شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » می توان به مجریه مشورت داد ، ولی برای او نمی توان الزام آورد

۱۹۱

علی اصغر اسفندیارپور نماینده دوره دوم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به نمایندگان تذکر دهنده به وزیر کشور در خصوص عزل و نصب های اخیر گفته است:به عنوان یک مشاور و بر اساس اخلاق سیاسی می توان به مجریه مشورت داد ، ولی برای او نمی توان الزام آورد.

نمایندگان محترم لرستان در دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی!
با سلام و تحیّت؛
تذکر کتبی شما(به استثنای جناب آقایان بروجردی و بیرانوند)خطاب به وزیر محترم کشور که در آن از استاندار لرستان به دلیل آنچه که عزل و نصب های سیاسی نامیده اید، را مطالعه کردم. به عنوان برادر شما و نماینده ی ادوار مجلس که سابقه ی نمایندگی مردم در مجلس را داشته و به امور جاری قوه ی مقننه آشنا می باشم، بر خود لازم دیدم من باب خیرخواهی پاسخ سه سوال را از محضرتان بخواهم تا در مجامع عمومی و در فضای مجازی در مقابل نسل جدید پرسشگر بتوانم از حریم شما دفاع کنم:
۱٫ ان شاءالله بعد از سپری شدن ۹ دوره پارلمان در کشور ما ،مخصوصا در استانهای غربی، به ویژه در استان لرستان قانون تفکیک قوای منتسکیو جامه عمل بپوشد . براستی چه موقع پی می بریم که نماینده از نظر قانونی نباید در اجرا دخالت کند ؟ همانطور که مجریه در مقننه دخالت نمی کند. البته ، به عنوان یک مشاور و بر اساس اخلاق سیاسی می توان به مجریه مشورت داد ، ولی برای او نمی توان الزام آورد.

photo_2008-06-27_12-51-56
۲٫ مواردی را که بعنوان مصداق آورده اید چقدر محققانه است؟آیا در این مورد کنکاش کرده اید؟ یا خدای ناخواسته بوسیله یک یا دو نفر اعمال نفوذ شده است!مثلا از شهرستان کوهدشت که اینجانب از نزدیک با آن آشنا هستم چقدر اطلاع دارید؟آیا می دانید در انتخابات ۷ اسفند۹۴بر مردم رنجدیده آن دیار چه گذشت!آیا می دانید مردم، آن روز را بعنوان …. نامگذاری کرده اند ! آیا می دانید اگر استاندار محترم این عمل جراحی(عزل شجاعانه فرماندار)را انجام نمی داد معلوم نبود چه عواقبی داشت، که شاید جبران آن ساده نبود.
۳٫ آیا پرداختن به دردهای مزمن این استان نظیر فقر،بیکاری،کم آبی و… در اولویت است، یا دخالت در عزل ونصب های جزئی شهرستان ها؟آیا ملزم کردن وزرایی مثل جهاد کشاوزی،صنعت،بهداشت ودرمان،نیرو و…جهت نگاه ویژه به محرومیت های استان در اولویت است یا دخالت و رصد کردن عزل ونصب های موردی ؟!
بیش از این مصدع نمی شوم.
برادر شما اسفندیا رپور نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی

  1. دانشجو

    نمایندگان باید به اصل تفکیک قوا توجه داشته باشند

  2. اسفند کرم الهی

    با سلام. تعجب می‌کنم آقای اسفندیارپور نماینده ادوار مجلس هستن اما گویا از وظایف نمایندگی که نظارت یکی از مهمترین ابعاد اون هست بی اطلاع هستن.
    نمایندگان مجلس باید بر همه وجوه حاکمیت نظارت داشته باشن و تذکر یکی از ابزارهای نظارتی اونها است.
    شاید فراموش کردید که مجلس در رأس همه امور است و انتصاباتی که مستقیم با معیشت مردم و توسعه استان ارتباط داره یکی از این امور.

  3. سردار سلیمان

    جناب اسفندیار پور انگیزه حضور نمایندگان وافراد داوطلب نمایندگی در روز گار ما با روز گار شما گاهی فرسنگ ها فاصله پیدا کرده ،بعضا”افرادی برای تغییر مدیران بومی و تثبیت ……و دیگر مسائل مشابه در حوزه انتخابیه حتی کاندیدا می شوند…..خدا خیرتان دهد که مگرفقط کوهدشت کوهدشت مانده؟عموم شهرهای استان در انتخابات اخیر کوهدشت بوده اند! و با توجه به رویه اخیر داوطلبان مجلس چه بسا کوهدشت تر هم بشوند.وا اسفا که خلق را دین وایمان نمانده و فقر وبدبختی فکری نرخ اراده سیاسی وانتخاباتی افراد را گاهی ……….. .در تفسیر وتعبیر رفتار خلق روزگار ما وبد تر از آن بعض داوطلبان نمایندگی مجلس اجنه وملائک در مانده اند.

  4. دانشجوی اصلاح طلب

    بهتر است به دوران … نمایندگی و مدیر کلی آموزش و پرورش اتان نگاهی داشته باشی
    واقعا شما و سید مهدی موسوی دست از سر مردم بردارید..؟؟
    مگر جنابتان از چه موضع و جایگاهی اندر مشاوره سخت سخن می گویی در صورتیکه هیچ مقبولیتی در بین مردم خاصه کوهدشت ندارید.

  5. حمزه قبادی

    کجای مجلس درراس اموراست! ! ! ??✌

  6. حمزه قبادی

    خانه ازپای بست ویران است /خواجه دربندنقش ایوان است

  7. اصلاح طلب واقعی

    سلام .احسنت برجناب اسفندیار پورکه یک چهر ه ملی هستند .

  8. ناشناس

    این برادر یادش رفته در دوره نمایندگیشان حتی مستخدم مدرسه عوض و یا پاکسازی می شد ….

  9. حمزه قبادی

    یک اصلاح‌طلب واقعی هیچ وقت اعتقاد به خرافات نداردوبه خردودانش تکیه می کند!

  10. شاه کرمی

    افتخار کوهدشت این مرد بزرگ است

  11. حمزه قبادی

    درودبرجناب آقای ضرونی ،ممنون ازلطفتان امیدوارم موفق وپیروزباشید !

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان