شما اینجا هستید
خبری » استاندار لرستان: من اگر مسئول این کار بودم از مردم عذرخواهی می کردم

photo_2016-11-08_01-28-45

جلسه شورای مدیریت بحران استان لرستان برای بررسی حادثه سیلاب در استانداری لرستان برگزار شد. به گزارش بلوطستان هوشنگ بازوند استاندار لرستان در این جلسه گفت: توقع من این بود که شهردار امروز بگوید حادثه بررسی شود و اگر مقصر هستم فردا صبح استعفا می دهم.

استاندار لرستان افزود: مدیریت و ارائه خدمات شهری بر عهده شهرداری است بنابراین مدیران شهرداری باید در قبال مشکلات پیش آمده پاسخگو باشند.وی گفت: چرا پس از گذشت ۶ سال نباید نقص های زیرگذار میدان امام حسین(ع) برطرف شوند تا دیگر شاهد جمع شدن آب در آن نباشیم.

بازوند افزود: شهردار به جای اینکه از شهروندان و خانواده دانشجوی فوت شده عذرخواهی کند، مشکلات را به گردن دیگران می اندازد؛ من اگر مسئول این کار بودم از مردم عذرخواهی می کردم.وی اظهار کرد: شهردار خرم آباد به دلیل نبودن پل در کنار ایستگاه اتوبوس یعنی محلی که دختر دانشجو گرفتار سیل شده است، باید تقصیر خود را بپذیرد.

استاندار لرستان افزود: شهردار زمان پذیرش مسئولیت از مشکلات و وضعیت توپوگرافی شهر خرم آباد خبر داشته است بنابراین نباید مشکلات را به گردن دیگران بیندازد.وی دلیل سقوط دختر دانشجو به کانال و فوت شدن وی را فراهم نبودن شرایط تردد عابران پیاده از روی کانال دانست و گفت: جان یک انسان از دست رفته است لذا یک عذرخواهی از سوی شهردار توقع بی جایی نیست.

بازوند افزود: در این نشست مصوب می شود پس از انجام کار کارشناسی، اگر سهل انگاری از سوی شهرداری بوده، شهردار به دادگاه تخلفات اداری معرفی شود.

شهردار خرم آباد هم در جلسه شورای مدیریت بحران لرستان گفت: حادثه رخ داده برای دانشجویان سهل انگاری شخص و راننده بوده و به ما مربوط نیست. خیابان شورا بیش از ۲۰ متر پل دارد و ضرورتی نداشته دانشجویان از آن محل بروند.یحیی عیدی بیرانوند تصریح کرد: این خطر را که دختر دانشجو خواسته است از این نقطه به خیابان برود یک نوع سهل‌انگاری فردی بوده است . وی گفت:  دختر دانشجو باید از نقطه‌ای به خیابان وارد می‌شد که پل داشته باشد.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان نیز در جلسه ستاد بحران با انتقاد از عملکرد شهردار خرم آباد در جریان وقوع سیلاب در این شهر گفت: زمانی که در مدیریت ناتوان هستیم بهتر است به قصور خود اعتراف و عذرخواهی کنیم.محمد اصلانی افزود: به عنوان معاون امور عمرانی استانداری لرستان خطرات را در قالب ۱۰ نامه به شهرداران گفته ایم اما متاسفانه اقدامی صورت نگرفته است.

وی گفت: شهردار باید یک سال قبل نبود طرح های مطالعاتی مهار آب های سطحی شهر خرم آباد را مطرح می کرد تا ما نیز در اجرای این طرح ها به او کمک کنیم.معاون امور عمرانی استانداری لرستان افزود: صدها مشکل و ضعف در حوزه مدیریت شهری وجود دارد و من حاضرم در حضور رسانه ها این مشکلات را به مردم اعلام کنم.

وی عمده ترین عامل آبگرفتگی در شهر خرم آباد را نبود مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: کانال های آب لایروبی نشده و نخاله های ساختمانی در سطح معابر ریخته شده اند که همین موضوع موجب مسدود شدن کانال های آب شده است.

وی افزود: اگر من جای شهردار بودم شرافتمندانه همه چیز را قبول می کردم و استعفا می دادم در هر حال جمع آوری نخاله ها جزو وظایف شهرداری ها است.

اصلانی از وجود نخاله در کانال های آب سطح شهر خرم آباد انتقاد کرد و گفت: بارها از شهرداری خواسته ایم که پروفیل های طولی را اصلاح و نقص جداول را برطرف کنند.

به گفته وی شهرداری خرم آباد هم از دریافت عوارض و هم از هزینه عوارضی که از مردم دریافت می کند عاجز است.معاون امور عمرانی استانداری لرستان از فرمانده نیروی انتظامی، دادستان و مدیرکل ستاد بحران این استان خواست با تشکیل تیمی مقصر اصلی خسارت های سیل خرم آباد را مشخص کنند.

رضا آریایی مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان نیز گفت: از ۴۸ ساعت قبل در فرمانداری خرم آباد جلسه گذاشته و نقاط ضعف مدیریتی را گوشزد و وقوع سیلاب در روزهای آتی را اعلام کرده بودیم.وی افزود : زیرساخت ها در خرم آباد به ویژه در مرکز شهر دچار مشکل اساسی است.

معاون عمرانی استاندار لرستان، محمد اصلانی، شامگاه دوشنبه ۱۷ آبان‌ماه در جلسه‌ی اضطراری شورای عالی مدیریت بحران استان لرستان که به ریاست استاندار و با حضور شهردار خرم‌آباد و مدیران استان و البته اصحاب رسانه برگزار شد رو به شهردار خرم‌آباد، یحیی عیدی‌بیرانوند به یک دعا توسل جست:

«امیدوارم خداوند به همه‌ی ما این شجاعت و این جسارت را بدهد که وقتی در یک کار قصور یا ناتوانی داریم شجاعانه استعفا کنیم». اصلانی که در حضور مدیران استان و اصحاب رسانه سخن می‌گفت در ادامه و باز هم رو به شهردار خرم‌آباد، یحیی عیدی‌بیرانوند گفت: «آقای شهردار؛ اگر من به جای شما بودم همین الان، شرافتمندانه استعفا می‌کردم».

به گزارش بلوطستان در ادامه ی این جلسه شهردار خرم‌آباد، به سخنان اصلانی واکنش نشان داد:

وی گفت: آنهایی باید پوزش بخواهند و آن‌هایی باید به دادگاه تخلفات اداری معرفی شوند که زمین‌های ۳۰۰ هکتاری در گلدشت خرم‌آباد و ۱۰۷ هکتاری را بدون بهره‌مندی از طرح مطالعاتی مهار آب‌های سطحی به مردم واگذار کردند؛

آن‌هایی باید پوزش بخواهند که مسکن مهر را ساختند بدون اینکه برای مهار آب‌های سطحی این مجموعه فکری کنند؛ اصلاً شهر خرم‌آباد تاکنون طرح مطالعاتی آب‌های سطحی نداشته است و در دوره‌ی بنده برای اولین بار طرح مطالعاتی آب‌های سطحی شهر خرم‌اباد در دست تهیه است».

من پوزش نمی‌خواهم ولی اگر نتیجه‌ی تحقیقات ثابت کرد شهرداری خرم‌آباد مقصر است آنگاه بنده پوزش و مسئولیت این حادثه را می‌پذیرم؛ وقتی هنوز تحقیقاتی انجام نشده است و هنوز نتیجه‌ی تحقیقات اعلام نشده است چرا باید بنده پوزش بطلبم ؟» بیرانوند تصریح کرد: «سهل‌انگاری فردی و عوامل بلندمدت باعث چنین ماجرایی شده است؛

 

  1. ك.م

    با سلام وتشکر
    به نظر م استاندار به عنوان نماینده عالی دولت دراستانومسئول در کل استان هم علاوه بر شهردار باید عذر خواهی میکرد

  2. امیر حسین

    جناب اصلانی توپ را به زمین شهرداری تنها نیندازید شما به عنوان معاونت عمرانی استانداری هم مقصر هستیدشما که ازنظر سلسله مراتب اداری بالاترید نخست عذر خواهی کنید تا دیگران تبعیت نمایند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان