شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » مصرف نان در استان لرستان نسبت به سایر استان‌های کشور بالاتر است

حجت الله بیرانوند،مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان در شورای آرد و نان شهرستان پلدختر اظهار داشت: کارگروهی متشکل از کارشناسان ذی ربط و با تجربه جهت ارتقا کیفیت نان و آسیب شناسی در استان راه اندازی شده که شهرستان پلدختر نخستین شهرستان استان برای بررسی مشکلات این حوزه است.

وی افزود: این اقدام در راستای بررسی مشکلات برای ارتقا کیفیت آرد و نان انجام شده که پس از بازدید‌ها، تصمیم‌های لازم برای اصلاح مشکلات مانند چرخه تولید تا مصرف در این حوزه گرفته می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان گفت: جلسه‌های کارگروه آرد و نان به صورت ماهانه و مستمر در پلدختر تشکیل و برای رسیدن به نتیجه مطلوب رصد می‌شود تا بتوان در جهت رفع دغدغه‌های مردم نان استاندارد به آن‌ها تحویل داد.

وی افزود: گندم و آرد کالای استژیک و اساسی است که سالانه دولت در این رابطه هزینه‌های گزافی پرداخت می‌کند و استان لرستان نیز در سال ۱۵ میلیارد تومان یارانه آرد و نان دارد.

بیرانوند با بیان اینکه امسال باید هفت میلیون تن گندم وارد چرخه مصرف شود که این امر هزینه گزافی بر دولت تحمیل می‌کند افزود: با توجه به خشکسالی‌ها کشاورزان رغبتی به کشت گندم ندارند و به دنبال کشت اقتصادی و کسب درآمد هستند.

به گفته وی مصرف نان در استان لرستان نسبت به سایر استان‌های کشور بالاتر است. مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان گفت: برخی روستا‌های لرستان به دلیل نزدیکی به شهر نان مصرفی خود را از نانوایی‌های شهر تهیه می‌کنند این در حالی است که به این روستا‌ها و مناطق دور از شهر به یک شکل نگاه می‌شود که این عادلانه نیست.

وی بر توزیع عادلانه نان در استان تاکید کرد وافزود: سیستم توزیع آرد در لرستان اشکال دارد که رفع ایراد‌ها در این زمینه و روند مطلوب آن نیاز به بررسی دارد تا بتوان کالا را به دست ذینفعان رساند.

وی در حاشیه این نشست با اشاره به بازدید و نظارت مستمر از واحد‌های نانوایی استان به بلوطستان گفت: این نظارت‌ها توسط تیم‌هایی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های مرتبط به صورت مستمر و به منظور بررسی رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی و سایر موارد صورت می‌گیرد. بیرانوند گفت: ۲ هزار واحد نانوایی در استان فعال است که از این تعداد بیش از ۵۳۰ واحد در خرم آباد مستقر هستند.

وی ادامه داد: دو هزار و ۲۹۷ واحد نانوایی در سطح شهرها و روستاهای استان تأمین نان مورد نیاز مردم را برعهده دارند. وی تصریح کرد: از این تعداد ۱۵۲۶ واحد در رسته لواش ۵۰۲ واحد در رسته سنگک ۱۲۷ واحد در رسته بربری، ۳۳ واحد در رسته تافتون، ۲۶ واحد در رسته نان محلی و ۸۳ واحد در رسته نان فانتزی و نان حجیم فعالیت می‌کنند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان