به گزارش بلوطستان حجت الاسلام محمد سوری در جلسه هماهنگی برگزاری روز پلدختر افزود: به مناسبت سالروز بمباران پلدختر و شهادت ۲۶نفر از مردم این شهرستان اول بهمن ماه مراسم روز پلدختر برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه سخنران اصلی این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد است،افزود: این مراسم در روزپنج شنبه اول بهمن ماه ساعت ۹صبح در سالن ۹دی سپاه ناحیه پلدختر برگزار می شود.
سوری با بیان اینکه شهدا سهامداران اصلی انقلابند ،افزود: هر شخصی باید به نوبه خود در گرامیداشت این روز مشارکت کند زیرا متعلق به همه مردم پلدختر است.امام جمعه پلدختر تصریح کرد: اول بهمن ۲۶نفر از عزیزان پلدختر بر اثر بمباران رژیم بعث جان خود را از دست دادند و باید این روز به عنوان نماد ی از مظلومیت شهرستان در جنگ هشت ساله نشان داده شود.
وی گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را مصداق بارز کار فرهنگی دانست و گفت: هر اداره ای بودجه و اعتبار فرهنگی دارد و باید در این خصوص مدیران دستگاهها در راستای کار فرهنگی همت کنند.

حسینعلی مومیوند معاون فرماندار پلدختر هم در این نشست بر هماهنگی دستگاههای اداری برای باشکوه برگزار شدن این روز تاکید کرد.
همچنین جلسه کمیته مناسب سازی معابر پلدختر در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد،به گزارش بلوطستان مومیوند معاون فرماندار پلدختر با تأکید بر لزوم مناسب‌سازی معابر عمومی در سطح شهرستان پلدختر افزود: ۵۵مددجوی معلول تحت پوشش بهزیستی از ویلچر و همچنین ۴۴نفر نیز از عصا استفاده می کنند لذاضرورت دارد با مناسب‌سازی معابر نسبت به رفع مشکلات تردد آنها و همچنین جانبازان و معلولین غیر حمایتی در سطح شهر اقدام شود.
شهردار پلدختر هم در این نشست گفت: اواخر سال ۹۳کمیته مناسب سازی سطح شهر پلدختر تشکیل شده است. جهانگیر اکبری با بیان اینکه اقداماتی در راستای مناسب سازی سطح شهر پلدختر از سوی شهرداری انجام گرفته است،افزود: در سطح پارک ها ،معابر و بلوار اصلی شهر با وجود کمبوداعتبارات کارهای خوبی انجام گرفته است.
وی تصریح کرد: یک شهر را نمی توان با توجه به کمبود اعتبارات به راحتی مناسب سازی کرد اما در صدد هستیم با اولویت بندی مکان ها این کارها صورت گیرد.شهردار پلدختر ادامه داد:به هیچ هنوان به هیچ دستگاهی اجازه ساخت و ساز بدون مناسب سازی داده نمی شود و پروانه ساختی صادر نخواهد شد.

  1. احمدی / بالاگریوه

    باسلام به محضر حجت الاسلام و المسلمین سوری امام جمعه محترم شهرستان
    هرچه انسان به دلایل انتخاب این نام فکر می کند به نتیجه ای درخورتوجه نمی رسد.
    دوکلمه « روز پلدختر » چه تناسبی با نام شهدا و ۲۶ شهید آن بمباران دارد ؟
    مثلاً آیا انتخاب این نام قابل مقایسه با نام « شهرمقاومت » برای دزفول یا « مقاومت و ایثار « برای خرمشهر هست ؟
    درنظر بگیرید ۳۰ – ۴۰ سال دیگر فرزندان این منطقه با تلفظ و یا شنیدن « روز پلدختر » به یاد چه چیزی می افتند ؟
    آیا نبایستی حداقل یکی از این دوواژه نشان دهنده و یا یادآور به شهادت رسیدن ۲۶ نفر از شهروندان عزیز این شهرباشد؟
    به عنوان مثال روز تهران ، روز مشهد ، روز خرم آباد روز کوهدشت ، روز همدان ویا روز پلدختر کدام ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی را به یاد انسان می آورد ؟
    من نمی دانم بزرگوارانی که سال گذشته درجلسه شورای فرهنگ عمومی این پیشنهاد را مطرح کرده و این نامگذاری را مصوب کردند چه توجیه منطقی ویا …برای این کار داشته اند ؟
    امیدوارم کمی حساب شده تر با این موضوع برخورد شود.

    • کارمند

      درود بر استاد احمدی.عالی گفتی مثل همیشه

      • ناصری

        آقای احمدی نامگذاری روزی که مردم بی گناه شهید شدند بنام روز پلدختر حرکتی قابل تقدیر است

      • ناصری

        من مخالف حرف آقای احمدی هستم اما نظرم اینه که این خرف هم بررسی بشود از آقای احمدی می خواهم پیشنهاد دهد چه روزهایی بنام پلدختر نامگذاری شوند یکبار هم که شده بیاییم خوب فکر کنیم تا نتیجه خوبی بگیریم

  2. بنده ی سرا پا تقصیر وشرمنده ی شهداء

    من بانظر دوستم آقای احمدی موافق هستم واژه ی روز پلدختر چه معنایی دارد بنظرمن این روز را روز شهدای مظلوم پلدخترنامگذاری شود بهتراست ازامام جمعه محترم آقای سوری درخواست همکاری را جهت نامگذاری مناسب بنام شهدا راداریم

    • ناشناس

      بنظرم اگه هویزه ثانی رابه پلدختراضافه میکردندبهتربودهرچندنبایدازنام شهرمان (پلدختر)ناراحت بشیم

  3. ناصری

    از نصب لامپ های تزئینی و روشنایی در پارک شهر و پل دوم توسط شهرداری پلدختر تشکر می شود

    • کارمند

      اتفاقا با وجود لامپهای دیگه در اون محلها نصب لامپ جدید توجیه نداره و هیچ جالب نیست

  4. احمدی / بالاگریوه

    آقای ناصری
    بنده برخلاف نظر شما که شاید تصورکرده اید با نامگذاری روزی به نام شهدا مخالف هستم یا انتقاد دارم ، مایل هستم همه روزهای سال به نام شهدا باشد.
    اما انتقادم به این اسم آن است که هیچکدام از این دوواژه ( روز و پلدختر ) آدم را به یاد شهدا و حماسه و ایثار و مظلومیت شهدای پلدختر نمی آورد.
    ای کاش با توجه به اینکه پلدختر به عدد روزهای سال شهید تقدیم انقلاب کرده هرروز از سال را به نام یک شهید نامگذاری کنند ، اما نام با مسما و نامی که با شنیدن و یا تلفظ آن انسان به یاد شهدا بیفتد ، نه نام بی مسما و بی ارتباط با فرهنگ ایثارو شهادت و حماسه

  5. اسدی

    بهترین روز برای ناگذاری روز پلدختر روزی است که ما در انقلاب ملت ایران علیه رژیم پهلوی سه شهید تقدیم کردیم و دژخیمان پهلوی مردم و انقلابیون را به گلوله بستند

  6. اکبری

    سلام ، متاسفانه هنوز نیاموخته ایم که بدون دعوا وپرخاش نظرات همدیگر را عالمانه نقد کنیم و به نتبجه ی مطلوب برسیم
    اولا هر کس یا کسانی که این روز گرامی داشت یاد و خاطره ی شهیدان مظلوم پلدختر را تصویب نموده اند نزد خدای شهیدان ماجور خواهند بود و نیت خیرشان برای مردم پلدختر مشخص وستودنی است
    باری شخصی بنام احمدی که عنوان این یاد واره را مناسب معنی ومفهوم آن ندانسته اند ،به دور از هر گونه حب وبغض
    نظرش دلسوزانه و قابل اعتنا به نظر می رسد،لیکن متاسفانه در نحوه ی انتقال اندکی غیر مهربانانه عمل کرده و باعث جبهه گیری دیگران شده است
    اینجانب ضمن آرزوی مو فقیت و دعای خیر برای امام جمعه ی محترم و همه ی دلسوزان شهر ودیار مظلوم پلدختر پیشنهاد می کنم از همه ی فرهیختگان و دانشگا هیان و رزمندگان عزیز و خانواده های محترم شهدای و ایثارگران و عمموم مردم متطقه در سال “همدلی دولت وملت” فراخوان به عمل آوربم تا بهترین مناسب ترین اسم و عنوان را برای این روز بزرگ
    پیدا نمایند و یقینا خرد جمعی همواره بهترین نتیجه و باز ده را به دنبال خواهد داشت

  7. شاهدماجرا

    امسال با درایت مسئولان محترم قضائی برای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی شورائی به نام شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی درهرشهرستان وبالطبع درشهرستان پلدختر تشکیل گردیده است.
    نمی دانیم آیا تجمع ۲۰۰-۳۰۰ نفری غیرقانونی خیابان ۲۲ بهمن پلدختر وپخش شیرینی و دود کردن اسفند درشب….به چه منظور بوده است ؟ آیا شورای محترم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی شهرستان دراین زمینه مسئولیتی نداشته است ؟ آیا هیأت های اجرائی و نظارت دراین زمینه مسئولیتی ندارند؟

    • مالگه

      از چی نگران شدی .از چی ترسیدی :از برگشت سید. از استقبال پرشور مردم ساعت یازده شب.از بی اثر شدن تخریبها و دروغ ها و نامردیها .از تدبیر شواری محترم نگهبان در تائید حاجی . از عدم استقبال مردم از کاندید مدنظرت.از بین رفتن تما می روشهای دروغ پراکنی و تفرقه اندازی بین مردم ……کجایی دقیقا کجایی…….عباس منتشر کن نامرد نباش دیگه مدتی داری بد کار میکنی .تابلو داری بازی میکنی خیلی رو و عریان داری بازی میکنی. اگه کمی ازانصاف و وجدانت مونده . بزار ما هم حرفمونو بزنیم.مردباش

      • سرویس خبر

        با سلام
        در ادبیات ها و بیان مطالب بهتر است دوستان با پرهیز از عصبانیت و فارغ از احساس و هیجانات و احیانآ تعصب های بی مورد نظر خود را بیان کنند نه به نحوی که بسیار نا مطلوب و زننده است .

        • مالگه

          با سلام . اقای دارایی اگر شما بدو نه تعصب ب و جانب داری کامنت های که بدونه تهمت و افترا هستن تاکید میکنم بدونه دروغ و تهمت و افترا را منتشر کنی مشکلی پیش نمیاد . ولی متاسفانه شما سعی میکنی که کامنت ها و نظرات را بصورت خیلی حرفه ای مهندسی کنی.البته شما مختارید ولی اگر قرار شد که منتشر کنی با انصاف و وجدان که متاسفانه هر چه به انتخابت نزدیکتر میشم انصاف شما کمتر و جانبداری شما بیشترمیشه. ..با تشکر از شما. امیدوارم کامنت بنده منتشر بشه هر چند که عملکرد شما نشون میده که بیشتر نظرات وجوابهای تند و هیجانی طرف دارن سید و دیگر کاندیدها رادر مقابل کامنت های ارم و منطقی طیف کاییدی منشر میکنی و برعکس . به این میگن مهندسی دقیق.یا بهتر بگم مهندس عباس دارایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • ناشناس

        کدام استقبال ؟همان افراد همیشگی بودند که دور و برتون بودند و فکر می کردند خبری شده اما نه خبری نشده و باید منتظر اعلام صلاحیت ها رد روز های قانونی باشد که قبلا تعیین شده است با آرزوی بازگشت همه رقبا به صحنه همه دعا می کنیم شما هم بهتر است کمی هیجان های کاذب را کنار بگذارید تجمع در شب و در روزهای که تبلیغات رسمی نیست درست نبود

    • سرویس خبر

      با سلام به مخاطب عزیز شاهد ماجرا
      ان شالله مسئولین محترم با تدبیر خود از هیجانات کاذب و تنش های احتمالی با الهام از حاشیه های انتخابات نهم جلوگیری خواهند کرد ان شالله همه ما در بیان دیدگاهها و حرکت در هر زمینه ای معیارمان قانون و التزام به آن باشد.

  8. حسنپور

    مردم همه بیایند و پیشنهاد بدهند که چه روزی مناسب تر است که تلاقی با شهید و شهادت هم داشته باشد من لا آقای احمدی مخالفم نمی شود هر روز هفته را به نام یک شهید نامگذاری کرد چون ما تقویم بومی نداریم و باید یک روز در سال را که یاد آور حماسه ای از پلدختر یها باشد ثبت شود

  9. ناظر

    وقتی می گویند تا ۱۷ بهمن ماه اعتراض ها ی رد صلاحیت شده ها بررسی می شود . وافرادی می آیند این تجمعات را راه می اندازند این یعنی …به .. .
    وقتی رهبرانقلاب می فرمایند درانتخابات باید به مرقانون عمل شود و شما می آئید سخن رهبری را نادیده می گیرید و تجمع غیرقانونی راه می اندازید یعنی …..
    وقتی درشب شهادت حضرت معصومه مراسم ……… راه می اندازید و شیرینی پخش می کنید و اسفند دود می کنید یعنی به…….
    وقتی نظام اسلامی با این همه دشمن خارجی به آرامش و وحدت و امنیت و برادری و فضای آرام درایام انتخابات نیازدارد و شما با اینگونه حرکات آرامش و ……شهروندان را به هم می ریزید به معنی ……..
    به قول این کاربرمحترم شاهد ماجرا پس … کجا تشریف داشتند که شما این همه بی قانونی کردید ؟
    چرا می خواهید وانمود کنید که به هرقیمت شما بایستی به مجلس بروید؟
    آیا اگر یک کاندیدای گمنام و … دیگری این قانون شکنی را می کرد فرماندار و دیگر مسئولین محترمی که درارتباط با…شهرستان مسئولیت دارند بازهم بی تفاوت از کنار آن می گذشتند ؟

    • مالگه

      وقتی شما و دوستان شما به دروغ برای کاندیدها پروندسازی میکنین وبرای نظام و مردم هزینه درست میکنید و لی با درایت شورای محترم نگهبان نقشه شما نقش بر اب میشه باید کاندید ها به مردم بگن که تهمت ها و دروغ و نفرت پراکنی ها بی اثر بوده در ضمن شما و دوستانتون امنیت و ارمش شهر و بهم ریختین با این پروندسازیها و دروغ پراکنی ها .و اگر قرار بشه با کسی برخورد و اعمال قانون بشه باید با تشویش کنندگان و تفرقه اندازن و کسانی که اب را برای ماهیگری سیاسی الوده میکنن برخورد بشه. نه با کسی که خود رو مورد سنجش تمامی سیستم های نظارتی و امینیتی میگذاره و در اخر مورد قضاوت مردم .

      • حمیدی

        این ادعا که عده ای بر علیه کاندیدی پرونده سازی کرده اند کاملا توهین آمیز است به جز شورای نگهبان و دفاتر نظارتی کسی نمی تواند کاندیدی را رد کند و این حرف ها فقط فراموش کردن اصل قضیه است بهتر است برای احقاق حق شیوه قانونی را دنبال کنید و عربده کشی برای ما نکنید که فقط جرم مان ابراز نظر است

  10. نظری

    ناظر و شاهدماجرا بوی سوختگی میاد

    • حمیدی

      به نظرم کاملا برعکس بوی سوختگی از جانب امثال شماها می آید که قلدری را پیشه کرده اید

  11. کاظمی

    ما میتونیم وانجام میدیم

  12. حمیدی

    درود بر آقای احمدی من هم موافق حرف آقای احمدی هستم در تقویم باید روزی را به عنوان پلدختر برگزینیم که یاد آور رشادت های رزمندگان یا مردم پلدختر در جبهه ها باشد و یک طوری وانمود شود که ما مردمی ایثارگر و انقلابی بوده ایم.

  13. شهروند

    درودبر برادربسیجی اقای احمدی گل فرمودندهرروز بایدروز شهداباشد اما خوب بود درتقویم ملی روزی هم بنام کسانی که درجنگ بوده اند ونه شهیدونه جانبازونه ازاده نشده اند وجود داشته بباشد حالا برای اون روژ هم باید اسمئ پیدا کرد

  14. رضایی

    همه کسانی که رد شده اند امیدوارند که تایید شوند اما مهم این است که حرکت پس از تایید یا رد صلاحیت قانونی باشد درود بر سردار بی ادعا دکتر کاییدی

    • ناشناس

      ردصلاحیت ها بر مبنای قانون است و تایید صلاحیت هم قانونی باید صورت گیرد

  15. بیرانوند

    کسی کسی را رد نکرده شورای نگهبان دیده بان نظام است و عمار انقلاب آیت اله جنتی مبری از هر گونه دخالت دیگران است

  16. ترکارانی

    آقای احمدی زدن این حرف برای من قابل قبول نیست این حرکت خوبی بود بجای انتقاد به سرانجام ان کمک کنید

  17. احمدی/بالاگریوه

    آقای ترکارانی
    بنده از شما و همه کسانی که دیدگاه بنده را به شکل دیگری برداشت کرده اند پوزش می خواهم.
    بنده نه تنها با نامگذاری یک روز به نام شهدای پلدختر موافقم بلکه همانطوری که گفتم مایلم تمام روزهای سال به نام شهداباشد.
    بحث بنده انتخاب این دوکلمه بی مسما است یعنی کجای گفتن این دو کلمه « روز پلدختر » نشاندهنده ایثار و از خود گذشتگی مردم پلدختر یا اینکه یادآور ۲۶ شهید پلدختر است ؟
    کمی به این نامگذاری دقت کنید . ( روز پلدختر ) این نام چه چیزی را به ذهن تداعی می کند ؟ هیچ چیزی را
    بنده گفتم می بایستی نامی انتخاب شود که اگر ۲۰ یا ۳۰ یا ۵۰ سال دیگر این اسم برسرزبان جاری شد نشان دهنده ایثار و فداکاری مردم عزیزپلدختر و شهدای آنها باشد. وگرنه بنده به اصل نامگذاری انتقادی ندارم.

  18. مهدی

    کاندیداهای رد صلاحیت شده باید به قانون تمکین کنند و به رای شورای نگهبان احترام بگذارند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان