شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » مشکلات مسکن مهر کوهدشت

پروژه ی ۵۱۲ واحدی مسکن مهر کوهدشت در حالی به بهره برداری رسیده است که ساکنین آن با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند.  این پروژه مشکلات زیر را دارا بوده و اداره ی راه و شهرسازی شهرستان کوهدشت، سایر ادارات مرتبط و پیمانکار مربوطه باید در برطرف نمودن آن ها اقدام نموده و زمینه ی رفاه ساکنین را فراهم آورند:

۱ – کمبود شدید آب آشامیدنی علی رغم استفاده از پمپ

۲ – فقر شدید فضای سبز

۳ – خرابی تأسیسات فاضلاب و نشت آن به واحدهای زیرین

۴ – خرابی نمای بلوک ها علی رغم گذشت مدت زمان کمی از آغاز بهره برداری

۵ – نبود سرویس حمل و نقل عمومی

۶ – نبود فضای آموزشی

۷ – دیوارکشی یک سمت مجموعه و فنس کشی طرف دیگر آن و پارگی فنس در برخی قسمت ها

۸ – عدم رعایت شیب کف در تراس آپارتمان ها

۹ – فن حمام و سیستم اطفاء حریق در اغلب واحدها نصب نشده است

۱۰ – مشکل آسانسور در برخی بلوک ها و سر و صدای آن به لحاظ عدم پوشش و حفاظ بندی

۱۱ – خرید خط تلفن توسط خود مالکین

توضیحات اداره ی راه و شهرسازی:

داریوش آزادبخت مدیر اداره ی راه و شهرسازی شهرستان کوهدشت در خصوص مشکلات مذکور توضیحاتی به سایت لکنا داد. ایشان در خصوص مشکلات مسکن مهر کوهدشت گفت: در قراردادهای ساختمانی ده درصد از دستمزد پیمانکار به عنوان حسن انجام کار نگهداری می شود تا در صورت وجود نقص در پروژه نسبت به رفع آن ها اقدام نماید. در خصوص مسکن مهر کوهدشت نیز ما مشکلات را از مدیران بلوک ها و مدیر مجتمع گرفته و مواردی را که مربوط به استهلاک بنا در اثر استفاده نباشد به پیمانکار گزارش داده و از وی خواهیم خواست تا نسبت به رفع آن ها اقدام نماید.

در خصوص مشکل فاضلاب، بحث فاضلاب محوطه مربوط به اداره ی آب و فاضلاب است اما فاضلاب داخلی مربوط به پیمانکار است که خیلی از خرابی ها مربوط به استفاده ی نادرست ساکنین است که موجب گرفتگی لوله ها می شود.

همچنین بحث فنس کشی یک طرف مجتمع نیز جزو مصوبات اولیه بوده که به خاطر توسعه ی طرح مسکن مهر به این شکل درآمده است. در حال حاضر نیز خود اعضا باید آن را محصور کنند چون دیوارکشی آن جزو تعهدات پیمانکار نیست. در خصوص فضای سبز و فضای آموزشی نیز دستگاه های مربوطه وظیفه دارند در فضاهای پیش بینی شده اقدامات لازم را به عمل آورند.

اولین استفاده از آب چاه حفاری شده در مجتمع نیز برای مسکن مهر خواهد بود و مازاد آن نیز به مناطق نیازمند دیگر منتقل می شود. این چاه یکی از دو چاهی ست که در سطح شهرستان حفاری شده و ما پیگیری کردیم که یکی از آن ها به خاطر مشکل ساکنین مسکن مهر در این نقطه احداث و حفاری شود.

در رابطه با حق الزحمه نگهبانان نیز وظیفه ی راه و شهرسازی و پیمانکار نیست و بر عهده ی ساکنین است.

وی ادامه داد: خراب شدن نمای بلوک ها را قبول ندارم و ممکن است در این رابطه شیطنت هایی شده و تخریب عمدی باشد. اما در هر صورت اگر نقصی باشد پیمانکار موظف به رفع نقص است.

در بحث فن حمام، سیستم اطفاء حریق و حفاظ آسانسورها نیز کارگروه تأسیسات استان فن حمام را به خاطر خطر آتش سوزی حذف نموده است. همچنین به علت کمبود آب این کارگروه تصمیم گرفته در خصوص اطفاء حریق از کپسول های آتش نشانی استفاده شود.

IMG_0001

IMG_0022

IMG_0003

IMG_0006

IMG_0023

IMG_0025

IMG_0027

IMG_0019

IMG_0021

IMG_0014

IMG_0018

IMG_0011

IMG_0013

IMG_0008

IMG_0030

IMG_0031

IMG_0015

 

 گزارش و عکس‌ها: مهدی دوست‌محمدی، لکنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان