شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » مشاورین وزراء در امور ایثارگران به لرستان سفر می‌کنند

رضا رحیمی نسب در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مشاورین وزراء در امور ایثارگران بعد از ماه مبارک رمضان به لرستان سفر می کنند.

وی سفر مشاورین وزرا در امور ایثارگران به استان لرستان را فرصت مناسبی برای جذب امکانات و اعتبارات در راستای حمایت از ایثارگران استان دانست و افزود: از مدیران دستگاههای اجرایی استان لرستان انتظار داریم که از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند.

رئیس شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران با بیان اینکه وجود ۶۰۰۰ ایثارگر بیکار در لرستان به هیچ وجه پسندیده نظام اسلامی نیست؛ از این رو مسئولان استان باید به فکر اشتغال این قشر باشند گفت:در کشور ۶۰ هزار نفر ایثارگر بیکار وجود دارد که ۱۰ درصد از این جمعیت در لرستان ساکن هستند.

هدف شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران ارائه خدمت است

دبیر شورای مشاورین وزراو دستگاه های اجرایی در امور ایثارگران با تأکید بر اینکه ارائه خدمات در حوزه های درمان، اشتغال، مسکن و رفع مشکلات جامعه ایثارگری از نتایج قابل ملاحظه جلسات این شورا است، گفت: ارائه خدمات به جامعه ایثارگری اصلی ترین هدف شورای مشاورین وزرا است.

رضا رحیمی نسب، دبیر شورای مشاورین وزار و دستگاه های اجرایی در امور ایثارگران در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی «ایثار»، گفت: جلسات شورای مشاورین وزرا بر اساس مصوبات داخلی این شورا، دوشنبه های آخر هر ماه و با حضور وزیر، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و یا قائم مقام بنیاد در یکی از وزارتخانه ها برگزار می شود.

وی اظهار داشت: در این جلسات آخرین گزارش خدمات دهی به خانواده های شاهد و ایثارگر دستگاه های زیرمجموعه هر وزارتخانه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آن وزارتخانه بررسی شده و توقعات و انتظارات جامعه ایثارگری از سازمان ها نیز در حضور وزیر و مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح می شود.

رحیمی نسب با اشاره به اینکه ۳ کارگروه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در شورای مشاورین وزرا فعال هستند، گفت: روسا و اعضای این کارگروه ها در جلسات شورا دیدگاه های خود در خصوص مسائل موجود را عنوان کرده و در پایان نیز مصوبات با حضور وزیر مربوطه مورد تصویب اعضا قرار می گیرد.

دبیر شورای مشاورین وزرا و دستگاه های اجرایی در امور ایثارگران ادامه داد: تمام قوانین مصوب در شورای مشاورین وزرا که به منظور پی گیری بهتر امور و تسهیل در خدمات رسانی به جامعه شاهد و ایثارگر در دستگاه ها مصوب می شوند، پس از موافقت وزار قابل پی گیری بوده و قابلیت اجرایی دارند.

وی با تأکید بر اینکه پس از برگزاری جلسات شورای مشاورین وزرا با حضور وزرا و مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمات بسیار قابل ملاحظه و مثبتی در حوزه های درمان، اشتغال، مسکن و رفع مشکلات جامعه ایثارگری ارائه شده است، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به خانواده های شاهد و ایثارگر اصلی ترین هدف برگزاری جلسات شورای مشاورین وزرا است که از اهمیت بسیار زیادی نیز برخوردار است.

رحیمی نسب با تأکید بر نوع نگاه ویژه حجت الاسلام و المسلمین شهیدی، نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در انجام کارهای عملیاتی و کاربردی در امور مربوط به جامعه شاهد و ایثارگر، گفت: پی گیری کارها در دوره مدیریت حجت الاسلام و المسلمین شهیدی به شکلی نوآورانه و با خروجی بهتر و بالاتری دنبال شده است.

وی افزود: مصوبات و برنامه های شورای مشاورین وزرا توسط تمام دستگاهها و نهادهای مرتبط با امور خانواده های شهدا و ایثارگران قابل پی گیری است، همچنین جامعه ایثارگری نیز می توانند در مورد مسایل مربوطه، این مصوبات را از بخش های مورد نظر خود پی گیری کنند.

رحیمی نسب در پایان افزود: مصوبات هر یک از جلسات شورای مشاورین وزرا به شکل کلی به رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزرای میزبان هر جلسه ارسال شده و در نهایت هر شش ماه یک بار، این مصوبات به همراه گزارش فعالیت ها و برنامه های این شورا به حجت الاسلام و المسلمین روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران نیز تقدیم می شود.

 

  1. رضا

    والا اقای دارایی از شما بعیده جدیده اخر تیتر نقطه می زاران
    درود بر مدیر حرفه ای بلوستان!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان